wtorek, 18 sierpnia 2009

List od użytkownika w Sarabii Saudyjskiej


Czołem wszyscy użytkownicy Gayromeo,

Man na imię A. Jestem z małego miasta niedaleko od Riyadh, stolicy Arabii Saudyjskiej. Kiedy byłem nastolatkiem nie rozumiałem co to znaczy być gejem. Myślałem, że jest to tylko czasowe uczucie i że z czasem będę zainteresowany płcią przeciwną, ale nie stało się tak!

Byłem zmieszany, smutny i miałem depresje. Czułem się odrzucony i inny. Nie mogłem również z nikim o tym porozmawiać. Nikt nie chciałby mnie słuchać, szczególnie jeśli chodzi o seks!

W moich wczesnych latach dwudziestych zdałem sobie sprawę, że jestem gejem a heteroseksualizm był wykluczony. Musiałem to zaakceptować i nikomu o tym nie mówić w celu uniknięcia problemów. Myślałem wtedy, że może znajdą lekarstwo na homoseksualizm. Teraz jestem już trochę starszy i mam większą wiedzę na temat homoseksualizmu. Obecnie dzięki mediom, telewizji i internetowi wiemy więcej co oznacza homoseksualizm.

Islam potępia homoseksualizm, ale Arabia Saudyjska wydaje się być jedynym krajem, który ściśle trzyma sią praw Shari'ah. Sodomia jest karana śmiercią. Chociaż kara ta jest rzadko wykonywana, w lutym 2007 roku, mężczyzna w zachodniej prowincji został skazany na śmierć za kilka przestępstw w tym za uprawianie seksu z chłopakiem.

Jeżeli zapytasz się tutejszych ludzi co myślą na temat homoseksualizmu, pokarzą ci one swoje obrzydzenie. Większość przyzna “Nie zgadzam się, mężczyzna nie powinien być z innym mężczyzną”. Nawet gorzej “Mężczyzna, który uprawia seks z innym mężczyzną powinien być powieszony”.

Mimo tego prawnego i publicznego potępienia, jest pewna tolerancja na zachowania homoseksualne w tym kraju. Tak długo jak geje i lesbijki pozostają wierni islamskim normą, mogą robić prywatnie to co chcą. Żywotne społeczności mężczyzn, którzy lubią seks z innymi mężczyznami istnieją w dużych miastach jak Jeddah czy Riyadh. Spotykają się oni w szkołach, kafejkach, na ulicy ale zawsze istnieje ryzyko bycia aresztowanym przez członków religijnych władz zwanych ["Muatwwa'in"].

Następną rzeczą, która może wydawać sią dziwna (przynajmniej dla zachodnich obserwatorów) jest to, że mężczyźni, którzy uprawiają seks z innymi mężczyznami nie uważają siebie za gejów. Dla wielu z nich fakt, że jeden mążczyzna uprawia seks z innym mężczyzną ma niewiele wspólnego z byciem gejem. Ten akt w ich oczach tylko zaspokaja pragnienie lub potrzebę, ale nie jest postrzegany jako identyfikacja.

Bycie gejem w Arabi Saudyjskiej to życie w przeciwieństwach- jest licencja bez żadnych praw, jest tolerancja bez najmniejszej akceptacji. Bycie w ukryciu nie jest kwestią wyboru, to raczej sposób na przetrwanie.

Wyszedł mi niezły numer; udało mi się uniknąć małżeństwa bez przyznawania się do bycia gejem. Małżeństwo zniszczyłoby mnie a ujawnienie mojego homoseksualizmu zniszczyłoby moją rodzinę. Wymyśliłem sobie dobry plan. Ddziweczyna na pokaz, pokazowe zaręczyny z sympatyczną kuzynką, a następnie zerwanie zaręczyn. Wstydziłem się tego planu później. Nie lubię oszukiwać ludzi ale musiałem to zrobić.

Można przewidywać, że takie triki wiążą się z dużym obciążeniem psychicznym. Wtedy jednak twoje ukrycie nie wydaje się takie samotne, kiedy wiesz, że wielu innych gejów czy heteryków w tym jest. Moje życie jest dalej podwójne jak zawsze ale muszę zaakceptować fakt, że taki się urodziłem i muszę z tym żyć.

Pokój wszystkim. A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz