piątek, 25 stycznia 2013
"Szkoła milczenia" wieńczy projekt weryfikacji podręczników
Ponad rok trwał projekt pn. "Przegląd treści szkolnych podręczników do biologii, WOS i WDŻR pod kątem przedstawienia w nich problematyki LGBTQ i treści homofobicznych". W jego trakcie czterech ekspertów - seksuolog dr hab. Zbigniew Lew-Starowicz, socjolog dr hab. Jacek Kochanowski, pedagog dr Krzysztof Wąż oraz psycholog dr Robert Kowalczyk - przeanalizowało treść 51 podręczników do gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych. Efektem ich pracy jest opracowanie "Szkoła milczenia", które niebawem ukaże się drukiem.
Projekt zrealizowano dzięki grantowi przyznanemu SPR przez Fundację im. Stefana Batorego w ramach programu dotacyjnego "Demokracja w Działaniu".
Dzięki grantowi SPR mogło zlecić weryfikację treści podręczników ekspertom oraz skutecznie rozpowszechnić wyniki ich pracy. "Szkoła milczenia" zostanie wydana w 500 egz. i przekazana nauczycielom i nauczycielkom biologii, wiedzy o społeczeństwie oraz wychowania do życia w rodzinie. Publikacja trafi też m.in. do rzeczoznawczyń i rzeczoznawców Ministerstwa Edukacji Narodowej, od recenzji których zależy dopuszczenie danego podręcznika do użytku szkolnego.
Opis zrealizowanego projektu, wnioski płynące z weryfikacji treści podręczników oraz końcowe rekomendacje zawarte są w publikacji "Szkoła milczenia", którą niniejszym udostępniamy.
Raport jest na stronie SPR
Tweet
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz