“Kościół lokalny nie może podejmować decyzji, które mają wpływ na Kościół powszechny, powiedział kardynał podczas prezentacji książki dla dziennikarzy w Rzymie. Według niego Stolica Apostolska wydała już jasne oświadczenia w tej sprawie. “Dlatego w tej sprawie musi odbyć się dyskusja z Watykanem i z innymi kościołami na świecie” powiedział. Zapytany, czy ruch niemieckich katolików należy rozumieć jako „bunt”, Parolin odpowiedział: „W Kościele zawsze były napięcia i różne stanowiska”.
Watykan będzie teraz kontynuował dialog z niemieckimi biskupami w celu wyjaśnienia, w jaki sposób ta decyzja może zostać włączona do synodalnej ścieżki Kościoła powszechnego - Fundacja Wiary i Tęczy.
Wielokrotnie słyszałem, że Kościół nie ma negatywnego stosunku do osób LGBT+, a jako koronny argument przywołuje się tutaj zdania zaczerpnięte z Katechizmu Kościoła Katolickiego: „Powinno się traktować te osoby z szacunkiem, współczuciem i delikatnością. Powinno się unikać wobec nich jakichkolwiek oznak niesłusznej dyskryminacji”. Kościół deklaruje dobrą wolę wobec osób nieheteronormatywnych, ale zawsze dodaje, że akty homoseksualne traktuje jako grzech. To „ale” często jest wiele mówiące.
Mamy więc do czynienia ze świadomą ignorancją, a wręcz z ideologicznym podejściem do zagadnień związanych z ludzką seksualnością. Jak inaczej bowiem określić otwarte przyznanie, że Kościół jest świadomy istnienia przesłanek do rewizji nauczania w tym temacie, ale bez względu na ich wartość nie ma zamiaru odstąpić od przyjętych tez, a nawet przyjrzeć się im w świetle aktualnego stanu wiedzy. Niestety, szczególnie w odniesieniu do osób nieheteronormatywnych takie podejście króluje po dzień dzisiejszy. Kościół mówi tym samym: jesteśmy gotowi być wbrew nauce, ale będziemy się trzymać swoich przekonań, nie wpuścimy do nich światła rozumu (...)
Katechizmowe wezwanie do dożywotniego wypierania swojej seksualności, które de facto ukrywa się za wezwaniem do czystości, trzeba widzieć jako akt przemocy godzący w integralność przeżywania siebie jako osoby w pełni. Nie możemy mówić w tym przypadku o realizacji ewangelicznego zaproszenia do „brania swojego krzyża i zapierania się samego siebie”. To zaproszenie opiera się na podmiotowości i afirmacji osoby, do której jest kierowane. W planie Kościoła na życie osób nieheteronormatywnych trudno wskazać dobro, które miałoby być udziałem człowieka odpowiadającego na wezwanie. Należy za to zauważyć ogrom cierpienia, jakie kryje się za przeżywaniem siebie w nieustannym napięciu, w głębokim rozdarciu osobowości, w którym istotne jej komponenty przeżywane są w nieuzasadnionym poczuciu grzechu i winy - Magazyn Kontakt.
Uschi Pawlik, tłumaczka i redaktorka, z wykształcenia lingwistka, będzie kolejną bohaterką naszej książki. https://t.co/07rVelOxQv pic.twitter.com/ROLtNLHMpR
— Fundacja Wiara i Tęcza (@WiaraTecza) March 21, 2023
Wczoraj obchodziliśmy Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa - pamiętajmy wielu taki dzieci są adoptowane przez osoby LGBT - Luca Trapanese adoptował Albę, która została odrzucona przez „tradycyjne rodziny” https://t.co/uxKizo5w7d pic.twitter.com/ezI54jJRKK
— Fundacja Wiara i Tęcza (@WiaraTecza) March 22, 2023
Katedra Hope
Metropolitan Community Church of Toronto
Metropolitan Community Church Tampa
Metropolitan Community Church San Diego
Parafia Ewangelicka Opatrzności Bożej we Wrocławiu
Niedziela - Liturgia Eucharystii
Dominikanie Wrocławscy
Dominikanie w Łodzi
Nabożeństwo parafii ewangelicko-reformowanej w Warszawie.
Nabożeństwo z kościoła ewangelicko-augsburskiego Świętej Trójcy w Warszawie
Parafia Ewangelicko-Augsburskiej Wniebowstąpienia Pańskiego w Warszawie.
Luteranie w Katowicach
Luteranie w Łodzi
Codziennik biblijny
Katedra Narodowa w Waszyngtonie (Washington National Cathedral)
Metropolitan Community Church Washington DC
Middle Church
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz