sobota, 26 lipca 2014

Modelka Andreja Pejić, robi transseksualny coming out


Fot GLAAD
Replika: Modelka Andreja Pejić, znana wcześniej jako androgyniczny model Andrej Pejić, robi transseksualny coming out!

Z wywiadu dla "People": "Chcę podzielić się moją historią ze światem, bo mam społeczną odpowiedzialność. Mam nadzieję, że jeśli będę w tej sprawie otwarta i szczera, to stanie się ona bardziej naturalna i zrozumiała. Od zawsze pragnęłam być dziewczynką. Moje najwcześniejsze wspomnienie z dzieciństwa to kręcenie się w spódnicy mojej mamy. Chciałam wyglądać jak balerina! Ale trzymałam te marzenia dla siebie, na zewnątrz starałam się zachowywać jak chłopiec i stałam się w tym całkiem niezła. Ukrywałam moją prawdziwą tożsamość.".

Andreja potwierdziła, że ma już za sobą zabiegi korekty płci, ale "zgadzam się z Laverne Cox i Janek Mock, że to, co mam między nogami, nie definiuje mnie"

Andreja dodała też: "Cały czas wszyscy się rozwijamy i zmieniamy - owszem. Ale korekta płci nie uczyniła ze mnie innej osoby. Tylko fizyczna płeć jest inna, to wszystko. Mam nadzieję, że to zrozumiecie. Chciałabym jako transseksualna kobieta, pokazać, że na tej bądź co bądź nowej drodze życia - już po tranzycji - można być szczęśliwą i nie odwracać się od własnej przeszłości. A przede wszystkim: różnice między ludźmi nie powinny automatycznie oznaczać podziałów między ludźmi, po prostu bądźmy razem".

Andreja ma 23 lata. Od 2007 r. pracuje jako model/ka nosząc zarówno stroje damskie jak i męskie. Jest Australijką pochodzenia bośniacko-serbskiego.W 2011 r. - jako Andrej - znalazła się na 18. miejscu wśród Top 50 modeli świata.

Andreja, powodzenia, trzymaj się!
Jesteśmy pewni, że Twój głos pomoże wielu osobom - transpłciowym i nietranspłciowym - zrozumieć.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz