poniedziałek, 16 lutego 2015

Były minister Irlandii ds. społecznych i równości, ujawnia jest gejem. Chrześcijanie na rzecz małżeństw jednopłciowy


Replika: W Irlandii wyoutował się Pat Carey, były minister ds. społecznych i ds. równości, a także (wcześniej) minister energii i zasobów naturalnych oraz minister transportu. 67-letni dziś polityk centrowej partii Fianna Fáil jest od 4 lat na emeryturze.

Carey wyznał, że inspiracją dla niego był obecny minister zdrowia, 35-letni Leo Varadkar, który wyoutował się w zeszłym miesiącu.

W wywiadzie dla wczorajszego "Irish Times" Pat Carey powiedział: "Bardzo żałuję, że nie miałem odwagi ani pewności siebie, by zrobić coming out, gdy byłem czynnym politykiem. Gdy spoglądam wstecz, nie mogę sobie tego darować. Nikt mnie nie powstrzymywał, jednak po prostu nie byłem w stanie tego powiedzieć. A potem stwierdziłem, że już za późno, by się outować.
Zacząłem wychodzić z szafy cztery lata temu, powiedziałem wtedy najbliższej rodzinie i współpracownikom, wcześniej ukrywałem to, poświęcałem się całkowicie pracy"

Carey wyjawia też, że w połowie 2011 r. poznał mężczyznę, w którym się zakochał. Od 4 lat mieszkają razem.

"Ziemia nie zatrzęsła się, nasza cywilizacja nie upadła, gdy skreślaliśmy homoseksualizm z listy przestępstw, ani gdy wprowadzaliśmy związki partnerskie. Teraz, gdy mamy szanse na małżeństwa jednopłciowe, też się nie zatrzęsie" - dodał.

Chrześcijanie na rzecz małżeństw jednopłciowy w Irlandii, grupa wierny katolicki i protestancki utworzyli grupa Faith in Marriage Equality, na rzecz małżeństw jednopłciowy i równości dla LGBT w Irlandii. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz