czwartek, 18 kwietnia 2024

Olimpijski sportowiec Sean Gunn jego droga do bycia sobą


Sean Gunn, olimpijczyk i pływak, jest teraz ujawniony sportowcem, a okazuje się, że za to ma podziękować stanowi Kentucky.

Gunn zadebiutował reprezentując swoją ojczyznę, Zimbabwe, na Letnich Igrzyskach Olimpijskich w Rio de Janeiro w 2016 roku, co, jak powiedział w rozmowie z Outsports, doprowadziło go do łez. Wtedy już nie był obcy na międzynarodowej arenie, uczestnicząc wcześniej w Mistrzostwach Świata w Pływaniu FINA jako nastolatek. Złamał również kilka rekordów szkolnych w sztafetach na University of Kentucky.

Jego pobyt w Kentucky, z całego miejsca, pomógł mu zrozumieć, że jest gejem.

"Na początku nie byłem w ogóle otwarty" - powiedział. "Przez pierwsze kilka lat spotykałem się z dziewczynami. Miałem kilka naprawdę świetnych związków z dziewczynami na przestrzeni lat i naprawdę je kochałem. Z czasem oczywiście to się zmieniło i zacząłem spotykać się z chłopcami później. Ale mój zespół i wszyscy, którzy wiedzieli, byli bardzo wspierający i szczęśliwi dla mnie."

Kentucky nie jest najbardziej przyjaznym miejscem dla osób coming outu, ale Gunn powiedział: "Jeśli cokolwiek, to przyjaźnie stawały się jeszcze lepsze. Myślę, że w mojej głowie przez tak długo budowałem to, i byłem przerażony, że sposób, w jaki się zachowali albo potraktowali mnie, byłby inny. Ale miałem naprawdę dużo szczęścia, że wszyscy byli tak niesamowici i chcieli, żebym był najszczęśliwszą wersją siebie."

Mimo że jego przyjaciele pozostali mu wspierający, swoją orientację seksualną przed rodziną ukrywał do późniejszego momentu. Teraz, kiedy jest całkowicie otwarty kim jest, mieszka ze swoim chłopakiem w Kapsztadzie, w Południowej Afryce. Jego kariera pływacka zakończyła się po Igrzyskach Olimpijskich, ale cieszy się, że to już przeszłość. "Naprawdę potrzebowałem przerwy, i zajęło mi to dużo czasu, aby ponownie cieszyć się pływaniem" - powiedział. "Moje życie naprawdę jest teraz w tak dobrym miejscu, i mam tyle rzeczy, za które mam być wdzięczny."

Część tej wdzięczności polega na możliwości bycia autentycznym wobec swojej rodziny, co, jak powiedział, "Jako ktoś, kto miał trudności z coming outem i dopiero w wieku 27 lat wyszłam z szafy przed rodziną, sprawia mi to ogromną radość, że jestem otoczony przyjaciółmi i rodziną oraz tak wielką miłością, i naprawdę jestem za to wszystko wdzięczny."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz