sobota, 14 marca 2015

News: Wiara i Tęcza, Europejski Trybunał Praw Człowieka, senator Eamonn Coghlan, Szwajcaria, Anna Grodzka, Wanda Nowicka, Gay USA ...


Wiara i Tęcza oraz Europejskie Forum zaprasza na Queerowe Drogi Teologii.

 Europejski Trybunał Praw Człowieka w wyroku z 10 marca stwierdził, iż odmowa wydania osobie transseksualnej zgody na zabieg korekty płci z tego powodu, iż zainteresowany nie był trwale niezdolny do prokreacji, naruszyła prawo do poszanowania życia prywatnego - Lex.pl

Skargę do Trybunału wniósł obywatel Turcji - osoba transseksualna, która w chwili wniesienia sprawy do Trybunału była biologicznie kobietą. W 2005 r. skarżący zwrócił się do tureckiego sądu o zgodę na poddanie się operacji korekty płci. Mimo iż w opinii psychiatrycznej potwierdzono transseksualizm skarżącego i wskazano, że operacja korekty płci (z kobiety na mężczyznę) jest w jego przypadku uzasadniona i zalecana z punktu widzenia zdrowia psychicznego skarżącego, sąd nie wydał zgody na zabieg. Powodem odmowy był fakt, iż skarżący nie był trwale niezdolny do prokreacji, co w myśl tureckiego kodeksu cywilnego stanowi warunek wydania zgody na zabieg korekty płci. Przed Trybunałem skarżący zarzucił, iż taki stan rzeczy stanowił naruszenie prawa do poszanowania życia prywatnego, chronionego w art. 8 Konwencji o prawach człowieka.

Replika: Senator Eamonn Coghlan, na rzecz jednopłciowy małżeństw w Irlandii. On i jego żona Yvonne dowiedzieli się o homoseksualizmie swego syna Michaela 9 lat temu, gdy ten miał 18 lat. Yvonne, robiąc pranie, znalazła w spodniach Michaela świstek papieru – wejściówkę do klubu gejowskiego. Do przedwczoraj senator milczał na temat spraw LGBT. Teraz wyszedł z szafy w związku z nadchodzącym referendum w sprawie małżeństw jednopłciowych, które ma odbyć się w Irlandii 22 maja.

Senator Coghlan: „Gdy odkryłem, że mój syn jest gejem, płakałem tygodniami. Czułem, jakby to była moja katastrofa. Wszelkie moje marzenia i nadzieje związane z synem rozsypały się. Winiłem się. Desperacko próbowałem ukryć przed nim moje rozczarowanie. Przytulałem go, mówiłem mu, ze go kocham, ale akceptacja jego homoseksualizmu była daleko przede mną. Przełomem były nasze wspólne wakacje w Hiszpanii, na które wzięliśmy Michaela i jego kolegów gejów. Poznałem ich i zobaczyłem, jak Michael świetnie się czuje w ich towarzystwie, zobaczyłem, że jest szczęśliwy.

Trzy lata temu Michael powiedział mi: „Tato, zakochałem się”. Dlaczego do diabła mielibyśmy odmawiać mu ślubu? To nie powinna być polityczna ani partyjna sprawa. To powinno być ponad polityką. Przecież tu chodzi o podstawowe prawo do wolności. Chcę mówić o tym głośno, by przyczynić się do wymazania stygmy nakładanej na społeczność LGBT.

Miałem w życiu szczęście poślubić kobietę moich marzeń. Kim jesteśmy jako naród, aby niektórym synom i córkom tego narodu odmówić podstawowego prawa do ślubu z ukochaną osobą?”

Wg najnowszego badania opinii publicznej, 76% Irlandczyków i Irlandek zamierza głosować za małżeństwami jednopłciowymi w referendum 22 maja. (Gay Star News)

Szwajcaria głosowała za prawem do ochrony LGBT osób przed dyskryminacją. Parlament przegłosował za 103 i 73 przeciw, oraz 9 wstrzymało się, ustawa która chroni przed mową nienawiści i dyskryminacji na podstawie ich tożsamości seksualnej i płci. To była nowelizacja ustawy, która już istnieje dotyczące ochrony osób różnych ras i wyznań.

"Miło jest żyć w kraju, który uznaje różnorodność i wspiera tę samą równą ochronę dla wszystkich." mówił Bastian Baumann z Pink Cross. Barbara Lanthemann, dodała: "Ustawa jest ważna nie tylko dla organizacji LGBT, ale także że poprawia codzienne życie gejów i lesbijek".

Ostatnio miesiąc temu niższa izba parlamentu szwajcarskiego zatwierdziła ustawę jednopłciowe małżeństwa. Powinno być zatwierdzone przez główną izbę parlamentu Szwajcarii, jej uchwalenie wymaga też referendum.

Obecnie ma związki partnerskie od 2007 roku, rok temu też zapis dotyczące własny dzieci biologiczny partner/partnerka może zaadoptować dziecko. Według sondażu że 54% szwajcarów wspiera małżeństwa homoseksualne. (Gay Star News)

Stonewall organizacja brytyjska LGBT, wysłała tęczowe sznurowadła do film budowlany w Londynie, zachęcając wsparcie dla LGBT pracowników sektorze budowlanym. Rok wcześniej wielu piłkarzy angielski klubów pierwszej ligi założyli tęczowe sznurowadła, przeciw homofobii w sporcie. (Gay Star News)

Dziennikarka udała się do spowiedzi w kilkunastu kościołach udając matkę-lesbijkę, która chce ochrzcić dziecko, kobietę, która współżyje z drugą, rozwódkę z nowym partnerem. Spowiedzi nagrała i opublikowała w gazecie ... MSN.com

Osoby kandydujące na prezydenta Anna Grodzka i Wanda Nowicka, walczą o elektorat LGBT miedzy innymi reportaż Fakty TVN.

Piotr Ikonowicz ogłosił w imieniu Ruchu Sprawiedliwości Społecznej poparcie kandydatury Anny Grodzkiej na urząd Prezydenta RP. Partia Zieloni i RSS podejmują współpracę na rzecz jednoczenia lewicy.

 Anna Grodzka: W dalszym ciągu jestem kandydatką i jest duża szansa zebrania 100tys. podpisów



Wanda Nowicka spotkała się z środowiskiem LGBT



Syn palestyńskiego uchodźcy, którzy ryzykowali wszystko, aby przyjechać do Stanów Zjednoczonych, Khalid El Khatib który za radą swojego terapeuty żeby nie ujawniał się, bo nie chce zawieść swojego ojca. Opowiada swoją historie muzułmanin, Palestyńczyk, homofobia.



Gay USA od Free Speech TV, wiadomości z świata LGBT



Pinksixty News wiadomości LGBT



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz