piątek, 16 września 2022

Wieści LGBTQ: Indie i terapia konwersyjna, Lily Tomlin, Lyry McKee, Demi Lovato, Szczepionka ...


Narodowa Komisja Lekarska w Indiach postanowiła, że prowadzenie tzw. “terapii konwersyjnych” będzie traktowane jak uchybienie zawodowe. Komisja rozesłała do krajowych rad lekarskich instrukcję, zgodnie z którą wobec osób próbujących “leczyć” homoseksualność czy transpłciowość ma być wszczynane postępowanie dyscyplinarne. 

Decyzja komisji to ważny i potrzebny krok - w Indiach “terapia konwersyjna” stanowi olbrzymi problem. Choć brakuje oficjalnych badań, eksperci i aktywiści nie mają wątpliwości, że próby “wyleczenia” to doświadczenie większości osób LGBT+ w Indiach 

“Powiedziałabym, że nawet 80% osób queer jest poddawanych jakiejś formie praktyk konwersyjnych. Poza medycznymi czy psychologicznymi praktykami stosuje się również bliższe ludziom sposoby, takie jak przymusowe małżeństwa lub zmuszanie osób trans do noszenia ubrań zgodnych z płcią nadaną przy urodzeniu” - mówi dr Shruti Chakravarty cytowana przez indyjski serwis informacyjny Scroll. 

“Rodzice zaprowadzili mnie do świątyni. Było tam kilku mężczyzn. Kazali mi usiąść na ziemi, w okręgu wokół mnie rozlali benzynę i podpalili. Byłam przerażona, zastanawiałam się, czy zostanę oddana w ofierze bogom. Jeden z mężczyzn położył mi na głowie dynię i podpalił. Następnie za pomocą miecza przeciął ją pionowo na pół. Zahaczył o moją głowę, z rany pociekła krew. Nie płakałam, zamiast tego udałam, że rytuał pomógł, że zostałam wyleczona. Byłam wdzięczna, że mnie nie zamordowali” - opowiada Div, jedna z opisanych przez portal osób.

Pinksixty News wiadomości LGBT - Trzy dni po śmierci jednej ofiar, podejrzany z Kalifornii poszukiwany w związku z dźgnięciem nożem w barze dla gejów w Long Beach został aresztowany - The Advocate.

Mężczyzna został skazany na siedem lat więzienia za posiadanie broni, która, jak powiedziała policja, została wykorzystana do zabicia aktywistki LGBTQIA i dziennikarki Lyry McKee w 2019 roku - Diva.

Według dokumentów sądowych sędzia Brooklyn Surrogate Court została usunięta z ławy sądowej za wygłaszanie uwag rasistowskich, seksistowskich i anty-LGBTQ - LGBT Nation.


Queer News Tonight


Pride Today - wieści LGBT The Advocate


Podczas premiery TIFF „Moving On” z udziałem Lily Tomlin i Jane Fondy, Lily wyjaśnia, jak „jest tam dla” Jane Fonda podczas jej walki z rakiem i mówi, że to błogosławieństwo współpracować z nią inny produkcja jak „Grace i Frankie”.


Agata i Wojtek z "Life On Wheelz", którzy nie dawno wzięli ślub! Podzielili się z swoją historią miłości w "Mieście Kobiet" - TVN Style.


Wystąpienie Donalda Tuska na rozdaniu nagród M100 Media Award w Poczdamie


W piątek osoby powyżej 12. roku życia dostaną skierowanie na drugą dawkę przypominającą szczepionki przeciwko COVID-19. Minister zdrowia Adam Niedzielski namawia do szczepień przed możliwą jesienną falą zachorowań - TVN Fakty


Brytyjczycy żegnają swoją Królową 


PBS NewsHour


Prokurator USA Rachael Rollins ogłasza aresztowanie za groźbę zamachu bombowego na szpital dziecięcy w Bostonie, który od ponad miesiąca jest obiektem ataków antytranspłciowych ze strony prawicowców osób którzy atakują szpital za pomaganie osobom trans - Joe My God.


Gościem Odety Moro w programie Onet Rano była Joanna Senyszyn.


Bezpłatny, ciepły posiłek w szkole dla każdego dziecka - taką ustawę złożyłam Lewica  w Sejmie. I usłyszałam: "Ale czy to nie podkręci inflacji?" Głodne dzieci trzeba nakarmić, a nie robić z nich żywe tarcze do walki z inflacją! 

Ale za to rząd woli finansować ławeczki patriotyczny za 100 tysięcy, swoi kumpli premie, Pałac Saski za prawie 3 miliardy, przekop Mierzei Wiślanej - z którym już problemy jest WP. Prof. Rydzykowski z UG, policzył opłacalność przekopu: "Koszty to 2 mld zł. Jeżeli to podzielimy przez 2 mln zł, bo na tyle są szacowane roczne zyski portu, o ile obroty wzrosną do miliona ton, to nakłady zwrócą się za tysiąc lat." 


Democracy Now!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz