niedziela, 3 marca 2024

Słowo Boże na niedziela: Paweł Dobrowolski o Kościele, Apostoł Paweł i homoseksualizm, Kongres Katoliczek i Katolików spotkanie z Marcinem Dzierżanowskim ...


W duszpasterstwie zakochiwałem się w dziewczynach, platonicznie. Miałem dobre alibi w postaci Kościoła, by nie uprawiać z nimi seksu. Gdy nic z tego nie wyszło, pomyślałem, że w ogóle nie jestem stworzony do miłości i powinienem poświęcić się Bogu — mówi Onetowi Paweł Dobrowolski w cyklu #OdkrywamySię.

Kiedyś homofobiczna twarz Kościoła nie była wyartykułowana, może dlatego, że sferę seksualności wypchnięto do sfery tabu. Dziś przywoływanie tego drażliwego dla duchownych tematu skutkuje niestety homofobicznym krzykiem z kościelnych ambon. Nie można udawać, że go nie słychać, zwłaszcza jeśli, jak ja, jest się szczerze wierzącym i praktykującym.

Oprócz prowadzącego ten program – prawicowego publicysty Jana Pospieszalskiego – i wspomnianego Tomasza Terlikowskiego, była tam również Kaja Godek zrównująca osoby LGBT+ z pedofilami.

Ten występ w TVP okazał się dla mnie przełomowym doświadczeniem, nie przewidziałem skali tego wszystkiego. Po programie dostałem mnóstwo wiadomości…

Wręcz przeciwnie. Ludzie bardzo mi dziękowali, że przypomniałem o osobach LGBT+ w polskim Kościele. Pisali: "Obejrzałem ten program razem z dziadkiem i babcią, bardzo mi pomogłeś". A co do prawicowych publicystów, o których mówisz, to od początku moim warunkiem było niewystępowanie z nimi w jednym wejściu antenowym. Ustaliliśmy, że jeśli zobaczę naprzeciwko siebie Kaję Godek, wstaję i wychodzę.

Bardzo na to liczę i myślę, że im gorzej Kościół teraz się zachowuje, tym prędzej w tej formie upadnie. Nie mam złudzeń, że to wszystko musi runąć i narodzić się od nowa. Na nic też poszukiwania autorytetów (...) - onet.pl.

Gregory Casprini, mnich benedyktyński na Litwie, przygląda się temu, jak święty Paweł odnosi się do "czynów homoseksualnych", ale nie do współczesnego pojęcia homoseksualizmu.

"Apostoł Paweł (podobnie jak cała Biblia) nie traktuje homoseksualizmu jako "orientacji", czyli czegoś, co ludzie nie wybierają, ale odkrywają w sobie" - pisze Ojciec Casprini.

W jego analizie podkreśla, że Paweł Apostoł nie używa terminologii związanej z dzisiejszym pojęciem homoseksualności. W owym czasie kontekst kulturowy i językowy różniły się od współczesnych, a zatem interpretacja jego słów wymaga uwzględnienia tych różnic.

Ojciec Casprini zdaje się sugerować, że Paweł skupiał się na czynach homoseksualnych, a nie na samej orientacji seksualnej jako takiej. Owa refleksja jest często używana w kontekście teologicznym, aby podkreślić, że interpretacja tekstów biblijnych wymaga uwzględnienia ich historycznego kontekstu i zrozumienia ewolucji społecznych pojęć - Outreach

Arcybiskup Charles Jason Gordon do LGBTQ katolików: "Jesteście dziećmi Boga... Jesteście częścią naszej rodziny. Mamy dla was miejsce." - Outreach.



Gościem szóstego odcinka podcastu Wiary i Tęczy jest Tomek, ojciec geja. Zapraszamy na opowieść o człowieku, który przeszedł drogę od wewnętrznej konfrontacji z homoseksualizmem syna, do działania w stowarzyszeniu My, rodzice. To również historia mężczyzny ukształtowanego przez pracę w służbach mundurowych, Kościół katolicki, ewangelicko-reformowany oraz własne spojrzenie na wiarę i Boga. 


Kongres Katoliczek i Katolików zaprasza na Spotkanie z Marcinem Dzierżanowskim - "To jest także nasz Chrystus. Rozmowy z chrześcijanami LGBT+"


Instytut Grotowski czytanie performatywne sztuki o Kaziku i jego walce z strefa wolną od LGBT w  Gminie Niedrzwica Duża.


Metropolitan Community Church of Toronto

 
Parafia Ewangelicka Opatrzności Bożej we Wrocławiu 


 Dominikanie Wrocławscy 


Dominikanie Łódzcy 


Nabożeństwo parafii ewangelicko-reformowanej w Łodzi 


Nabożeństwo z kościoła ewangelicko-augsburskiego w Krakowie


Nabożeństwo z kościoła ewangelicko-augsburskiego Świętej Trójcy w Warszawie 


Nabożeństwo parafii ewangelicko-reformowanej w Warszawie.


Codziennik biblijny


Metropolitan Community Church San Diego


Katedra Hope


 Metropolitan Community Church Tampa


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz