czwartek, 7 lipca 2022

Wieści LGBTQ: Mama Michała na marszu równości, Nagrody NAIDOC, Ameryka akceptacja LGBT, Turcja policja zatrzymała marsz równości, Tęczowe pasy w Słupsku ...


Michał powiesił się, bo był prześladowany. Jego mama szła w Marszu Równości. "Zabiły go homofobia, PiS i KK"

Takie hasło Katarzyna Demska umieściła na koszulce, którą założyła na Marsz Równości w Poznaniu. "Wyborczej" mówi: - To, co Kaczyński teraz mówi i robi, jest obrzydliwe. Jestem przekonana, że kolejni młodzi ludzie stracą z tego powodu życie.

"Przyjechała na marsz specjalnie z Malborka. Napisała mi, że co jakiś czas musiała się zatrzymywać, żeby popłakać po kątach. Kaczyński kilka dni temu śmiał się z osób transpłciowych. Jak długo jeszcze będzie rządził i krzywdził?" - pytał dziennikarz.

- Chciałam wziąć udział w Marszu Równości ku pamięci mojego syna i zaznaczyć, że homofobia zabija. Homofobia zabija, a nasz niedokształcony rząd, banda głupców, razem z Kościołem katolickim nakręca nagonkę na osoby LGBT+ - mówi dziś "Wyborczej" Katarzyna Demska. - Gdy patrzę na historię mojego dziecka, to wiem, że czarę goryczy przelały wypowiedzi pana Jędraszewskiego. Do tego Duda. To w tym czasie była ta straszna nagonka na osoby LGBT+, a mój Michał był wtedy w trudnej sytuacji, wyszedł z ośrodka, był już w bardzo dobrym stanie, wierzyliśmy, że tym razem się uda. Niestety nie udało się.

- Gdy usłyszałam te słowa prezesa Jarosława Kaczyńskiego o osobach transpłciowych, to na początku był ból. A teraz już rodzi się we mnie agresja. Jak można tak mówić, mając chociaż minimum elementarnej wiedzy? To, co Kaczyński teraz mówi i robi, jest obrzydliwe. Nie ma na to słów. Jestem przekonana, że kolejni młodzi ludzie stracą życie. Nie mam tu procenta niepewności.

Przecież ta presja, homofobia, transfobia narastają latami. Tworzą w młodych ludziach kolejne traumy, powodując nerwice lękowe, młodzi ludzie próbują się znieczulać na różne sposoby, żeby nie czuć tego strachu, lęku, które noszą w sobie od początku. W pewnym momencie przychodzi ta kropla, która przelewa czarę goryczy, i taka młoda osoba mówi: "Nie, ja już nie chcę funkcjonować w tym świecie, ja już nie dam rady". Pamiętam, jak rozmawiałam z Michałem o eutanazji. Powiedział mi wtedy, że on chciałby się już poczuć taki bezpieczny i wolny.

- Michał był wrażliwy, przez wiele lat służył do mszy, potem poszedł do tego nieszczęsnego, katolickiego gimnazjum, które było pierwszą poważną traumą dla mojego syna. Ten atak był tam bardzo agresywny. Wtedy Michał zaczynał już poznawać swoją seksualność. Ale na te ataki było zero reakcji, zero reakcji ze strony dyrekcji szkoły. Bardzo mnie to boli, że na pogrzebie Michała księdzu przez gardło nie przeszło, że był ministrantem. Bo jak to? Gej? Uzależniony od leków? Uważam, że Kościół katolicki miał bardzo duży wpływ na to, co potem stało się z Michałem (...) - Gazeta Wyborcza

 Pinksixty News wiadomości LGBT - Elliot Page jest dumy i radość byciem sobą po zaktualizowaniu zdjęcia paszportowego, aby odzwierciedlało jego tożsamość płciową od czasu przejścia.

Piosenkarka Macy Grey znalazła się pod ostrzałem po wywiadzie z Piersem Morganem, w którym argumentowała, że ​​transpłciowe kobiety powinny mieć zakaz współzawodnictwa w sportach kobiecy. 


 Queer News Tonight


Torresa Elijah Manis jest jednym z zwycięzców tegorocznych krajowych nagród NAIDOC Week Awards, ogłoszonych podczas ceremonii w Narrm Country (Melbourne) w weekend. Ogłoszone na początku Tygodnia NAIDOC w tym tygodniu nagrody uznają i świętują osiągnięcia rdzennych Australijczyków -  Q News


Dane pokazują, że nastąpił dramatyczny wzrost poparcia dla małżeństw homoseksualnych oraz liczby Amerykanów, którzy identyfikują się jako LGBTQ. Co więcej, widać oznaki zmiany pokoleniowej wśród młodych ludzi, którzy dorastali po zalegalizowaniu małżeństw osób tej samej płci, charakteryzującej się niezwykłym wzrostem samoidentyfikacji osób LGBTQ w ostatnich latach.

Mimo to mniejszość fanatyczny prawicowy chrześcijański fundamentalistą prowadzą Amerykę do uchylenia małżeństw jednopłciowy jeden sędzia sądów najwyższego już zapowiada czas uchylić równość małżeństw (...) - NBC News.


Turecka policja użyła gazu łzawiącego i gazu pieprzowego, aby zatrzymać marsz równości LGBTQ+ Pride w stolicy Ankary we wtorek, zatrzymując co najmniej 36 osób po tym, jak władze zakazały takich marszów w miastach w całym kraju ze względów bezpieczeństwa - Reuters.


Tęczowe przejście dla pieszych pojawiło się na jednej ulic w Słupsku w nocy z niedzieli na poniedziałek. Dwa dni później grupa młodych ludzi zamalowała je wulgarnymi hasłami - Gazeta Wyborcza

W Słupsku pojawiły się tęczowe przejście część osób oburzony żądają pasy białe, a nie tęczowe radnych PIS chcę karać osób które namalowali tęczowe pasy. 


CBC News: The National


PBS NewsHour


Democracy Now


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz