piątek, 25 kwietnia 2014

Ploty: Tadeusz Różewicz, Ryan Lewis, Matt Bomer, Maisie Williams, Michał Piróg, Shirley MacLaine, Neil Patrick Harris, Barbra Streisand, Dan Haseltine ...


Zmarł wybitny polski poeta, dramaturg, prozaik i eseista Tadeusz Różewicz Krytycy mówili, że miał pecha. Bo tworzył w tym samym czasie, co Miłosz i Szymborska. Gdyby nie to, z pewnością zostałby laureatem Nagrody Nobla.

Tadeusz Różewicz urodził się 9 października 1921 roku w Radomsku. Różewicz zadebiutował jako 17 latek - opublikował jeden ze swoich wierszy w piśmie młodzieżowym. Pasją do literatury zaraził się od starszego brata. Janusz Różewicz także był poetą. Publikował wiersze i korespondował z Czechowiczem. Od początku wojny działał w konspiracji. W 1942 roku Tadeusz poszedł w jego ślady - walczył w Armii Krajowej. Janusza złapało gestapo. Został rozstrzelany - gazeta.pl

Najlepsze życzenia z okazji 80. urodzin składamy Shirley MacLaine. Shirley zagrała jedną z pierwszych lesbijek, które pojawiły się na ekranach kin - w 1961 r. w filmie "Children's hour" Williama Wylera wcieliła się w postać Marthy beznadziejnie zakochanej w Karen, granej przez Audrey Hepburn.

W roku 2000 Shirley wyreżyserowała "Bruno" - opowieść o 9-letnim chłopcu, który uwielbia nosić sukienki. A poza tym była wspaniałą, nieznośną "divą" w "Czułych słówkach", "Stalowych magnoliach", "Pocztówkach znad krawędzi" i wielu, wielu innych filmach - włącznie z serialem "Downton Abbey", z którego pochodzi fotka Happy Birthday, Shirley MacLaine!

Jeszcze inna ikona kończy 71 lat jest nią Barbra Streisand, jest piosenkarką, aktorką, reżyserką, scenarzystką, producentką filmową i pisarką. Jest żydówką, Demokratka nazywa się ją Divą Partii Demokratycznej.

Dotychczas swojej fundacji ponad tysiąc razy przeznaczyła pieniądze różnym organizacjom typu non-profit, które mają na celu ochronę środowiska, troskę o pokój na świecie, obronę praw i swobód obywatelskich, a także prowadzenie badań w dziedzinie zdrowia kobiet.

Otwarcie wyraża swoje poparcie na rzecz społeczności LGBT i oferuje pieniądze miedzy innymi na walkę o równość małżeństw. Ma syna geja Jasona Gould.

Należy do grupy wokalistek, które odniosły największy sukces w historii współczesnej muzyki rozrywkowej, zarówno pod względem sprzedaży płyt.

Wywiad w najnowszej "Vive" dotyczy głównie orientacji Michała Piróga i tego, jak wyglądał jego rodzinny coming out. Jak się okazuje, rodzice podejrzewali, że syn jest gejem, zanim Michał zdecydował się o tym powiedzieć. Potwierdzeniem przypuszczeń była sytuacja, w której mama przyłapała Michała z chłopakiem, na domowej kanapie.

Zawstydziłam się chyba bardziej niż on. Uciekłam. Michał miał wtedy 18 lat i ja już od jakiegoś czasu podejrzewałam, że jest homoseksualistą. A ta sytuacja tylko potwierdziła moje przypuszczenia. Próbowałam z nim na ten temat rozmawiać, ale jakoś mnie zbył - powiedziała pani Anna.

Wcale cię nie zbyłem. Pytałaś mnie, czy wolę chłopców, czy dziewczyny, a ja odpowiadałem, że chłopców. A ty mówiłaś, że ze mną nie można poważnie porozmawiać. Ty chyba chciałaś, żebym usiadł przed tobą załamany i powiedział, że nie wiem, co mam robić, że to dla mnie straszny dramat. Chciałaś, żeby to był dla mnie problem. A nie był. Wolę chłopców i już.

W pewnym momencie ja sama się pogubiłam. Zawsze otaczał cię wianuszek dziewczyn. Widywałam cię, jak idziesz roześmiany z koleżanką, trzymacie się za ręce. Twoje koleżanki wyznawały mi miłość do ciebie. A tu nagle ta kanapa i ty z tym chłopakiem.

Chciałbym mieć już dziecko. Coraz więcej znajomych ma dzieci. W nich jest coś niesamowitego i chyba zaczynam odczuwać instynkt ojcowski.

Tylko nie masz odwagi, żeby coś z tym zrobić! - stwierdziła Pani Anna.

Nie chodzi o odwagę lub jej brak. Chodzi o to, że najpierw musi być stabilny związek i deklaracja obu stron, że chcemy ze sobą być i wspólnie mieć dziecko. Kiedyś już byłem tak zakochany, że gotów byłem wziąć ślub, mieć dziecko i przeprowadzić się do Berlina, żeby tam spokojnie żyć. Ale Oshri, bo tak miał na imię, wybrał jednak życie w Izraelu, przy swojej mamie. Z tego związku pozostała we mnie kiełkująca chęć posiadania dziecka. (...) Biorąc pod uwagę, że mieszkamy w Polsce, jeszcze przez jakiś czas nie będę mieć dzieci. Chociaż to, że jestem homoseksualny, nie oznacza tego, że nie mogę mieć dziecka.

Michał w wywiadzie podkreśla, że rodzina jest dla niego bardzo ważna, ale rodzinny dom w Kielcach odwiedza bardzo rzadko.

Nie mogłem wytrzymać tego, że ciągle ktoś mi coś kazał robić. I dlatego się wyprowadziłem i dlatego nie odwiedzam rodziców. Nie rozmawiam też z tatą przez telefon, bo on po czterech zdaniach zaczyna płakać. Wyobrażasz sobie?! Tak mnie kocha i tęskni, że aż płacze! (...) Dlatego właśnie mamy dobry kontakt, ale rzadki - Plotek.pl. 

Matt Bomer na okładce Details, w którym ujawnia że ożenił się z swoim partnerem trzy lata temu przed ujawnieniem wszystkim że jest gejem. Oraz nie mówił wcześniej że jest żonaty. Wywiad Tutaj.

Dan Haseltine z zespołu muzycznego chrześcijańskiego Jars Of Clay, popiera małżeństwa homoseksualne, nie którzy fanatycy są wściekli na niego.

Aktor Maisie Williams, 17-latek, który gra Arya Stark serialu Gra o Tron. Gdybym mógł mieć trzy życzenia Życzę szczęścia dla mnie, mojej rodziny i wszystkich najbliższy, rozwiązać problem głodu na świecie i uczynić małżeństwa homoseksualne legalne wszędzie.

Michał Piróg (35 l.) stanowczo zaprzecza, że książka "Chcę żyć" była powodem jego rozstania z życiowym partnerem. Tancerz podkreśla, że nie jest związany ze stylistą Andrzejem Sobolewskim już od roku, a autobiografia ukazała się zaledwie miesiąc temu - pomponik.pl

Matt Bomer:

Nagradzany artysta Grammy Ryan Lewis który w duecie śpiewa z Macklemore, Lewis wyznaje że jego matka jest nosicielem HIV mówi w część projektu 30/30, która jest zbieranie funduszy na zdrowie.


Neil Patrick Harris rozmawia z AP o jego roli Hedwig w musicalu na Broadwayu

Klip muzyczny Pharrell Williams - Marilyn Monroe

Na Tapecie plotki show biznesie Superstacji, Michał Piróg:

Wieści z Showbiz według AP

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz