poniedziałek, 17 maja 2010

konserwatywny prezydent Portugalii legalizuje małżeństwa jednopłciowe / Mark Feehily Grożą mu, bo jest gejem?

Konserwatywny prezydent Portugalii mówi, że zdecydował się ratyfikować prawo zezwalające na małżeństwa homoseksualne w Portugalii, jest większości głównie katolicki krajem. Głową państwa decyzji o pozwolenie uchwalenia projektu który przyjęto przez Parlament w styczniu sprawia, że Portugalia zostaje szóstym krajem europejskim która pozwala na małżeństwa tej samej płci. Prezydent Anibal Cavaco Silva ogłosił swoją decyzję w poniedziałek. Socjalistyczny rząd projekt ustawy został poparty przez wszystkie strony od lewej i centrum polityczne Portugalii, którzy razem mają większość w Parlamencie. Prawica była przeciw i zażądała referendum w tej sprawie. Homoseksualizm był do 1982 roku w Portugalii przestępstwem. W 2001 roku wprowadzono przepisy zezwalające na zawieranie "związków cywilnych" przez osoby tej samej płci dające im pewne prawa związane z kwestiami podatkowymi i własnościowymi. Przepisy te nie dopuszczały jednak przyjmowania nazwiska partnera, czy dziedziczenia jego majątku.
aka william
------------------------
W 2005 roku wokalista ujawnił, że jest homoseksualistą, co zaskoczyło opinię publiczną. Przez lata Mark Feehily utrzymywał w tajemnicy fakt bycia gejem.

Po ujawnieniu prawdziwej orientacji seksualnej, wokalista Westlife z jednej strony poczuł ulgę, ale też obawy - artysta zaczął otrzymywać anonimowe pogróżki. Ktoś groził nawet piosenkarzowi śmiercią.

"Po tym, jak ujawniłem prawdę o sobie, ktoś groził, że mnie zabije. Otrzymałem też nienawistne maile" - Feehily przyznał w rozmowie z gazetą "Daily Star".

"Mam świadomość, że to z powodu mojej orientacji seksualnej. Jacyś psychole grożą mi, ponieważ jestem gejem" - dodał wokalista.
interia.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz