sobota, 27 listopada 2021

Wieści LGBTQ: Aktor Jacek Braciak wyznaje ma syna transpłciowego, Gay USA, Izrael i prawa LGBT, Książki dla dzieci, Pozew do Hagi za zatrzymania ...



Jacek Braciak, jeden z czołowych polskich aktorów, wyznał w wywiadzie na łamach grudniowego numeru magazynu "Zwierciadło", że ma transpłciowego syna.

W rozmowie aktor mówi m.in. o obecnej sytuacji politycznej, imigrantach, dyskryminacji kobiet i ich wolności. Na pytanie dziennikarki Karoliny Morelowskiej-Siluk, czy jego trzy córki są wolnymi kobietami, odpowiada: 

„Jestem ojcem dwóch córek i syna. Dlatego że moja córka okazała się mężczyzną w swojej istocie, w swoim wnętrzu, myśleniu, więc w tej chwili mam syna. Miałem kiedyś córkę Jadwigę, a teraz mam syna Konrada. I tak, myślę, że moje dzieci to ludzie wolni.” 
Dziennikarka niestety nie zwróciła uwagi na swoisty coming out aktora dotyczący bycia rodzicem osoby transpłciowej. Mimo to w kolejnych fragmentach Jacek Braciak mówi m.in.:  

„Starałem się też szanować ich [dzieci] wybory, oduczyć się myślenia typu: „Byłoby lepiej, gdybyś…”. Nie, dla mnie byłoby lepiej, ale czy dla nich? […] czasem trudno pogodzić się z wieloma rzeczami, ale należy to zrobić. Z tym, że ktoś chce żyć na swój rachunek, mimo że jest moim dzieckiem, dla którego chcę najlepiej, bardzo je kocham, także należy się pogodzić. Tu kłania się zasada, której ja już też hołduję, że miłość jest bezwarunkowa.”

Panie Jacku, dziękujemy za ten coming out! Przypominamy, że w Polsce tylko 25% matek i tylko 12% ojców w pełni akceptuje swoje dzieci LGBT - tym bardziej potrzebny jest głos taki, jak Jacka Braciaka.

Pinksixty News wiadomości LGBT - Kobiety wychodzą na ulice nie tylko w Polsce też w Turcji i Meksyku chcą zakończenia przemocy wobec nich i walki z przemocą. Które codziennie doświadczają w tym są mordowane. Policja tak jak w Polsce w Meksyku i Turcji używa siły przeciwko protestom kobietom.  


Gay USA wieści LGBT od Free Speech TV - Najstarszy program LGBT w sieci kablowej amerykańskiej pierwszy raz nadawano 1985.


Poruszanie w internecie tematu Izraela jest jak spacer po polu minowym - nie zniechęciło to jednak Mike'a Urbaniaka to poświęcenia izraelskiej społeczności LGBT+ najnowszego wykładu Uniwersytetu Stonewall. 


Red Carpet TV na temat filmu "Wszystkie nasze strachy". 


Spółdzielnia Ogniwo - O miłości między wierszami: dyskusja o książkach dla dzieci z Michałem Rusinkiem. Prowadzenie: Karolina Rostkowska


Konferencja prasowa, Warszawa - Ponad tysiąc osób politycznie prześladowanych przez polskie służby. Znane kancelarie prawne łączą siły i składają zawiadomienie do Międzynarodowego Trybunału Karnego w Hadze. Pokrzywdzeni chcą w ten sposób doprowadzić do postępowania przeciwko osobom odpowiedzialnym za bezprawne pozbawianie obywateli wolności z powodów politycznych. 


Vice News - pionierska chińska drag queen, Kudos, która zasłynęła w chińskich mediach społecznościowych. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz