wtorek, 7 lutego 2023

Wieści LGBTQ: Nagrody Grammy, Kim Petras, Sam Smith; Beyonce dziękuję społeczności queer ...


Tegoroczna nagroda Grammy w kategorii “Best pop duo / group performance” powędrowała do Sama Smitha i Kim Petras za utwór “Unholy”. Petras wygłosiła ze sceny wzruszającą przemowę, w której podziękowała ważnym dla siebie osobom. 

“Sam chciał, żebym to ja zabrała głos, bo jestem pierwszą transpłciową kobietą, która zdobyła tę nagrodę”.

“Chciałabym podziękować wszystkim transpłciowym legendom, które otworzyły dla mnie te drzwi. Przede wszystkim SOPHIE, mojej przyjaciółce, która zmarła dwa lata temu. Przepowiedziała mi tę nagrodę i zawsze we mnie wierzyła. Dziękuję za twoją inspirację”. 
“Madonna - dziękuję za twoją walkę o prawa osób LGBTQ. Myślę, że nie byłoby mnie tutaj, gdyby nie Madonna”. 

“Moja mama. Dorastałam przy autostradzie w Niemczech, pośrodku niczego. Moja mama zawsze we mnie wierzyła, wierzyła, że jestem dziewczynką. Nie byłoby mnie tutaj bez niej i jej wsparcia”. 
Gratulujemy! 

Nagroda dla Petras to ważny moment, nie jest jednak pierwszą trans kobietą, która zdobyła Grammy. Jak donosi Out, pierwsza była Wendy Carlos, amerykańska kompozytorka, która zdobyła aż trzy nagrody Grammy w 1970 r. Wendy wyoutowała się jako transpłciowa kobieta w 1979 r.

Grammy 2023 przyznane. Beyonce stała się najczęściej nagradzaną osobą w historii nagród Amerykańskiej Akademii Fonograficznej. Podczas 65. gali wręczenia "złotych gramofonów" Beyonce doceniono czterokrotnie - TVN24.

Gwiazda muzyki pop Kim Petras przeszła do historii jako osoba trans wygrywając Grammy wspólnie z Samem Smithem za piosenkę „Unholy”. Obaj zdobyli nagrodę za najlepszy występ popowy lub grupowy. Smith, który jest niebinarny, zdobył swoją pierwszą nagrodę Grammy w 2015 roku. Do tej pory zdobył cztery nagrody Grammy - The Advocate



Pride Today - wieści LGBT The Advocate


Queer News Tonight


W odcinku programu Onet RANO gościem Odety Moro był Robert Biedroń - Współprzewodniczący Nowej Lewicy, eurodeputowany. Biedroń: Czarnek jest najgorszym ministrem III RP obok Giertycha


Wyż Elisabeth, który wpływa na pogodę w Polsce, w tym tygodniu nadal będzie sprowadzać do naszego kraju mroźne powietrze. Temperatura na południu nocami może spadać do około -20 stopni Celsjusza. Na weekend prognozowany jest powrót intensywnych opadów śniegu - TVN24.


W ostatnich dniach kontrowersje budzi afera znana jako "willa plus". W odpowiedzi politycy PiS zarzucili opozycji, że przed laty sama przekazała jednej ze "swoich" instytucji zamek w Wojnowicach na Dolnym Śląsku, a narrację tę podjęła TVP. Zarzuty te są "nierzetelne i nieuczciwie" — można było usłyszeć w poniedziałkowym wydaniu "Faktów", których dziennikarze wyjaśniali, dlaczego przekazanie zamku Kolegium Europy Wschodniej nie jest tym samym, co działania PiS opisywane w mediach jako "willa plus" - onet.pl

Przed II turą wyborów prezydenckich w 2020 r. premier Mateusz Morawiecki oraz ówczesny szef Kancelarii Premiera Michał Dworczyk negocjowali przekazanie publicznych pieniędzy na działalność narodowców w zamian za ich działania wymierzone w przeciwników PiS — wynika z informacji opublikowanych w poniedziałek przez serwis Poufna Rozmowa - onet.pl

"Jestem nikim!" - krzyczy do nas człowiek, jeszcze chwilę temu przedstawiony nam jako dyrektor rzeźni należącej do firmy Sokołów. Czy jeden z liderów branży mięsnej w Polsce może coś przed nami ukrywać? Zobaczcie reportaż. Kopanie, wykręcanie ogonów, wielokrotne uderzanie po głowie, miejscach wrażliwych, a także znęcanie się nad zwierzęciem, które jest ranne – w taki sposób traktuje się zwierzęta w firmie Sokołów. W reportażu "Droga na rzeź" ujawniamy kulisy i przedstawiamy dowody na przemoc - onet.pl

Serwis informacyjny główny News24:


CBC News: The National


PBS NewsHour


Democracy Now!


Codziennik biblijny


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz