poniedziałek, 26 grudnia 2022

Słowo Boże na poniedziałek Bożego Narodzenia - Piosenkarz David Archuleta - dotyczące bycia osobą queer i mormonem

Były finalista American Idol, David Archuleta, otworzył się w Good Morning America na temat swojej podróży do zaakceptowania swojej seksualności i byłego mormona.

Archuleta po raz pierwszy otworzył się na temat swojej seksualności na GMA. Teraz, jak mówi, wszystko zmieniło się. W wywiadzie dla Good Morning America Archuleta ujawnił, w jaki sposób jego relacje z przywódcami kościoła mormonów wpłynęły na jego drogę — i gdzie obecnie znajduje się w kościele. 

„Zrobiłem krok w tył” – powiedział Archuleta zapytany, czy nadal jest członkiem kościoła Mormonów. „W tym roku miałem kryzys wiary, więc musiałem wszystko przemyśleć”.

Dystans między Archuletą, a kościołem umocnił się, gdy spotkał się z jednym z przywódców kościoła, po publicznym ujawnieniu się.

„Myślę, że trzy razy podczas tej konwersji powiedział: „Cóż, może po prostu musimy znaleźć ci dobrą dziewczynę. Może znajdziesz dobrą dziewczynę. A ja mówię: „To nie jest rozwiązanie” – ujawnił Archuleta.

Archuleta nadal broni większości członków kościoła, mówiąc, że to struktura kościoła, a nie ludzie, mają problem kim jest.

Zdradził też, że nie tylko rozważał odebranie sobie życia, ale przez lata próbował przekonać samego siebie do poślubienia trzech różnych kobiet.

„Próbujesz zdecydować, co jest gorsze? Czy to gorsze, że pragnienie mężczyzn w końcu eksploduje tam, gdzie nie mogę już tego kontrolować, a ty patrzysz na to tak, jakby to Szatan próbował przejąć moją duszę? A może lepiej dla mnie zakończyć życie i w ten sposób uwolnić się od tej pokusy?” powiedział, że sam się pytał siebie. 

„Doszło do tego, że zdałem sobie sprawę, że wiesz co, jest we mnie coś, co mówi mi, że nadal warto żyć, nawet gdybym był queer” – powiedział. „I to było dla mnie naprawdę trudne do zaakceptowania, ponieważ mój kościół nie był jawnie agresywny w stosunku do gejów, ale mają w tej sprawie bardzo pasywno-agresywną surową postawę”.

Podczas gdy przywódcy kościelni wciąż chcą spotkać się z Archuletą, on mówi, że jest wystarczająco pewny siebie, by nigdy więcej nie ukrywać, kim naprawdę jest.

David Archuleta mówi ze łzami w oczach o byciu queer na scenie 


Katedra Hope 


Nabożeństwo parafii ewangelicko-reformowanej w Warszawie.


Dominikanie Wrocławscy 


Dominikanie w Łodzi 


Liturgia kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Krakowie


Nabożeństwo z kościoła ewangelicko-augsburskiego Świętej Trójcy w Warszawie 


 Parafia Ewangelicko-Augsburskiej Wniebowstąpienia Pańskiego w Warszawie.


Luteranie w Katowicach


Luteranie w Łodzi 


Codziennik biblijny


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz