czwartek, 26 czerwca 2014

Nowy król Hiszpanii i jego małżonka spotkali się z lesbijkami i gejami, Demi Lovato, wyznaje miała dziadka geja ...


Replika: W piątym dniu panowania nowy król Hiszpanii Felipe VI i jego małżonka – królowa Letizia przyjęli wczoraj na oficjalnym spotkaniu przedstawicieli hiszpańskich organizacji LGBT - Boti Garcia, prezeskę Federación Estatal de Lesbianas, Gays, Transexuales y Bisexuales oraz José María Núñez-Blanco, prezesa Fundación Triángulo. Mimo, że król i królowa spotkali się też z przedstawicielami innych organizacji pozarządowych, hiszpańskie media wskazują, że wizyta przedstawcieli ruchu LGBT w pałacu królewskim to sygnał zmiany podejścia do spraw LGBT w królewskiej rodzinie. Dobrze poinformowani twierdzą, że Buti i Jose Maria świetnie dogadują się z nową królową - Letizią. Przypomina się też, że teściowa Letizi – “stara” królowa Zofia wprost opowiadała się przeciwko małżeństwom homoseksualnym, co Letizia dyplomatycznie skomentowała: “Królowa Zofia jest kobietą swoich czasów”.

“Odniosłam wrażenie, że byliśmy naprawdę słuchani przez królewską parę i że zostaliśmy zrozumiani. Mam nadzieję na bardziej aktywną pracę królewskiej pary na rzecz praw człowieka – taką, która wyjdzie poza oficjalny protokół” – powiedziała Garcia po spotkaniu – “Generalnie byłam mile zaskoczona zaproszeniem. Wicepremiera prosiliśmy o spotkanie kilka razy (w Hiszpanii rządzi obecnie prawica – przyp. red.) i nie doczekaliśmy się odpowiedzi” – dodała.
Foto: król Felipe VI i królowa Letizia

Demi Lovato, wyznaje dlaczego popiera prawa LGBT z powodu jej dziadek był gejem."Nigdy nie mówiłam o tym wcześniej, ale mój dziadek był pionierem," Lovato powiedziała podczas Trailblazers Logo tv. "On był na tyle odważny, ujawnić się w 1960 roku, i czuję, mam wiele ducha od niego. Zmarł kilka lat później, a ja tylko żałuję, że nie mógł być w stanie zobaczyć cały ten postęp, który został wykonany" (dotyczące praw LGBT). "To wielki zaszczyt być przyjęty i przyjęta przez społeczność LGBT, tak bardzo dziękuję," powiedziała.


Roseanne Barr gościła u Jimmy Kimmel Live


Ermenegildo Zegna pokaz mody na wiosnę/lato na Fashion Week w Mediolanie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz