czwartek, 2 grudnia 2021

Australijski Aktywista LGBTQ wygrał milion teleturnieju Millionaire Hot Seat



W zeszłym tygodniu gej Antony McManus wygrał główną nagrodę w wysokości 1 miliona AUS (715 000 USD) w Millionaire Hot Seat. To australijski wersji telewizyjnego programu milionerzy.  

McManus, lat 57, mieszka w Melbourne i jest dobrze znany lokalnie ze swojej pracy aktywizmie LGBTQ. Był niestrudzonym działaczem na rzecz równości małżeństw w Australii.

Jest ze swoim mężem Ronem van Houwelingenem od 34 lat. Obaj mężczyźni odbyli w tym czasie około 17 różnych ceremonii zaręczyn/ślubny ceremonii, aby zademonstrować sobie wzajemną miłość i podkreślić prawne nierówności, z jakimi borykają się pary tej samej płci. 

Oficjalnie pobrali się pierwszego dnia, w którym legalnie pozwolono im wziąć ślub w Australii w 2018 roku. Była to ich 18 uroczystość ślubna ale teraz wreszcie legalnie. 

McManus jest także skarbnikiem organizacji non-profit Positive Attitude, która zapewnia cotygodniowy lunch dla osób żyjących z HIV w Melbourne.

„Szczerze mówiąc, to wszystko było trochę rozmyte” – powiedział McManus dla Star Observer o wygranej. „Kiedy wygrałem, po prostu wpadłem w szok. To było takie dziwne – musiałem zrobić zdjęcia, ludzie patrzyli na mnie chcąc porozmawiać, a potem nagle znalazłem się na ulicy sam z butelką szampana.”

Wrócił do domu, a jego mąż zapytał go, jak sobie radził w programie. „Powiedziałem mu, że wygrałem 1000 $, ponieważ nie byłem pewien co do jednego z pytań. I powiedział mi: „Cóż, przynajmniej próbowałeś!”

Następnie McManus powiedział mężowi, że odpowiedziałem poprawnie na wszystkie inne pytania i zdobyłem główną nagrodę.


Od tego czasu obaj kupili sobie mieszkanie. „Wynajmowaliśmy ten cały czas. Mam 57 lat, a mój mąż 55 i pomyślałem: „Co do diabła będziemy robić, gdy się starzejemy?” – powiedział McManus dla SBS News. „Więc to tak, jakby ogromny ciężar został zdjęty z mojego ramienia i mogę trochę łatwiej oddychać i wiem, że dopóki jesteśmy rozsądni – i będziemy – że wszystko w porządku”.

McManus i jego mąż musieli zachować w tajemnicy szczegóły wygranej. W zeszłym tygodniu zaprosili trzech swoich najlepszych przyjaciół, aby razem z nimi obejrzeli program. „Myśleli, że przyjdą tylko po to, żeby to ze mną obejrzeć. Nie mieli pojęcia, więc wieczorem było dość szaleńczo. Powiem ci co… Wszędzie są puste butelki po szampanie."

Mówi, że pomimo uchwalenia równości małżeńskiej, walka o prawa LGBTQ jeszcze się nie skończyła. Mówi, że miał ciężki okres w szkole z powodu swojej seksualności i wie, że inne dzieci nadal przechodzą dziś podobne wyzwania, pomimo postępów."

Powiedział dla SBS, że ma nadzieję, że jego pojawienie się w Millionaire Hot Seat może zainspirować młodych osób LGBTQ.

„Dla młodych ze społeczności LGBTQ+, którzy mogą przeżywać trudne chwile, moim przesłaniem jest to, że tam byłem i też miałem naprawdę ciężki okres, ale sytuacja się poprawia. A ja jestem mężem pięknego, cudownego, wspierającego mężczyznę i mamy dobre życie, więc możesz być szczęśliwy."


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz