środa, 20 grudnia 2023

Carson Tueller, o swojej niepełnosprawności „Im częściej wykorzystuję swoje ciało w różnych sytuacjach i na różne sposoby, tym pewniej się czuję”


W rozmowie z magazynem "Attitude", Carson Tueller, znany mówca i coach rozwoju osobistego, podzielił się swoimi uczuciami wobec własnego ciała. Artykuł, który pojawił się w styczniowo-lutowym numerze, porusza historię Tuellera, który w 2013 roku doznał paraliżu podczas skoku na trampolinie, oraz opowiada, jak zmieniło się jego stosunek do ciała od tamtej pory.

"Przed niesprawność wierzyłem, że mam doskonałe ciało", wyznał. "Czasami czułem frustrację, żyjąc w świecie, który nie zostawił miejsca dla kogoś takiego jak ja". Dodatkowo zaznaczył, że "może to sprawiać uczucie izolacji i dehumanizacji, być pozbawionym pełnego udziału w społeczeństwie przez bariery dostępu".

Tueller kontynuuje: "To, co odkryłem, to im więcej używam mojego ciała w różnych sytuacjach i sposób, tym pewniejszy się czuję. Staram się podejmować ryzyko, robić rzeczy, które mnie przerażają, czy to podróżowanie w miejsce o ograniczonym dostępie, czy sesja zdjęciowa nago. Patrzę na to tak, że nie jestem moim ciałem, ale raczej moje ciało to mój współpracownik, kochanek, przyjaciel i pomocnik. Razem pracujemy w pięknych, symbiotycznych relacjach, tańcząc ze sobą".

Tueller podkreślił również, że przez swoją pracę "znalazł ogromną wolność". Rozwijając swoje myśli, dodał: "Wolność to nie tylko ciało czy sytuacja; to sposób bycia w świecie. To, jak się zachowujemy, sprawia, że jesteśmy wolni. Moje ciało nie jest problemem do pokonania; to mój partner, i razem tworzymy piękne, złożone, pełne znaczenia życie.

"To także przekaz, który chciałbym, aby ludzie wynieśli z tego. Bez względu na to, czy to w mówieniu, coachingu czy pisaniu, to praca, którą wykonuję z ludźmi - tworzenie radykalnej wolności", kończy Tueller, zmieniając postrzeganie niesprawność jako przeszkody.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz