niedziela, 13 kwietnia 2014

Legenda NBA broni gejów plus coming out w koszykarskiej lidze akademickiej NCAA

Kiedyś Rosa Parks, która bez pozwolenia usiadła w autobusie na miejscu dla białych, teraz sportowcy ujawniający swoją homoseksualną orientację? Taką tezę stawia legendarny Celt z Bostonu, Bill Russell.

- Te same pytania jakie dotyczyły nas, czarnoskórych, dotyczą teraz gejów. Ludzi szokował nasz kolor skóry, tak jak ich orientacja - powiedział Russell. - Nie obchodzi mnie, z kim on śpi. Mam tylko jedno pytanie: Czy umie grać w koszykówkę - dodał.

Dosłownie kilkanaście godzin wcześniej do swojej orientacji przyznał się Derrick Gordon - to pierwszy "coming out" w koszykarskiej lidze akademickiej NCAA. Najgłośniejszy ostatnich miesięcy to ten Jasona Collinsa - żaden koszykarz NBA przed nim nie zdecydował się na taką deklarację. (TVN24)

Koszykarz Derrick Gordon, stał się pierwszym gejem w NCAA. Gordon student drugiego roku na Uniwersytecie w Massachusetts koszykarz, 22-latek postanowił wyjść na początku swojej kariery.

"Nie mogłem ciągle się ukrywać i być kimś, kim nie jestem." Gordon powiedział dla stacji ESPN.

Gordon powiedział, że został zainspirowany kiedy ujawnił się Jason Collins i podpisał z Brooklyn Nets, kontrakt pierwszy gracz w historii NBA który jest gejem.

"To było dla mnie ważne, wiedząc, że jego seksualność nie miało znaczenia, w ​​NBA," powiedział Gordon.

"Fala poparcia dla homoseksualnych sportowców w dalszym ciągu wzrosła do przodu," powiedziałaszefowa GLAAD Sarah Kate Ellis.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz