sobota, 22 sierpnia 2015

News: Grupa Stonewall, poszukiwania par jednopłciowy, senator homoseksualizm to choroba, Dustin Lance Black, Dan Savage ...


- Panie prezydencie, niech pan przestanie się bać! Wybrali pana poznaniacy. Ma pan mandat społeczny. Niech pan zrobi z Poznania prawdziwie europejskie miasto - apelują członkowie Grupy Stonewall, którzy organizują w Poznaniu nowy Marsz Równości. Zaprosili na niego prezydenta Jacka Jaśkowiaka.

W Poznaniu na ostatnich marszach pojawiało się ok. 50 osób. Rok temu z udziału zrezygnowali nawet politycy lewicy, którzy przychodzili w poprzednich latach. Zeszłoroczny marsz był porażką - to powszechna opinia w stowarzyszeniu Dni Równości i Tolerancji, które organizowało poznańskie marsze. I głównie z tego powodu stowarzyszenie rozpadło się w tym roku. Wtedy pojawił się pomysł, by powołać do życia Grupę Stonewall.

Ale marsz to nie wszystko. Grupie Stonewall marzy się lokalne centrum dla osób LGBT - miejsce integracji środowiska. Miejsce, gdzie dostać można pomoc psychologiczną, seksuologiczną, prawną.

- Kiedyś pracowałem w dużej firmie consultingowej. Moja firma współpracowała z inną. Miałem prowadzić duży projekt. Szefowa tej drugiej firmy zadzwoniła do mojej przełożonej i zażądała odsunięcia mnie od tego. Moja przełożona powiedziała mi, że problemem była moja orientacja seksualna. Moja szefowa nie zgodziła się na odsunięcie mnie od projektu. Homofobia może mieć wiele twarzy - opowiada Paweł. - Dotąd stosowano metodę małych kroków. Nie małżeństwa, tylko związki. Żeby tylko nie drażnić ludzi. Jak lobbing, to delikatny. Nic z tego nie wyszło. Dopiero niedawne uznanie homoseksualnych małżeństw w USA otrzeźwiło wielu ludzi. My od początku uważamy, że lepiej pójść na całość i żądać równości małżeńskiej.

Arek: - Są wśród nas tacy, którzy uważają, że robimy złą robotę. Są tacy, którzy mówią, że niepotrzebnie się afiszujemy.... - Gazeta.pl

Miłość nie wyklucza: W dniu 21 lipca br. Trybunał Praw Człowieka w Strasburgu zrobił kolejny historyczny krok na drodze do równouprawnienia par jednopłciowych. W orzeczeniu w sprawie Oliari i inni przeciwko Włochom Trybunał negatywnie ocenił brak prawnego uznania przez Włochy związków osób tej samej płci.

Sędziowie Trybunału uznali, że brak wprowadzenia do włoskiego prawa przepisów umożliwiających formalizację relacji łączącej pary jednopłciowe stanowi naruszenie art. 8 Europejskiej Konwencji Praw Człowieka, dotyczącego prawa do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego.

Z pewną ostrożnością można przyjąć, że oznacza to, że od tej pory Państwa Członkowskie, które nie przewidują tego rodzaju rozwiązań prawnych, w tym również Polska, powinny jak najszybciej podjąć aktywne działania w celu wyeliminowania dyskryminacji par jednopłciowych, które chciałby sformalizować swój związek. W przeciwnym razie, kraje te muszą liczyć się z ryzykiem wnoszenia podobnych skarg do Trybunału w Strasburgu przez pary znajdujące się w sytuacji analogicznej do skarżących w rozstrzygniętej właśnie sprawie.

Przygotowywany przez grupę prawników i prawniczek program działań sądowych ma doprowadzić do zmiany polskiego prawa w związku z precedensowym orzeczeniem Trybunału.

Jeśli jesteście zainteresowani_e udziałem w tym programie i poznaniem jego szczegółów, napiszcie na adres: majakorzeniewska@o2.pl

Senator Kogut: "Homoseksualizm to choroba. Trzeba dać im najlepszych specjalistów i ich leczyć. Różne są ułomności i ci ludzi nie powinni robić manifestacji równości czy nie wiadomo czego. Dlaczego ktoś ma deprawować moje dzieci, wnuki i prawnuki? Jeśli chcą sobie okazywać miłość, to niech to robią w domu. Ale według mnie jest to choroba. Trzeba tym ludziom podać rękę i dać najlepszych specjalistów lekarzy." - Onet.pl

Tylko jaki ma dowody homoseksualizm jest chorobą, po od WHO po wiele inny organizacja psychologiczne mówią nie jest chorobą, a nawet wiele powoli zabrania leczenia jak to kilkanaście stanów. Nawet katechizm kościoła katolickiego nie mówi jest chorobą. Skąd takie głupoty mówią o chorobie homoseksualizm. Nawet jest dowody że leczenie homoseksualizmu powoduje szkody, nawet śmierć tak zwane samobójstwa.

- Nie ma tutaj ofiary i kata. Są ludzie i problemy, z którymi trzeba się zmierzyć - mówiła Karolina Bielawska o swoim filmie "Mów mi Marianna" wyróżnionym nagrodą Premio Zonta Club Locarno - Polskie Radio

"To chyba najbardziej osobista rzecz, którą zrobiłem. Jako artysta czuję odpowiedzialność, by dzielić się historiami pokazującymi kim tak naprawdę ludzie LGBT są" - napisał w specjalnym oświadczeniu Dustin Lance Black, który wyreżyserował krótkie filmy w kampanii Coca-Coli o "prawdziwej przyjaźni" i przeciwko nękaniu - Queer.pl



Parada równości w Brighton, relacja Chrisa Geary



Działacz Dan Savage twierdzi, że Josh Duggar zasłużył na ujawnienie jako cudzołożnik, za swoją politykę, nienawiści do inny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz