poniedziałek, 19 stycznia 2015

Irlandzki minister zdrowia ujawnia jest gejem


Leo Varadkar, irlandzki Minister Zdrowia ogłosił w audycji radiowej, że jest gejem i chce być równym obywatelem w swoim kraju.

"Jestem gejem. To nie jest sekret, choć wiele osób o tym nie wie, bo nigdy wcześniej publicznie o tym nie mówiłem.

Bycie gejem nie definiuje mnie całkowicie. Tak, jak nie jestem lekarzem politykiem, ani politykiem pół-Hindusem, tak nie jestem politykiem gejem. Niemniej, bycie gejem jest częścią tego, kim jestem.

Dziś jestem już w stanie o tym rozmawiać - wcześniej nie byłem. To już nie jest dla mnie wielka sprawa i mam nadzieję, że dla innych też nie będzie to wielka sprawa.

Mama martwiła się o mnie - że zostanę pobity na ulicy, że stracę moją polityczną pozycję i że ludzie będą wykorzystywać mój homoseksualizm przeciwko mnie.

Dziś jestem ministrem zdrowia. Do podjęcia są pewne decyzje - nie w 100% zależne ode mnie, ale będę w nie zaangażowany. Np. decyzja, czy znieść zakaz oddawania krwi dla bi- i homoseksualnych mężczyzn. Albo opowiedzenie się w referendum w sprawie małżeństw jednopłciowych. Robię coming out również po to, by ludzie nie myśleli, że mam jakiś "ukryty program". Wszelkie decyzje polityczne będę nadal podejmował zgodnie z moimi wartościami i zgodnie tym, co uważam, że jest w najlepszym interesie dla kraju"

Pochodzi z Dublina, Varadkar obchodzi swoje 36 urodziny wczoraj. (Gay Star News/Replika)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz