niedziela, 31 marca 2013

Justin Bieber w programie Oprah's Next Chapter po polsku


Justin Bieber w programie Oprah's Next Chapter po polsku napisy naciśnij na cc.



Lub lektorem:

Marie Osmond na rzecz równości małżeństw


Marie Osmond na rzecz równości małżeństw, jest ona mormonką znany kościół homofobiczny który wspólnie kościołem katolickim walczy z LGBT. Ostatnio też kościół mormonów założył stronę i grupę która leczy homoseksualizm. Dochodzi tam pranie umysłu, uczestników molestowanie ich pod przykrywką leczenia homoseksualizmu.


Czym jest śmierć?



Słowo Boże na Niedziele Wielkanocną


 Słowo Boże na Niedziele Wielkanocną:
Maria Magdalena, Piotr i Jan przy grobie

1 A pierwszego dnia po szabacie, wczesnym rankiem, gdy jeszcze było ciemno, Maria Magdalena udała się do grobu i zobaczyła kamień odsunięty od grobu.
2 Pobiegła więc i przybyła do Szymona Piotra i do drugiego ucznia, którego Jezus kochał, i rzekła do nich: «Zabrano Pana z grobu i nie wiemy, gdzie Go położono».

3 Wyszedł więc Piotr i ów drugi uczeń i szli do grobu.
4 Biegli oni obydwaj razem, lecz ów drugi uczeń wyprzedził Piotra i przybył pierwszy do grobu.
5 A kiedy się nachylił, zobaczył leżące płótna, jednakże nie wszedł do środka.
6 Nadszedł potem także Szymon Piotr, idący za nim. Wszedł on do wnętrza grobu i ujrzał leżące płótna 7 oraz chustę, która była na Jego głowie, leżącą nie razem z płótnami, ale oddzielnie zwiniętą na jednym miejscu.
8 Wtedy wszedł do wnętrza także i ów drugi uczeń, który przybył pierwszy do grobu. Ujrzał i uwierzył.

9 Dotąd bowiem nie rozumieli jeszcze Pisma, [które mówi], że On ma powstać z martwych.
J 20, 1 – 9;


Jest to czas świętowania zmartwychwstania Chrystusa. Dawniej Wielka Niedziela rozpoczynała się poranną mszą, rezurekcją (resurrectio łac. oznacza zmartwychwstanie), którą zapowiadało uroczyste bicie w dzwony, głoszące, że Chrystus zmartwychwstał. W związku z odnową liturgii i przywróceniem dawnych ceremonii Triduum, celebracja ta traci na znaczeniu na rzecz nocnej Liturgii Wigilii Paschalnej.

Liturgia Wigilii Paschalnej jest najważniejszą celebracją w Roku Liturgicznym. Zgodnie z bardzo dawną tradycją noc poprzedzająca Niedzielę Zmartwychwstania powinna być czuwaniem na cześć Pana (Wj 12, 42). Wierni, posłuszni upomnieniu Ewangelii (Łk 12, 35 nn), trzymając w rękach zapalone świece. Wszystkie obrzędy Wigilii Paschalnej odbywają się w nocy: nie wolno ich rozpocząć, zanim nie zapadnie noc, a należy je zakończyć przed świtem niedzieli.

* Liturgia Światła - Przed kościołem kapłan święci ogień, od którego zapala się paschał – symbol Chrystusa. Na świecy paschalnej kapłan kreśli krzyż i litery: Α (alfa) i Ω (omega). Oznacza to, że na początku był Bóg i on też przyjdzie na końcu jako miłosierny sędzia. Na paschale kapłan zapisuje bieżącą datę, chcąc podkreślić, że Chrystus przechodzi od punktu alfa (od stworzenia świata) do punktu omega (końca świata) historii zbawienia, która przechodzi również przez ten konkretny rok. Ponadto kapłan wbija w paschał pięć gwoździ (gron) symbolizujących pięć ran Chrystusa. Swoją symbolikę ma również światło świecy paschalnej, rozjaśniające mroki ciemnego kościoła, odwołuje się do Chrystusa, który rozprasza mroki ludzkiego życia, nadając mu sens, a także do stworzenia świata kiedy w mrokach ciemności rozbłysła światłość. Następnie diakon lub kapłan wnosi zapalony paschał do świątyni, zatrzymując się u progu, na środku świątyni i przed ołtarzem głównym śpiewając Światło Chrystusa. Lud odpowiada wówczas Bogu niech będą dzięki. Wszyscy zapalają świece od płomienia paschału, podając sobie światło. Następnie okadza paschał i śpiewa Exsultet – uroczyste Orędzie Wielkanocne zaczynające się od słów: 'Weselcie się już zastępy Aniołów w niebie...'

* Liturgia Słowa - W tym dniu przewidziane jest dziewięć czytań biblijnych: siedem starotestamentalnych, epistoła oraz ewangelia, które są przeplatane psalmami responsoryjnymi i modlitwami. Część czytań można pominąć, lecz zawsze należy przeczytać kluczowy urywek z Księgi Wyjścia, mówiący o przejściu przez Morze Czerwone.

Po ostatnim czytaniu ze Starego Testamentu i modlitwie, kapłan intonuje hymn Chwała na wysokości, w trakcie którego, podobnie jak podczas Mszy Wieczerzy Pańskiej w Wielki Czwartek, uderza się we wszystkie dzwony, grają organy (kołatki zastępuje się dzwonkami i gongiem). Po uroczystym hymnie celebrans odmawia kolektę. Następnie lektor odczytuje Epistołę, a później śpiewane jest uroczyste Alleluja i psalm responsoryjny.

* Liturgia Chrzcielna - Po homilii następuje liturgia chrzcielna w trakcie której śpiewana jest Litania do Wszystkich Świętych, po której celebrans błogosławi wodę chrzcielną, zanurzając w niej trzy razy paschał.

* Liturgia Eucharystyczna - Jej przebieg jest podobny do Liturgii Eucharystycznych innych niedziel.

Ceremonię kończy uroczysta procesja rezurekcyjna z Najświętszym Sakramentem, która jest radosnym ogłoszeniem zmartwychwstania Chrystusa i wezwaniem całego stworzenia do udziału w triumfie Zmartwychwstałego. W niektórych kościołach procesja następuje nie po Wigilii Paschalnej, a przed pierwszą mszą poranną w niedzielę. Rozpoczyna się ona wtedy przy Grobie Pańskim, przy którym kapłan śpiewem oznajmia zmartwychwstanie Chrystusa. Po powrocie do kościoła odśpiewuje się hymn Chwała na wysokości. Po rozdaniu Komunii wiernym śpiewa się uroczysty Hymn Te Deum (Ciebie, Boga wysławiamy).


Ewangelia i Homilia J.E. ks. bp Szymona Niemca na Wigilię Paschalną i Rezurekcję A.D. 2013



Niedziela Wielkanocna Zmartwychwstania Pańskiego


Msza wielkanocna kościoła Metropolitan Community Church,


sobota, 30 marca 2013

Opowieść na Wielkanoc bezdomność LGBT


Ali Forney Center, Nowojorski ośrodek dla bezdomnych młodzieży LGBT nagrali filmy z czterema swoimi mieszkańcami mówią o tym co doświadczyli w swoim domu przemoc fizyczną, psychiczną, odrzucenie przez swoje rodziny chrześcijańskie, które wyrzucili ich ze swoich domów.

"Jak miliony będzie świętować Wielkanoc, muszę poprosić moich braci chrześcijan, aby się obudzili, że zbyt wielu młodych LGBT są odrzucani w chrześcijańskich domach ...

Ostatnie badania przeprowadzone przez Family Acceptance Project na temat wpływu odrzucenia rodzinny wobec młodzieży LGBT, rodzice, którzy identyfikują się jako "bardzo religijni" były znacznie bardziej prawdopodobne, odrzucali swoje dzieci. Według badań przeprowadzonych przez Center for American Progress, szacunkowo 300.000 bezdomnych młodzieży LGBT w Ameryce, a główną przyczyną ich bezdomności jest odrzucenie przez swoje rodziny. To nie musi tak być. Jezus Chrystus nigdy nie mówił ani słowa potępienia wobec osób homoseksualny. Kościoły nie mają potrzeby potępienia osób LGBT, albo walczyć przeciwko naszych praw równego traktowania w naszym kraju. Rosnąca liczba wspólnot kościelnych wybiera wspiera osób LGBT. Grupy kościelne, które wysyłają wolontariuszy do naszych schronisk i zbierają ubrania, a nawet prezenty świąteczne dla naszych młodych ludzi. Zdrowe społeczeństwo jest priorytetem bezpieczeństwo dla dzieci. Porządni ludzie nie stoją w milczeniu, gdy dzieci doświadczają przemoc. Musimy uznać, że potępienie osób LGBT w kościołach prowadzi do odrzucenie dzieci LGBT w zbyt wielu domach chrześcijańskich." Powiedział dyrektor Ali Forney Center, Carl Siciliano.

Dodam powtórzę to pisałem wcześniej:

Bezdomni LGBT, dzieci wyrzuceni z domów na ulice z powodu że są 'inni' przez swoje rodziny homofobiczne. Walczą o przetrwanie na ulicy, są też ofiarami walki LGBT, najsłabsi cierpią którzy nie podtrawią bronić się, czy jeszcze uczą się akceptować siebie. Nagle znaleźli się na ulicy wyrzuceni, nie wiedzą co robić.

Bezdomna młodzież LGBT w Nowym Jorku walczą zdesperowane, aby znaleźć gdzieś ciepły i suchy kąt na noc, kiedy nie znajdą będzie to katastrofa, jeśli buty i ubrania będą mokre. Chroniczny brak snu, jak spróbują spać w metrze czy stacji kolejowych oraz na ulicach. Oznacza to, że są przerażeni, obawia się, że policja rozpocznie wyrzucać ich z wagonów metra i stacji kolejowych, boją się przemocy, nie raz muszą sprzedawać swoje ciało, obawiają się, że zostaną pobici i okradzeni, starając się spać na ławkach w parku lub pod mostem.

Dla bezdomnych młodzieży LGBT w Nowym Jorku często oznacza być głodny, opuszczony, samotny itp.

Czy jest straszny wyraz homofobii w naszych czasach niż dziesiątki tysięcy nastolatków wyrzuceni z domu i bez dachu nad głową na naszych ulicach? Jakie jest to straszne, że dzieci do doświadczają takiej brutalnej przemocy, tylko za to, kim są? To normalne? Wierzę, że te dzieciaki są bohaterami ruchu LGBT. Są heroiczne ze względu na straszliwą cenę jaką płacą za swoją uczciwość.

Rodziny które wyrzucają swoje dzieci na ulice i mówią o wartością rodziny, do jest haniebne i obrzydliwe nie wiedzą co to jest rodzina. Własne dziecko wyrzucić na ulice, tylko za to że jest "inne", wstyd. Odpowiedzialni są też duchowni i politycy, którzy codziennie wyzywają LGBT. Nie mają prawa mieć, żyć, oni krzyczą o pro life ale sami zabijają życie.

Każdy młody człowiek zasługuje, by być kochany. Jeśli tak wielu młodych ludzi LGBT odmawia im miłości, ich rodziny, do społeczności LGBT musi dać im miłość. Musimy bronić swoich wartości człowieczeństwa.

Czy nasi przeciwnicy podtrawią spojrzeć w oczy tym dzieciom. I powiedzieć im dlaczego prześladują LGBT. Czy duchowni miedzy innymi kościoła katolickiego, są dumni z tego że takie dzieci żyją na ulicy. Co czują duchowni jak widzą przez ich nienawiść dochodzi do pobić, samobójstw, morderstw członków LGBT. Czy czują coś? Czy spoglądają w lustro? Robią piekło na ziemi. Zamiast budować niebo na ziemi, jak nas nauczył Chrystus.

Widzicie jak rodzice wyrzucają syna z domu za to jest gejem to normalne do są wartości rodzinę jak przez nienawiść duchowny uczy rodziny żeby nie akceptować dzieci swoje za to są "inne".

Czy mogą nam spojrzycie w oczy? I powiedzieć nam dlaczego nienawidzą tak nas? Podejście do stołu porozmawiajmy o tym szczersze. Wytłumiacie nam waszą nienawiść duchowni i inni. Możecie nas zaakceptować? Jesteśmy waszymi braćmi i siostrami Wyciągniecie do nas rękę Chrystusową, a nie kij.

Macie ciepły dom, zakony oraz nasyceni i ciepło wam jest, a ofiary śpią na ulicy płaczą z bólu i nienawiści to wy jesteście odpowiedzialni tą nienawiść.

Jak chodzicie z głową wysoko uniesioną? Dumni jesteście z tego że część nas członków LGBT cierpi. Czy możecie spojrzeć nam w oczy ofiarom I powiedzieć nam dlaczego prześladujecie nas tak?

Nienawiść ma swoją cenę już czas powiedzieć stop niej, czas otworzyć oczy na prawdę, homofobom pokażmy co powoduje ich nienawiść.

Też same środowisko LGBT zapomina o najsłabszy, nieraz sprzedajemy tylko coś mieć, a czy to warto mieć tylko prawa dla wybrany, a nie dla wszystkich. Mówimy o równości, ale wiele nas nie wie co to znaczy słowo.

Już czas odrobić lekcję. już nie idzie cofnąć się, musimy walczyć dalej, dla wszystkich członków LGBT ci dla bogaty, biedny, silny, słaby, rodzin homoseksualny. Nie możemy zostawić nikogo, po zostawimy to pokażemy że nie są ważni i nie walczymy o prawdziwą równość tylko fikcyjną dla wybrany.


Zdjęcie dna: Świąteczne zajączki z czekolady tej samej płci do koszyczka świątecznego



Świąteczne zajączki z czekolady, para męska i żeńska na rzecz równości małżeństw nadaję się do polskiego koszyczka świątecznego pomiędzy barankiem, jajeczkami ;)

Najserdeczniejsze życzenia zdrowych, radosnych i spokojnych świąt Wielkiej Nocy, smacznego jajka, a także odpoczynku w rodzinnym gronie życzę wam czytelnicy.

(Joe My God)

Rosyjski działacz LGBT zaatakowany przed kamerą


W Syktyvkar, stolicy rosyjskiej republiki Komi, Artem Kalinin działacz LGBT pytany o zakaz parady równości w mieście, został zaatakowany przez mężczyznę przed kamerą. Smutne świadectwo codziennej przemocy przez homoseksualne osoby w tym kraju. (Tetu)



Komentarz Biura Poselskie Anny Grodzkiej


W internecie rozpowszechniane są kłamliwe oszczercze filmiki erotyczne i zdjęcia sugerujące, że jest na nich posłanka Anna Grodzka.

Sprawa została zgłoszona do prokuratury za naruszanie dóbr osobistych i zniesławianie jako osoby pełniącą rolę posłanki na Sejm RP.

W załączeniu tekst pisma do administratorów portali z wezwaniem do zaprzestania rozpowszechniania tych materiałów.


Słowo Boże na Wielką Sobotę


Słowo Boże na Wielką Sobotę:

Zmartwychwstanie Jezusa

1 Gdy minął szabat, Maria Magdalena, Maria, matka Jakuba, i Salome kupiły wonności, aby pójść Go namaścić. 2 Wczesnym rankiem w pierwszy dzień po szabacie przyszły do grobu, kiedy wschodziło słońce. 3 Mówiły między sobą: „Kto odsunie nam kamień od wejścia do grobu?”. 4 Lecz kiedy spojrzały, zobaczyły, że kamień był odsunięty, choć był bardzo wielki.

5 Weszły do grobu i ujrzały młodzieńca, siedzącego po prawej stronie, ubranego w białą szatę. Bardzo się przestraszyły. 6 Lecz on powiedział do nich: „Nie bójcie się! Szukacie Jezusa z Nazaretu ukrzyżowanego. Zmartwychwstał. Nie ma Go tu. Oto miejsce, gdzie Go położyli. 7 Teraz idźcie i powiedzcie Jego uczniom i Piotrowi, że wyprzedza was do Galilei. Tam Go zobaczycie, jak wam powiedział”. 8 One wyszły i uciekły od grobu. Ogarnął je bowiem lęk i zdumienie. Nikomu też nic nie powiedziały, bo były przestraszone.

Pierwszy tekst Ewangelii według św. Marka kończył się na Mk 16,8a zdaniem o tym, że kobiety się przelękły. W późniejszych rękopisach znajdujemy przynajmniej trzy różne zakończenia tego dzieła, z których dwa zamieszczone są w greckim tekście krytycznym. Krótkie zakończenie brzmi następująco: Później jednak krótko opowiedziały wszystko, co im zostało oznajmione, tym, którzy byli z Piotrem. Potem sam Jezus od Wschodu aż po Zachodu rozpowszechnił przez nich świętą i nieprzemijalną naukę o wiecznym zbawieniu. Amen.

Zmartwychwstanie Jezusa. Pośpiech, z jakim dokonywano pogrzebu, nie pozwolił na namaszczenie ciała Jezusa, dlatego kobiety chcą dopełnić tego obowiązku natychmiast po skończeniu szabatu. Wtedy to odnalazły pusty grób i usłyszały pierwsze orędzie o Zmartwychwstaniu Ukrzyżowanego. Z wieścią o Zmartwychwstaniu wiązało się także polecenie, aby uczniowie udali się do Galilei. W świetle Ewangelii według św. Marka, to właśnie tam Jezus głównie nauczał i dokonywał cudownych znaków. Dlatego tam uczniowie mają Go spotkać i stamtąd też mają zacząć swoją działalność.

Komentarz do Ewangelii:

Bł. Gweryk z Igny (ok. 1080-1157), opat cysterski
Trzecie kazanie o Zmartwychwstaniu

„Oto dzień, który Pan uczynił”

„Oto dzień, który Pan uczynił: radujmy się zeń i weselmy!” (Ps 118,24). Bracia, oczekujmy Pana weseląc się, aby Go ujrzeć i rozradować z Jego światła. Abraham nie posiadał się z radości na samą myśl, że ujrzy dzień Chrystusowy i w ten sposób zasłużył, aby Go zobaczyć i rozradować się (J 8,56). Ty również powinieneś czekać każdego dnia u wrót Mądrości (Prz 8,34)..., z Marią Magdaleną czuwać przy grobie Chrystusa. Wtedy, jestem pewien, odczujesz razem z nią, jak bardzo są prawdziwe słowa Pisma na temat Mądrości w osobie Chrystusa: „Ci łatwo ją dostrzegą, którzy ją miłują, i ci ją znajdą, którzy jej szukają,” (Mdr 6,12)...

On sam obiecał: „Tych kocham, którzy mnie kochają, znajdzie mnie ten, kto mnie szuka.” (Prz 8,17). W ten sposób Maria znalazła Jezusa według ciała - ta, która czuwała przychodząc do grobu wczesnym rankiem. To prawda, ty nie możesz Go poznać w ciele (2 Kor 5,16), ale według ducha. Ale znajdziesz Go duchowo, jeśli tylko szukasz z równie żarliwym pragnieniem jak Maria... „Dusza moja pożąda Ciebie w nocy,
duch mój - poszukuje Cię w mym wnętrzu” (Iz 26,9). Powiedz za psalmistą: „Boże, Ty Boże mój, Ciebie szukam; Ciebie pragnie moja dusza” (Ps 63,2)...

Czuwajcie zatem, bracia i módlcie się żarliwie!... Czuwajcie tym bardziej, że wstaje dzień bez końca... Tak, „teraz nadeszła dla was godzina powstania ze snu. Noc się posunęła, a przybliżył się dzień” (Rz 13,11-12). Czuwajcie zatem, aby Światłość dnia – Chrystus, wszedł nad wami, bo „Jego przyjście jest pewne jak świt poranka” (Oz 6,3) i On jest gotów odnowić tajemnicę porannego zmartwychwstania dla tych, którzy czuwają dla Niego. Wtedy, z radowsnym sercem, będziesz mógł zaśpiewać: „Pan, nasz Bóg, nas oświecił. Oto dzień, który Pan uczynił: radujmy się zeń i weselmy!”

W Wielką Sobotę Kościół trwa przy Grobie Pańskim rozważając Mękę i Śmierć Chrystusa. Dawniej przed Liturgią Wigilii Paschalnej niszczono ołtarz i budowano nowy, współcześnie ołtarz zostaje obnażony, a kościoły są sprzątane. Istnieje też zwyczaj odwiedzania symbolicznych Grobów Pańskich w kościołach, a także grobów bliskich osób na cmentarzach. Formalnie Wielka Sobota posiada tylko teksty Liturgii Godzin, nie ma natomiast formularza Mszy Świętej, a Liturgia Wigilii Paschalnej należy już do Niedzieli Zmartwychwstania (z uwagi na żydowski system dat, wg którego po zachodzie słońca w sobotę rozpoczyna się niedziela).

W Polsce i niektórych sąsiednich krajach tradycyjnie wierni przynoszą w tym dniu w koszach potrawy wielkanocne (święconka), aby je poświęcić albo zapraszają kapłana do domostwa, gdzie poświęcony zostaje stół z potrawami.


piątek, 29 marca 2013

Wszyscy jesteśmy biseksualni?


Biseksualizm? Niewątpliwie podwaja twoje szanse na randkę w sobotnią noc - przekonuje Woody Allen. Niewątpliwie ma rację. Czy jednak odkrycie swojej orientacji seksualnej jest takie proste? To, że kobieta kochała się z kobietą wcale o tym nie świadczy. Fakt, że mężczyźnie spodobał się fizycznie kolega z pracy - również nie do końca. Brak homoseksualnych doświadczeń nie oznacza jeszcze, że jesteśmy heteroseksualni. O tym, jak znaleźć klucz do własnej seksualności rozmawiamy z seksuolog Ewą Krawczyńską. Pytamy także warszawiaków, czy jesteśmy zdeklarowani seksualnie raz na całe życie.


Pinksixty News piątek wiadomości LGBT. Dan Savage "ślub z bronią"



Dan Savage, opowiada o argumentach przeciwko równości małżeństwa: "Ludzie będą się żenić z psami, ich zdaniem, jeśli gejom pozwolić na małżeństwo, bo jest to po prostu samo. Założę gdyby twierdził, chciałbym ożenić z swoją bronią to szybko zalegalizowano, w mgnieniu oka, w Teksasie, małżeństwa z bronią."


Piosenkarz Willie Nelson, daję swoje poparcie dla równości małżeństwa i marihuany



Piosenkarz Willie Nelson, zwolennik równości małżeństw, miedzy innymi napisał jeden tekst dla Brokeback Mountain, piosenka o homoseksualnych kowboja, tej chwili prezentuje swoje poparcie zarówno dla równości małżeństwa i marihuany powyżej zdjęcie. "Dla par tej samej płci, podatki i inne korzyści są różne. To szaleństwo ... Chodzi o prawa człowieka. ..." (towleroad)

Willie Nelson jego dwie piosenki Cowboys Are Frequently Secretly Fond of Each Other i He Was a Friend of Mine



Daniel Olbrychski "popiera małżeństwa osób tej samej płci, a PO brakuje odwagi i wiary"


Daniel Olbrychski nie zgadza się z diagnozą Joanny Szczepkowskiej i zapewnia, że ich środowisku nie funkcjonuje żadne gejowskie lobby. Protestuje jednak przeciwko ostrym atakom na aktorkę. Zapewnia też, że popiera małżeństwa osób tej samej płci, a Platformie Obywatelskiej brakuje odwagi i wiary w otwartość polskiego społeczeństwa. Całość na Na Temat.pl


Kanada: w kościelnych szkołach nie wolno cytować katechizmu


W Kanadzie w prowincji Jukon szkoły kościelne nie mogą prezentować uczniom katolickiego poglądu na homoseksualizm. Zakazał tego minister edukacji tej prowincji. „Nauczanie religijne niezgodne z wymogami prawa i polityki nie może być wykładane w żadnej szkole, która otrzymuje państwowe subwencje” – oświadczył minister Scott Kent. Warto dodać, że podręczniki szkół katolickich mają bardzo tolerancyjny stosunek do homoseksualizmu. Potępiają one wszelką agresję tak słowną, jak i fizyczną względem osób homoseksualnych. Cytują jednak również Katechizm Kościoła Katolickiego, który zachowania homoseksualne ocenia jako niemoralne. I właśnie to nie spodobało się kanadyjskiej władzy. Radio Watykańskie


Słowo Boże na Wielki Piątek


 Słowo Boże na Wielki Piątek:

Po wieczerzy Jezus wyszedł z uczniami swoimi za potok Cedron. Był tam ogród, do którego wszedł On i Jego uczniowie. Także i Judasz, który Go wydał, znał to miejsce, bo Jezus i uczniowie Jego często się tam gromadzili. Judasz otrzymawszy kohortę oraz strażników od arcykapłanów i faryzeuszów, przybył tam z latarniami, pochodniami i bronią. A Jezus wiedząc o wszystkim, co miało na Niego przyjść, wyszedł naprzeciw i rzekł do nich: Kogo szukacie? Odpowiedzieli Mu: Jezusa z Nazaretu. Rzekł do nich Jezus: Ja jestem. Również i Judasz, który Go zdradził, stał między nimi. Skoro więc rzekł do nich: Ja jestem, cofnęli się i upadli na ziemię. Powtórnie ich zapytał: Kogo szukacie? Oni zaś powiedzieli: Jezusa z Nazaretu. Jezus odrzekł: Powiedziałem wam, że Ja jestem. Jeżeli więc Mnie szukacie, pozwólcie tym odejść. Stało się tak, aby się wypełniło słowo, które wypowiedział: Nie utraciłem żadnego z tych, których Mi dałeś. Wówczas Szymon Piotr, mając przy sobie miecz, dobył go, uderzył sługę arcykapłana i odciął mu prawe ucho. A słudze było na imię Malchos. Na to rzekł Jezus do Piotra: Schowaj miecz do pochwy. Czyż nie mam pić kielicha, który Mi podał Ojciec?

Wówczas kohorta oraz trybun razem ze strażnikami żydowskimi pojmali Jezusa, związali Go i zaprowadzili najpierw do Annasza. Był on bowiem teściem Kajfasza, który owego roku pełnił urząd arcykapłański. Właśnie Kajfasz poradził Żydom, że warto, aby jeden człowiek zginął za naród.

A szedł za Jezusem Szymon Piotr razem z innym uczniem. Uczeń ten był znany arcykapłanowi i dlatego wszedł za Jezusem na dziedziniec arcykapłana, podczas gdy Piotr zatrzymał się przed bramą na zewnątrz. Wszedł więc ów drugi uczeń, znany arcykapłanowi, pomówił z odźwierną i wprowadził Piotra do środka. A służąca odźwierna rzekła do Piotra: Czy może i ty jesteś jednym spośród uczniów tego człowieka? On odpowiedział: Nie jestem. A ponieważ było zimno, strażnicy i słudzy rozpaliwszy ognisko stali przy nim i grzali się. Wśród nich stał także Piotr i grzał się. Arcykapłan więc zapytał Jezusa o Jego uczniów i o Jego naukę. Jezus mu odpowiedział: Ja przemawiałem jawnie przed światem. Uczyłem zawsze w synagodze i w świątyni, gdzie się gromadzą wszyscy Żydzi. Potajemnie zaś nie uczyłem niczego. Dlaczego Mnie pytasz? Zapytaj tych, którzy słyszeli, co im mówiłem. Oto oni wiedzą, co powiedziałem. Gdy to powiedział, jeden ze sług obok stojących spoliczkował Jezusa, mówiąc: Tak odpowiadasz arcykapłanowi? Odrzekł mu Jezus: Jeżeli źle powiedziałem, udowodnij, co było złego. A jeżeli dobrze, to dlaczego Mnie bijesz? Następnie Annasz wysłał Go związanego do arcykapłana Kajfasza.

A Szymon Piotr stał i grzał się. Powiedzieli wówczas do niego: Czy i ty nie jesteś jednym z Jego uczniów? On zaprzeczył mówiąc: Nie jestem. Jeden ze sług arcykapłana, krewny tego, któremu Piotr odciął ucho, rzekł: Czyż nie ciebie widziałem razem z Nim w ogrodzie? Piotr znowu zaprzeczył i natychmiast kogut zapiał.
Od Kajfasza zaprowadzili Jezusa do pretorium. A było to wczesnym rankiem. Oni sami jednak nie weszli do pretorium, aby się nie skalać, lecz aby móc spożywać Paschę. Dlatego Piłat wyszedł do nich na zewnątrz i rzekł: Jaką skargę wnosicie przeciwko temu człowiekowi? W odpowiedzi rzekli do niego: Gdyby to nie był złoczyńca, nie wydalibyśmy Go tobie. Piłat więc rzekł do nich: Weźcie Go wy i osądźcie według swojego prawa. Odpowiedzieli mu Żydzi: Nam nie wolno nikogo zabić. Tak miało się spełnić słowo Jezusa, w którym zapowiedział, jaką śmiercią miał umrzeć.

Wtedy powtórnie wszedł Piłat do pretorium, a przywoławszy Jezusa rzekł do Niego: Czy Ty jesteś królem żydowskim? Jezus odpowiedział: Czy to mówisz od siebie, czy też inni powiedzieli ci o Mnie? Piłat odparł: Czy ja jestem Żydem? Naród Twój i arcykapłani wydali mi Ciebie. Coś uczynił? Odpowiedział Jezus: Królestwo moje nie jest z tego świata. Gdyby królestwo moje było z tego świata, słudzy moi biliby się, abym nie został wydany Żydom. Teraz zaś królestwo moje nie jest stąd. Piłat zatem powiedział do Niego: A więc jesteś królem? Odpowiedział Jezus: Tak, jestem królem. Ja się na to narodziłem i na to przyszedłem na świat, aby dać świadectwo prawdziwe. Każdy, kto jest z prawdy, słucha mojego głosu. Rzekł do Niego Piłat: Cóż to jest prawda? To powiedziawszy wyszedł powtórnie do Żydów i rzekł do nich: Ja nie znajduję w Nim żadnej winy. Jest zaś u was zwyczaj, że na Paschę uwalniam wam jednego więźnia. Czy zatem chcecie, abym wam uwolnił króla żydowskiego? Oni zaś powtórnie zawołali: Nie Tego, lecz Barabasza! A Barabasz był zbrodniarzem.

Wówczas Piłat wziął Jezusa i kazał Go ubiczować. A żołnierze uplótłszy koronę z cierni, włożyli Mu ją na głowę i okryli Go płaszczem purpurowym. Potem podchodzili do Niego i mówili: Witaj, królu żydowski! I policzkowali Go. A Piłat ponownie wyszedł na zewnątrz i przemówił do nich: Oto wyprowadzam Go do was na zewnątrz, abyście poznali, że ja nie znajduję w Nim żadnej winy. Jezus więc wyszedł na zewnątrz, w koronie cierniowej i płaszczu purpurowym. Piłat rzekł do nich: Oto człowiek. Gdy Go ujrzeli arcykapłani i słudzy, zawołali: Ukrzyżuj! Ukrzyżuj! Rzekł do nich Piłat: Weźcie Go i sami ukrzyżujcie Ja bowiem nie znajduję w Nim winy. Odpowiedzieli mu Żydzi: My mamy Prawo, a według Prawa powinien On umrzeć, bo sam siebie uczynił Synem Bożym. Gdy Piłat usłyszał te słowa, uląkł się jeszcze bardziej. Wszedł znów do pretorium i zapytał Jezusa: Skąd Ty jesteś? Jezus jednak nie dał mu odpowiedzi. Rzekł więc Piłat do Niego: Nie chcesz mówić ze mną? Czy nie wiesz, że mam władzę uwolnić Ciebie i mam władzę Ciebie ukrzyżować? Jezus odpowiedział: Nie miałbyś żadnej władzy nade Mną, gdyby ci jej nie dano z góry. Dlatego większy grzech ma ten, który Mnie wydał tobie. Odtąd Piłat usiłował Go uwolnić. Żydzi jednak zawołali: Jeżeli Go uwolnisz, nie jesteś przyjacielem Cezara. Każdy, kto się czyni królem, sprzeciwia się Cezarowi.

Gdy więc Piłat usłyszał te słowa, wyprowadził Jezusa na zewnątrz i zasiadł na trybunale, na miejscu zwanym Lithostrotos, po hebrajsku Gabbata. Był to dzień Przygotowania Paschy, około godziny szóstej. I rzekł do Żydów: Oto król wasz! A oni krzyczeli: Precz! Precz! Ukrzyżuj Go! Piłat rzekł do nich: Czyż króla waszego mam ukrzyżować? Odpowiedzieli arcykapłani: Poza Cezarem nie mamy króla. Wtedy wydał im Jezusa, aby Go ukrzyżowano.

Zabrali zatem Jezusa. A On sam dźwigając krzyż wyszedł na miejsce zwane Miejscem Czaszki, które po hebrajsku nazywa się Golgota. Tam Go ukrzyżowano, a z Nim dwóch innych, z jednej i drugiej strony, pośrodku zaś Jezusa. Wypisał też Piłat tytuł winy i kazał go umieścić na krzyżu. A było napisane: Jezus Nazarejczyk, król żydowski. Ten napis czytało wielu Żydów, ponieważ miejsce, gdzie ukrzyżowano Jezusa, było blisko miasta. A było napisane w języku hebrajskim, łacińskim i greckim. Arcykapłani żydowscy mówili do Piłata: Nie pisz: Król żydowski, ale że On powiedział: Jestem królem żydowskim. Odparł Piłat: Com napisał, napisałem. Żołnierze zaś, gdy ukrzyżowali Jezusa, wzięli Jego szaty i podzielili na cztery części, dla każdego żołnierza po części; wzięli także tunikę. Tunika zaś nie była szyta, ale cała tkana od góry do dołu. Mówili więc między sobą: Nie rozdzierajmy jej, ale rzućmy o nią losy, do kogo ma należeć. Tak miały się wypełnić słowa Pisma: Podzielili między siebie moje szaty, a los rzucili o moją suknię. To właśnie uczynili żołnierze.

A obok krzyża Jezusowego stały: Matka Jego i siostra Matki Jego, Maria, żona Kleofasa, i Maria Magdalena. Kiedy więc Jezus ujrzał Matkę i stojącego obok Niej ucznia, którego miłował, rzekł do Matki: Niewiasto, oto syn twój. Następnie rzekł do ucznia: Oto matka twoja. I od tej godziny uczeń wziął Ją do siebie.

Potem Jezus świadom, że już wszystko się dokonało, aby się wypełniło Pismo, rzekł: Pragnę. Stało tam naczynie pełne octu. Nałożono więc na hizop gąbkę pełną octu i do ust Mu podano. A gdy Jezus skosztował octu, rzekł: Wykonało się!. I skłoniwszy głowę wyzionął ducha.

Był to dzień Przygotowania; aby zatem ciała nie pozostawały na krzyżu w szabat - ów bowiem dzień szabatu był wielkim świętem - Żydzi prosili Piłata, aby ukrzyżowanym połamano golenie i usunięto ich ciała. Przyszli więc żołnierze i połamali golenie tak pierwszemu, jak i drugiemu, którzy z Nim byli ukrzyżowani. Lecz kiedy podeszli do Jezusa i zobaczyli, że już umarł, nie łamali Mu goleni, tylko jeden z żołnierzy włócznią przebił Mu bok i natychmiast wypłynęła krew i woda. Zaświadczył to ten, który widział, a świadectwo jego jest prawdziwe. On wie, że mówi prawdę, abyście i wy wierzyli. Stało się to bowiem, aby się wypełniło Pismo: Kości Jego nie będą łamane. I znowu na innym miejscu mówi Pismo: Będą patrzeć na Tego, którego przebodli.

Potem Józef z Arymatei, który był uczniem Jezusa, lecz ukrytym z obawy przed Żydami, poprosił Piłata, aby mógł zabrać ciało Jezusa. A Piłat zezwolił. Poszedł więc i zabrał Jego ciało. Przybył również i Nikodem, ten, który po raz pierwszy przyszedł do Jezusa w nocy, i przyniósł około stu funtów mieszaniny mirry i aloesu. Zabrali więc ciało Jezusa i obwiązali je w płótna razem z wonnościami, stosownie do żydowskiego sposobu grzebania. A na miejscu, gdzie Go ukrzyżowano, był ogród, w ogrodzie zaś nowy grób, w którym jeszcze nie złożono nikogo. Tam to więc ze względu na żydowski dzień Przygotowania złożono Jezusa, bo grób znajdował się w pobliżu.
J 18,1-19,42

Wielki Piątek – drugi dzień Triduum Paschalnego, upamiętniający śmierć Jezusa Chrystusa na krzyżu.

Kościół katolicki:
Chociaż w kalendarzowy Wielki Piątek Kościół katolicki nie sprawuje liturgii eucharystycznej to w sensie duchowym do obchodów wielkopiątkowych zaliczana jest Msza Wieczerzy Pańskiej (odprawiana wieczorem w Wielki Czwartek). Wyjątkowo, w 2009 roku Stolica Apostolska wyraziła zgodę na sprawowanie przez kard. Tarcisio Bertone w tym dniu mszy świętej pogrzebowej za ofiary trzęsienia ziemi w rejonie L'Aquili we Włoszech. Wielki Piątek jest dniem najgłębszej żałoby; dniem skupienia, powagi, wzmożonej pobożności i gorliwych praktyk religijnych. Tego dnia obowiązuje post ścisły. W Wielki Piątek odprawiane są o godz. 15.00 nabożeństwa Drogi Krzyżowej.

Liturgia Męki Pańskiej

Wielkopiątkowa liturgia jest pamiątką zwycięstwa odniesionego przez umęczonego i ukrzyżowanego Jezusa Chrystusa. W tym dniu używa się czerwonych szat liturgicznych symbolizujących miłość zwyciężającą na krzyżu. W tym dniu nie używa się instrumentów muzycznych, ani dzwonków. Nie ma także pieśni na wejście. Na początku celebrans przez chwilę leży krzyżem przed ołtarzem. W tym czasie wierni klęczą. Dalej następuje Liturgia Słowa Bożego - w jej skład wchodzą dwa czytania, psalm (bez organów) oraz opis Męki Pańskiej z Ewangelii św. Jana. Po kazaniu następuje Adoracja Krzyża, podczas której kapłani, służba liturgiczna i wierni całują rany Jezusa na krzyżu. Po adoracji Najświętszy Sakrament zostaje przyniesiony z kaplicy adoracji i następuje Komunia św. Po jej zakończeniu Jezus pod postacią eucharystyczną zostaje przeniesiony do specjalnie przygotowanej kaplicy adoracji (zwanej na tę okazję w tradycji ludowej Grobem Pańskim), gdzie zaczyna się adoracja.

Kościół prawosławny:
W tradycji Kościoła prawosławnego Wielki Piątek zajmuje szczególne miejsce w okresie Wielkiego Tygodnia. Według zasad Typikonu (księga zajmująca się sprawami porządkowymi w Cerkwi) dzień ten rozpoczyna się w czwartek wieczorem, kiedy to o godz. 2 nocy (20.00) rozpoczyna się uroczysta jutrznia, podczas której czytanych jest 12 fragmentów z Ewangelii, wspominających wydarzenia od Wieczerzy Pańskiej aż do pogrzebu Jezusa. Podczas tego nabożeństwa wierni, trzymając zapalone gromnice, stoją przed Ewangelią i Golgotą - wielkim krzyżem z przedstawieniem Ukrzyżowanego Chrystusa oraz Matki Bożej i Jana Ewangelisty po jego bokach. W Wielki Piątek nie odprawia się Liturgii świętej (eucharystycznej), gdyż jest to dzień, kiedy Bóg składa samego siebie w ofierze. Następnego dnia rano o godz. 4 dnia (10.00) celebrowane są Godziny Królewskie (pryma, tercja, seksta, nona i typika) autorstwa św. Cyryla Aleksandryjskiego, podczas których w szczególny sposób wspominane są momenty ukrzyżowania i śmierci Chrystusa. Czytane są wtedy również fragmenty ze Starego Testamentu.

Wieczorem, o godz. 10 dnia (16.00) odprawiane są uroczyste wielkie nieszpory (wieczernia) rozpoczynające już właściwie Wielką Sobotę. Na początku czytane są proroctwa, i kompozycja składająca się z opowiadania różnych Ewangelistów. Gdy chór śpiewa sticherę: 'Ciebie obleczonego światłością niczym szatą, zdjęli z drzewa Józef z Nikodemem...', kapłan okadza całun (gr. epitaphion. scs. płaszczanica, wyhaftowany lub wypisany na ikonie wizerunek Chrystusa złożonego do grobu) leżącą na prestole. Potem, na pamiątkę zniesienia Jezusa z krzyża, następuje uroczyste przeniesienie płaszczanicy do środkowej części świątyni, gdzie zostaje ona umieszczona na specjalnie przygotowanym stole symbolizującym grób. Na zakończenie nabożeństwa kapłani i wierni składają pokłon i całują płaszczanicę. Adoracja trwa aż do początku nabożeństwa paschalnego: często przed prawosławnymi świątyniami ustawiają się tego dnia ogromne kolejki.

Dla wiernych jest to (obok Wigilii Bożego Narodzenia) najściślejszy dzień postny w kalendarzu liturgicznym - każdy komu pozwala na to zdrowie powinien powstrzymać się od przyjmowania pokarmów przez cały dzień, aż do pokłonienia się płaszczanicy na wieczornym nabożeństwie. Nierzadko ten ścisły post nie kończy się w piątkowy wieczór, a zachowywany jest przez Wielką Sobotę aż do Wielkanocnego śniadania po nocnej Liturgii.

W Wielki Piątek wieczorem, lub w nocy z piątku na sobotę, odprawiana jest też jutrznia wielkosobotnia, w czasie której odbywa się uroczysta procesja z płaszczennicą. Symbolizuje ona złożenie Chrystusa w grobie.

Kościoły protestanckie
Wielki Piątek obchodzony jest również jako jedno z największych świąt przez wiele Kościołów protestanckich. Na podstawie ustaw między Państwem a niektórymi Kościołami protestanckimi, wiernym niektórych Kościołów protestanckich przysługuje w Wielki Piątek prawo zwolnienia od nauki lub pracy, jako że jest to szczególny dzień modlitwy i skupienia, ale bez zbytniego akcentowania żałoby.

Wielki Piątek jest dniem ustawowo wolnym od pracy dla wyznawców:

* Kościoła Ewangelicko-Reformowanego,
* Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego,
* Kościoła Ewangelicko-Metodystycznego,
* Kościoła Chrześcijan Baptystów,
* Kościoła Zielonoświątkowego

Tak w ewangelickich, jak i ewangelikalnych zborach w dniu tym odbywają się uroczyste nabożeństwa, podczas których śpiewane są pieśni, czytane są pasyjne fragmenty z Pisma Świętego, w kazaniu Słowa Bożego wspominana jest męczeńska śmierć Chrystusa na krzyżu, a także sprawowana jest Wieczerza Pańska.

Kościół ewangelicko-augsburski:
Dla największego Kościoła protestanckiego w Polsce, Kościoła ewangelicko-augsburskiego (luterańskiego), Wielki Piątek jest najważniejszym świętem w pobożności ewangelickiej. Podczas liturgii wielkopiątkowej szczególne znaczenie ma spowiedź i liturgia komunijna, po kazaniu śpiewane są w dialogu z duchownym tzw. Improperia ('Ludu mój ludu, cóżem ci uczynił'), milkną dzwony, a krzyż ołtarzowy zasłonięty jest kirem. W tych regionach kraju, w których duchowni noszą tzw. albę śląską (komża), w Wielki Piątek na znak żałoby używana jest tylko czarna toga z białymi befkami. Dla luteran Wielki Piątek jest kwintesencją tajemnicy życia i śmierci oraz kluczowej dla tego Kościoła teologii krzyża (theologia crucis), która rozważana jest zawsze w połączeniu z radosnym wydarzeniem Poranka Wielkanocnego.

(wikipedia źródło)
Biskup Syzmon Niemiec kayanie z kilku lat „Miłość mi wszystko wyjaśniła, Miłość wszystko rozwiązała - dlatego uwielbiam tę Miłość, gdziekolwiek by przebywała. A że się stałem równiną dla cichego otwartą przepływu, w którym nie ma nic z fali huczącej, nie opartej o tęczowe pnie, ale wiele jest z fali kojącej, która światło w głębinach odkrywa i tą światłością po liściach nie osrebrzonych tchnie. Więc w tej ciszy ukryty ja - liść, oswobodzony od wiatru, już się nie troskam o żaden z upadających dni, gdy wiem, że wszystkie upadną.” (Karol Wojtyła) Koniec jak kazdy inny. Tak, każdy. Czasem z przyczyn naturalnych, ze starosci, z powodu choroby, a czasem z nieslusznej decyzji osoby trzeciej. Nasze życie kończy się zgonem. Śmierć. Od wiekow wydaje się nam najczęściej niesprawiedliwa, niechciana. Z rzadka wychwalana i eksponowana. Różnie ją przedstawiano w dziejach, różnie się do niej odnoszon w kulturach świata. Czym jest? To zależy jak na nia spojrzysz. Biologicznie – ustaniem czynności zyciowych, rozkładem komórek. Społecznie – wykluczeniem. Znane są przecież, zwłaszcza w dziko żyjących plemionach przypadki biologicznej śmierci osób, w nastepstwie uznania za życia za martwe i traktowane jak niezyjące. Może tez być śmierć psychologiczna, duchowa... Czym jest dla nas smierć. Dla nas jako chrzescijan? A może powinienem spytac czym smierc być powinna? Śmierć ma być dla nas spotkaniem. Spotkaniem tej drugiej, tajemniczej strony zycia... Śmierć ma być brama do życia. Paradoks czy prawda? Czym jest dla nas śmierc Jezusa? Wyrokiem smierci? Kolejnym, niesprawiedliwym wyrokiem? Niczym nie rózniłaby się wtedy od wszystkich zasadzonych w dziejach kar smierci. Niczym nie różniłaby się od smierci tysiecy zgładzonych w obozach zagłady. No więc czym jest śmierć Jezusa? Smutnym wydarzeniem? Kulminacją pełnej cierpienia i bolu drogi krzyzowej? Nie jedna kara smierci była bolesniejsza od tej. Rozrywanie przez lwy, krzesła elektryczne, dekapitacja, tortury średniowieczne. No więc czym była? A może najpierw pomyśl kim był Jezus? Śmierć Jezusa, była przekazem, wiadomością. Bardzo treściwą a przekazaną w bardzo prostej formie. Gdyby chciec ją ubrać w slowa, może brzmiałoby to: „Nie ma innej drogi niż ta, która prowadzi przez śmierć. Ale ta droga prowadzi przez, a nie kończy się nią. I po to właśnie umieram. By zmartwychwstac i dac Wam zmartwychwstanie”. Śmierć dla nas jako chrześcijan powinna być nadzieją. Trudno wtedy gdy umieramy o radość, trudno o poczucie pewności. Warto jednak ufać i warto mieć nadzieję. Nadzieję, która plynie z krzyża na który dziś patrzymy. Jezus daje nam nadzieję. Jezus pokazuje nam droge, daje nam wskazówkę. Przyjmijmy tę nadzieję. Wtedy kiedy umierac będzie nasze serce z powodu odrzucenia. Wtedy kiedy umierać będzie nasza radość z powodu tragedii. I wreszcie wtedy kiedy przyjdzie czas naszego umierania. Co jeśli nie wierzysz. Co jeśli stoisz tu i teraz, sluchasz, patrzysz ale nie wierzysz. Nie masz tej dziecięcej, prostej wiary. Módl się. Jeśli nie potrafisz, poproś kogoś komu ufasz i o nią go poproś. To Bóg daje nam łaskę wiary. A póki co trzymaj się tej nadziei. Trzymaj się jej i wyglądaj w ciszy niedzielnego poranka... Przypomnij sobie słowa poety: Więc w tej ciszy ukryty ja - liść, oswobodzony od wiatru, już się nie troskam o żaden z upadających dni, gdy wiem, że wszystkie upadną. Łaska wiary przyjdzie do Ciebie, tak pewnie jak śmierć i tak pewnie jak moje i Twoje zmartwychwstanie. Amen

Męka Pańska według Świętego Jana oraz homilia J.E. ks bp Szymona Niemca;

czwartek, 28 marca 2013

Na wieczór Model Emilio Ayala


Model Emilio Ayala, z Hiszpanii. Autor tego zdjęć, fotograf Adolfo Lopez.

zdjęcia Queer Blog Italia

Pinksixty News czwartek wiadomości LGBT



NBC dziennikarki wyszły z szafy podczas programie porannym


Jenna Wolfe i Stephanie Gosk są znane z porannego programu Today od NBC. Aż do środy 27 marca rano dwie dziennikarki wiadomości ujawniły się że są lesbijkami i są razem oraz spodziewają się dziecka latem.

Wolfe pojawiła się na The Today Show (ona współ-gospodarzem edycji weekendowej programu) podzielić wiadomością, że ona jest w ciąży, i w związku z Gosk, korespondentką zagraniczną.

"Moja dziewczyna Stephanie Gosk i ja, która tu pracuje w NBC, spodziewamy się dziewczynkę pod koniec sierpnia, powiedziała Wolfe.

Para, która razem od trzech lat, jest także pojawiła się w najnowszym numerze magazynu People.

Gosk0, dodaje: "Piękno jest, że żyjemy w czasach, gdzie nie ma potrzeby zachować tajemnicy. Jest to spektakularny moment dla nas."

Wolfe, zaszła w ciąże poprzez sztucznego zapłodnienia tak zwane in vitro. Para planuje też ślub.


Visit NBCNews.com for breaking news, world news, and news about the economy

Zdjęcia dnia kampania NOH8 na rzecz równości


Zdjęcia dnia kampania NOH8 na rzecz równości, fotograf Adam Bouska.


Futbol amerykański. NFL jest gotowa na geja

Fot Out/Chris Kluwe 
W ciągu najbliższych kilku miesięcy jedna z gwiazd ligi ujawni, że jest homoseksualistą. Po raz pierwszy w niemal 100-letniej historii najbardziej konserwatywnej obyczajowo dyscypliny w USA.

Futbolowej lidze NFL nie ma graczy przyznających się do homoseksualizmu. W blisko 100-letniej historii futbolu amerykańskiego nigdy nie było aktywnego zawodnika geja. Kilku przyznało się do homoseksualizmu, ale - w obawie przed reakcją kibiców - dopiero po zakończeniu kariery.

Przez dziesięciolecia homoseksualizm graczy był tematem tabu z powodu specyfiki postrzegania tego sportu w USA. Futbol jest najpopularniejszą rozrywką Amerykanów. Futbol uchodził za tradycyjny sport rodzinny.

Najgłośniejszymi aktywistami zwolennikami praw LGBT są Scott Fujita, były zawodnik m.in. Dallas Cowboys, Chris Kluwe z Minnesota Vikings i Brendon Ayanbadejo z Baltimore Ravens. Przeciw homofobii wypowiada się też Steve Tisch, współwłaściciel New York Giants, oraz kilkunastu innych działaczy i zawodników.

- To wstyd, żeby sport, który w latach 60. tak znacząco przyczynił się do równouprawnienia Afroamerykanów, nie podążył za kolejną zmianą w naszym społeczeństwie - mówi Fujita. Kluby futbolowe w latach 60. jako jedne z pierwszych łamały rasowe uprzedzenia, zatrudniając czarnoskórych zawodników.

Z kilku źródeł wiem, że jedna z gwiazd ligi rozważa coming out w najbliższych miesiącach - napisał kilka dni temu ekspert CBS Mike Freeman. I dodał: - Koledzy w szatni zaakceptują dziś gracza geja, jedyny znak zapytania, czy zrobią to kibice. Homofobia wśród nich wciąż jest silna. Na pewno jednak to najlepszy moment od lat. (Gazeta Wyborcza)

Piers Morgan Live debata o równości małżeństw z Suze Orman


Na CNN programie Piersa Morgana, debata o równości małżeństw goście guru finansowa lesbijka Suze Orman i prawicowiec Ryan Anderson. Orman powiedziała, tylko ten młody Anderson mało wykształcony dupkiem.
 

Trzeci Marsz Równości w Łodzi + Promocja Równości!



Promocja równości - walczymy o związki partnerskie, równość, akceptację.

Drogie Osoby zamieszkujące w Łodzi i w Polsce!

Po raz trzeci zapraszamy już na Marsz Równości, który przejdzie ulicami naszego miasta!
Spotykamy się 20 kwietnia, o 13:00 w Pasażu Schillera!

Weźcie ze sobą transparenty, tęczowe flagi i prywatne postulaty, które będziecie chcieli-chciały wygłosić podczas Marszu!

Marsz Równości to najważniejsza część całej Promocji. W sobotnie popołudnie ulicami Łodzi przemaszeruje pokojowa, barwna demonstracja. Jej głównym celem jest stworzenie łodzianom i łodziankom możliwości aktywnego wyrażenia poparcia dla idei równości osób nieheteroseksualnych oraz zagwarantowania należnych im praw. Uczestnikom będzie towarzyszył zespół grający sambę. Wśród osób idących w Marszu pojawią się przedstawiciele wielu organizacji pozarządowych z Łodzi i Polski, a także Posłowie i Posłanki na Sejm RP.

Marsz Równości jest jednym z wydarzeń kwietniowego festiwalu, o nazwie Promocja równości!

Celem projektu jest zwrócenie uwagi na problem dyskryminacji osób LGBT we wszelkich aspektach życia społecznego, oraz konieczność stworzenia rozwiązań legislacyjnych zmierzających do zrównania praw par jedno- i dwupłciowych. Projekt ma wskazać, że wszelka dyskryminacja osób LGBT jest łamaniem praw człowieka oraz stanowić okazję do integrację łódzkich i ogólnopolskich organizacji pozarządowych skupionych wokół idei równości i sprawiedliwości społecznej.

Na imprezę organizowaną przez Fabrykę Równości składa się 7 wydarzeń:

18 kwietnia (czwartek)
18:00 - Debata: Odważcie się mówić, czyli z rodzicami i o rodzicach osób LGBT
Świetlica Krytyki Politycznej w Łodzi, ul. Piotrkowska 101
Zaproszonymi osobami są m.in.: Katarzyna Remin (KPH) – autorka Akademii Zaangażowanego Rodzica, koordynatorka kampanii społecznej adresowanej do rodziców osób LGBT pt. „Odważcie się mówić”, a także rodzice osób LGBT z Akademii Zaangażowanego Rodzica. Spotkanie poprowadzi Kinga Karp – psycholożka, trenerka antydyskryminacyjna.

19 kwietnia (piątek)
18:00 – Inwentaryzacja przed Marszem, czyli Wielkie Przygotowywanie Transparentów
Świetlica Krytyki Politycznej w Łodzi, ul. Piotrkowska 101
W czasie warsztatów będzie można zaproponować swoje hasła, które będą głoszone podczas Marszu, a także pomóc zaprojektować i wykonać transparenty, które niesione będą przez uczestników i uczestniczki Marszu.

20:00 – Małe Kino Równości
Zaraz Wracam Bistro, ul. Piotrkowska 101
Wybraliśmy interesujące krótkometrażówki, które nigdy wcześniej nie były pokazywane na przeglądach filmowych czy podobnych imprezach. Dodatkowo pokażemy zwiastuny wszystkich filmów, które zobaczyć będzie można podczas tegorocznej edycji LGBT Film Festival, który rozpoczyna się dzień po Promocji Równości.

20 kwietnia (sobota)
13:00 – Marsz Równości
Pasaż Schillera
Marsz Równości to najważniejsza część całej Promocji. W sobotnie popołudnie ulicami Łodzi przemaszeruje pokojowa, barwna demonstracja. Jej głównym celem jest stworzenie łodzianom i łodziankom możliwości aktywnego wyrażenia poparcia dla idei równości osób nieheteroseksualnych oraz zagwarantowania należnych im praw. Uczestnikom będzie towarzyszył zespół grający sambę. Wśród osób idących w Marszu pojawią się przedstawiciele wielu organizacji pozarządowych z Łodzi i Polski, a także Posłowie i Posłanki na Sejm RP.
Uwaga! Z troski o najwyższy poziom bezpieczeństwa i przygotowania imprezy, organizatorzy będą do dyspozycji mediów tylko do godz. 12:45.

20 kwietnia (sobota)
17:00 – Debata: Kilka spojrzeń na transpłciowość. Płeć i tożsamość płciowa w różnych dyskursach
Świetlica Krytyki Politycznej w Łodzi, ul. Piotrkowska 101
Zagadnienie transpłciowości pozostaje nadal tematem w dużej mierze „nieoswojonym” w dyskursie publicznym. Mimo coraz większej obecności osób transpłciowych w przestrzeni medialnej, wciąż niewiele wiemy o ich sytuacji prawnej, społecznej, politycznej i problemach życia codziennego. Głównym celem debaty będzie wypełnienie właśnie tej luki poznawczej. O transpłciowości debatować będą: socjolog, filozof, prawnik oraz psycholożka i działaczka na rzecz osób transpłciowych.

Porozmawiamy o tym dlaczego państwo w ogóle interesuje się zagadnieniem płci jednostki i wtłacza ją siłą w jedną z dwóch kategorii, czym charakteryzuje się społeczny obraz osób transpłciowych w świadomości społeczeństwa polskiego, jakie obecnie istnieją prawne możliwości dla dokonania sprostowania informacji o swojej płci w dokumentach oraz jakich trudności doświadczają osoby transpłciowe żyjące w Polsce. Nie poprzestaniemy tylko na analizie aktualnej sytuacji osób transpłciowych – będziemy rozmawiać również o przyszłości: o tym, co chcemy i powinniśmy zmienić (bezpośrednim przyczynkiem do tej części debaty jest złożenie w Sejmie projektu ustawy o korekcie płci) i czy Polska 2013 roku jest gotowa na „oswojenie” się z transpłciowością.

W debacie głos zabrać będzie mogła również Publiczność.
Zaproszone Osoby: Anna Grodzka (posłanka na sejm RP, wieloletnia prezeska fundacji Trans-Fuzja), dr hab. Jacek Kochanowski (Instytut Stosowanych Nauk Społecznych UW), dr Marcin Górski (Wydział Prawa i Administracji UŁ), Marcin Maria Bogusławski (Instytut Filozofii UŁ). Prowadzenie: Bartłomiej Przybylski (Instytut Socjologii UŁ).

22:00 – Degustacja Równości, czyli Afterparty
Klub Konditori, ul. Piotrkowska 90
Najlepsza dyskotekowa muzyka, występy Drag Queens i Drag Kings, loteria z nagrodami i inne niespodzianki!

*Fabryka Równości jest łódzką nieformalną grupą działającą na rzecz upowszechnienia tolerancji i akceptacji wobec osób nieheteroseksualnych i transpłciowych (LGBT), edukacji równościowej i antydyskryminacyjnej oraz kultury tworzonej przez osoby LGBT, bądź skierowanej do tej grupy odbiorców.

Bieżące informacje od 25 marca będą pojawiać się na stronach internetowych: http://www.fabrykarownosci.com/promocja-rownosci oraz http://facebook.com/FabrykaRownosci

Beyoncé i Madonna za równością małżeńską. Harris i Burtka na urodzinach Eltona Johna


Stowarzyszenia Rodzice Odważcie Mówić się pojawiły w czeskiej telewizji Wideo


„Jeśli to lubisz to powinieneś móc założyć obrączkę. Wszyscy jednoczymy się na rzecz równości małżeńskiej” – zdjęcie odręcznie napisanej kartki z takim hasłem wrzuciła we wtorek na swój oficjalny profil facebookowy Beyoncé. Trzy grosze dorzuciła Madonna: „Równość małżeńska! Zacznijmy rewolucję”. We wtorek i środę historyczne wydarzenie w USA: przed Sądem Najwyższym rozpoczęły się wysłuchania w dwóch ważnych w kwestii równości małżeńskiej sprawach -Queer.pl


Neil Patrick Harris i David Burtka uczestniczy w urodzinach Eltona Johna. Więcej zdjęć na justjared.com

"The New Normal" serial finałowy odcinek na temat skautingu



Ratunku, geje nas biją


Lech Wałęsa się obudził, nie wie jak funkcjonują media, bo przez lata był pieszczochem mediów mainstreamowych. Chlapnął głupio, wykluczając homoseksualistów z przestrzeni życia publicznego palnął bzdurę - powiedział na antenie Radia Zet wiceszef Solidarnej Polski Jacek Kurski.

26 marca marca Wałęsa przekonywał, że jest za związkami partnerskimi. Kurski zaznaczył, że już miesiąc temu mówił, że Wałęsa dla pieniędzy zmieni zdanie. - Zacznie powolutku do tych pieniędzy z Ameryki się znowu przytulać. Zaczął się proces, że tak powiem, resocjalizacji homoseksualnej Lecha Wałęsy - dodał Kurski.

- Parada równości to jest nic innego, jak wmawianie wszystkim ludziom, którzy myślą inaczej, że na przykład małżeństwo homoseksualne jest równe małżeństwu mężczyzny i kobiety. A nie jest równie - przekonywał Kurski. Jak dodał Solidarna Polska jest tolerancyjna wobec "odmienności homoseksualnych". (Wprost)

Najpierw pobili Wałęsę, a może i ząb wybili – za wolność, panie, za wolność i demokrację. Przeliczając na cenę implantów nawet kilkanaście zębów, skoro skarży się, że z powodu odwołania swoich wykładów stracił 70 tys. (PLN? USD?). I nic dziwnego, że zamierza wystawić za to gejom rachunek. Doradzałabym pozwanie ich wszystkich do sądu. całość na Krytyka Polityczna 

Guardian dziennikarka Heather Long: Niezależnie od decyzji sądu najwyższego orzeczenia, życie pozostanie trudne dla lesbijek i gejów. "Nawet jeśli wystąpi najlepszy scenariusz i Sąd Najwyższy będzie na rzecz małżeństw homoseksualnych, to nie będzie zmian nastawienia ludzi. Przypomnijmy w części Ameryki po 1954 Brown przeciwko decyzji Izby Edukacji że zleciła desegregacji szkół. Prezydent Dwight Eisenhower musiał wysłać wojsko do Arkansas w 1957 roku w celu ochrony czarni uczniowie mogą uczyć w Little Rock High School. Zajęło lata do osiągnięcia jakiejkolwiek prawdziwej akceptacji uczniów nie-białych, a niektórzy twierdzą, że system edukacji w Ameryce nadal ma de facto segregację, ponieważ studenci chodzą do szkoły, gdzie ich rodziny żyją otoczeniu często składa się z ludzi z podobnych środowisk."

Gowin: jestem przeciwny ideologii gejowskiej. Agnieszka Holland o Gowinie itp. Para gejów zaatakowana przez katolików


Minister sprawiedliwości Jarosław Gowin powiedział podczas spotkania ze studentami UW, że zgadza się ze zdaniem Lecha Wałęsy w sprawie wykorzystywania "ideologii gejowskiej" jako oręża walki politycznej. Zaznaczył, że to jego osobiste stanowisko.

Jeśli pytacie mnie o mój osobisty stosunek do "paramałżeństw" homoseksualnych, to trzeba rozróżnić dwie rzeczy: tolerancję, na którą zasługuje każdy z nas, niezależnie od orientacji seksualnej. Orientacja seksualna jest osobistą sprawą każdego człowieka - powiedział studentom.

- Natomiast zupełnie czym innym jest próba uczynienia z tej sprawy prywatnej, jaką jest orientacja seksualna, sztandaru walki politycznej pod hasłami jakiejś ideologii gejowskiej. Takiej ideologii jestem przeciwny, tutaj całkowicie zgadzam się z prezydentem Wałęsą - mówił na spotkaniu na UW. (WP.pl)

* Ideologia jakaś gejowska jest chory, on należy do indologii katolickiej którzy mają krew na ręka miliony ludzi.

Argument: "nie mówmy o związkach partnerskich, bo to temat zastępczy" jest głupi. I wiedzą to ci, którzy go używają. Bo to taki sam dylemat, jak: "myć ręce czy nogi?" - mówi w rozmowie z Tomaszem Raczkiem Agnieszka Holland.

Tomasz Raczek: Liczyłaś, że możesz dostać nagrodę "Okulary Równości"?

Agnieszka Holland: - Czuję się trochę zażenowana, bo postawa, za którą mnie nagrodzono, nie kosztuje mnie tak dużo. A są ludzie - np. ci rodzice, którzy zgodzili się wystąpić na plakatach ze swoimi dziećmi - których kosztuje to dużo więcej. Bo oni nie są chronieni swoją pozycją, niezależnością, swoim statusem. Cieszę się więc z nagrody, ale dzielę się nią z innymi ludźmi.

Wtedy mówi się, że "mamy ważne tematy, od których zależy życie ludzi, a tracimy czas na rozmowę o sprawach nieistotnych".

- Tak, a rozmowy o brzozach, posłance Pawłowicz czy o wpisach na Facebooku? Tu dopiero tracimy czas na rozmowy o rzeczach, które nie dotyczą życia ludzi. Ale dla polityków to już nie jest istotne.

"Temat zastępczy" - to demagogiczny argument, który należy ignorować. Stawia się tu dylemat: "myć ręce czy nogi?". Oczywiście, są sprawy istotniejsze, jeżeli chodzi o dramatyzm życiowy - system zdrowia czy umierające dzieci są czymś bardziej bolesnym niż fakt, że dwoje ludzi nie może zawrzeć ślubu przez swoją orientację. No, ale co ma jedno do drugiego? Ci, co stawiają takie argumenty, wiedzą, że są głupie. A one mogą być stawiane, bo dyscyplina intelektualna w rozmowie publicznej jest niska i politycy mogą sobie ględzić i chlapać, co im się podoba. Nikt ich nie rozlicza.

Pomyślałam, że to dobry czas zacząć ich rozliczać za te ileś tam lat i podstawowy brak zasad. To nie jest kwestia tylko obietnic wyborczych. Bo mówią teraz, że deklaracja o związkach partnerskich nie padła w obietnicach wyborczych. A ja miałam rozmowy z przedstawicieli tej partii, którzy mnie zapewnili, że to ważna część ich agendy.

Wcześniej poparłam w wyborach prezydenckich Bronisława Komorowskiego, a jeszcze przedtem... Jarosława Gowina. Zwrócił się do mnie o to poparcie. To było po krótkich rządach IV RP. Wiedziałam o nim, że jest intelektualistą, redaktorem "Więzi". I to była dla mnie dobra nauczka. Powiedziałam sobie, że następnym razem ludzi, o których nie wiem, co zrobią, nie poprę. Kiedy zgłosili się do mnie potem różni koledzy, to już odmawiałam...

Podobnie jest w ogóle podczas wyborów: niewiele wiemy o kandydatach, czytamy zdawkowe informacje i łapiemy się na to, co sami piszą. Nie próbujemy drążyć sprawy, tylko na podstawie powierzchownych danych oddajemy swój głos. Jest to dla nas wszystkich nauczka - trzeba konfrontować się z tymi kandydatami, sprawdzać ich poglądy i decydować, czy jest nam z nimi po drodze. Przed następnymi wyborami trzeba zrobić ruch obywatelski przepytywania kandydatów.

Ale PO to przecież jest Platforma OBYWATELSKA.

- Tylko z nazwy. To już wiedzieliśmy przed ostatnimi wyborami - nie mieliśmy wielkich złudzeń, że to wolnościowa partia; taka, jaką miała być na początku, kiedy powstawała jako ruch. No ale jednak mieliśmy złudzenia, że jest bardziej wolnościowa niż to drugie ugrupowanie. Przy głosowaniu nt. związków partnerskich wyszło na to, że te partie nie różnią się od siebie. To rodzaj pewnej nowej wiedzy i z niej trzeba wyciągnąć wnioski.

Całość na Tok FM.

Para gejów zastała napadnięta przez grupę ludzi w argentyńskim mieście San Isidro w ostatnią sobotę. Ofiary powiedziano, że bycie gejem jest "grzechem", a ponieważ jest teraz argentyński papież, nie może być gejów w Argentynie już.

Przed fizycznym atakiem, jedna z ofiar powiedziała: "Homoseksualizm jest grzechem, a teraz, kiedy papieżem jest ich rodak wszyscy Argentyńczycy geje, są hańbą dla Argentyny. (Pink News)

Filmy dokumentarne na święta


28 marca, 18:00 National Geographic Channel:
Dziesięć plag egipskich Ostatnie klęski

Autorytety ze świata nauki dyskutują o najbardziej znanych klęskach żywiołowych opisanych przez Biblię. W programie analizie poddane zostaną m.in. plaga szarańczy, gradobicie i ciemności. Wszystkie te zdarzenia opisane zostały w Księdze Wyjścia.

28 marca, 19:00 National Geographic Channel:

Tajemnice krzyża - Maria Magdalena - święta czy grzesznica?

Bez Marii Magdaleny być może nie byłoby chrześcijaństwa. Towarzyszyła Chrystusowi podczas nauczania, była również obecna podczas jego cierpienia na krzyżu. Później także świadkiem jego zmartwychwstania. Mimo to, Ewangelia prawie o niej nie wspomina. Choć istnieją niezaprzeczalne dowody jej istnienia, Maria Magdalena jest jedną z najbardziej tajemniczych chrześcijańskich świętych. Spory na temat jej tożsamości sięgają co najmniej średniowiecza.

28 marca, 20:00 National Geographic Channel:
Tajemnice krzyża Kto zabił Jezusa?

Wszystkie cztery Ewangelie głoszą podwójną odpowiedzialność: Rzymian i Żydów, za śmierć Chrystusa. Prowadzone badania wskazują, że to nie Żydzi, lecz władze rzymskie osądziły i ukrzyżowały Jezusa jako burzyciela istniejącego porządku. Poncjusz Piłat to w Biblii osoba o słabym charakterze. Tymczasem historycy twierdzą, że był brutalnym politykiem skłonnym do stosowania przemocy. Naukowcy zajmujący się analizą życia Chrystusa postarają się dowiedzieć i odpowiedzieć na pytanie, kto tak naprawdę ponosi winę za tę zbrodnię.

29 marca, 17:00 National Geographic Channel:
Ewangelia według Judasza

Przez wieki imię apostoła, który zdradził Jezusa Chrystusa, oznaczało nieuczciwość. Po blisko dwóch tysiącach lat w Egipcie odnaleziono starożytną ewangelię. Przedstawia ona zupełnie inną historię ostatnich dni Jezusa i podważa tradycyjny wizerunek Judasza jako zdrajcy. Okrycie wywołało liczne dyskusje na całym świecie. Autorzy dokumentu przedstawiają nowe, kontrowersyjne teorie na ten temat, sformułowane przez archeologów biblijnych.

Piątek, 29 marca, 18:00 National Geographic Channel
Pierwszy Jezus?

Zespół naukowców bada kamienne tablice z I w. p.n.e opisujące losy Simona - samozwańczego Mesjasza, który zmarł na cztery lata przed narodzeniem Chrystusa. Simon nazywał siebie królem żydowskim, Rzymianie zabili go i ukrzyżowali na obrzeżach Jerozolimy. Twórcy programu wyruszają do Izraela, aby dokonać tam dokładnych oględzin znalezionego skryptu. Podczas podróży od Jerozolimy do Jerycha poszukują archeologicznych dowodów na to, że Simon istniał naprawdę.

Piątek, 29 marca, 19:00 National Geographic Channel:
Tajemnice Biblii - Templariusze: Rycerze Boga

Historia zakonu rycerskiego, założonego w 1119 roku przez Huguesa de Payensa w celu ochrony pielgrzymów udających się do Ziemi Świętej. Templariusze zgromadzili wielkie bogactwa w Palestynie i krajach Europy, co zapewniło im ogromne wpływy polityczne. U schyłku XIII wieku przenieśli się do Francji. Tam ich dobra skonfiskowano, a wielu rycerzy spalono na stosach. Ostatecznie zakon rozwiązano w 1312 roku. Do dziś ta organizacja wzbudza wiele kontrowersji. Powodem tego jest teoria, iż templariusze posiadali Graala - kielich, w którym przechowywana jest krew Jezusa. Prawdopodobnie zakonnicy wiedzieli też o istnieniu Nowego Świata, na długo przed Krzysztofem Kolumbem. Nadal budzi respekt ich sposób gromadzenia majątku, który przypomina współczesną bankowość. Wiele osób wierzy, że rozwiązanie zakonu dało początek innym organizacjom, mającym wpływ na historię, kulturę i religię.

Piątek, 29 marca, 20:00 National Geographic Channel:
Tajemnice Biblii - Rywale Jezusa

Na świecie żyło kilka osób, które podobnie jak Jezus uzdrawiały chorych, wskrzeszały zmarłych i również nazywane były Synami Bożymi. Jednym z nich był Apoloniusz z Tiany, żyjący w tym samym czasie, co Chrystus. Uważany za cudotwórcę, stanowił ogniwo pomiędzy światem boskim i ludzkim. Twórcy filmu starają się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego wiara w niego nie przetrwała.

Piątek, 29 marca, 21:00 National Geographic Channel:
Tajemnice Biblii - Apokalipsa

Miliony Amerykanów, wśród nich naukowcy i politycy, wierzą, że nadszedł czas zagłady ludzkości. Jej zapowiedzią są klęski żywiołowe. Film prezentuje różne przepowiednie dotyczące końca świata i porównanie ich z najnowszymi odkryciami naukowymi.

Piątek, 29 marca, 22:00 National Geographic Channel:
Jezus: Historia chrześcijaństwa - Mesjasze

Dr Michael Scott próbuje zrozumieć, w jaki sposób nieznana nikomu religia owładnęła znaczną część świata stając się niewyobrażalną potęgą. Próbuje też wykazać wpływ na ten stan rzeczy ówczesnych Rzymian. Ponadto przybliża okoliczności narodzin religii chrześcijańskiej oraz opowiada historię o dwóch mesjaszach.

Piątek, 29 marca, 23:00 National Geographic Channel:
Tajemnice krzyża - Zaginiony grób Jezusa

W 1980 roku, ekipa pracująca przy budowie kompleksu apartamentów w Talpiot, w Jerozolimie, odkryła przypadkowo grobowiec. Archeolog, Shimon Gibson i Amos Kloner odnaleźli wewnątrz 10 krypt lub wapiennych skrzyń, zawierających kości ludzkie. Pięć z nich zawierało wykute inskrypcje, które w tłumaczeniu oznaczały: Jezus, Maryja, Mateusz, Józef, i Maria Magdalena. Szósta inskrypcja, napisana w aramejskim, zawierała tekst "Judah Syn Jezusa". Analiza tych tekstów wskazuje, że być może archeologom udało odnaleźć zaginiony grób Chrystusa.

Sobota, 30 marca, 11:00 National Geographic Channel
Pradawne archiwum X - Święty Graal

Badacze ruszają tropem Świętego Graala, legendarnego naczynia, z którego Jezus Chrystus pił podczas Ostatniej Wieczerzy i które stało się tematem wielu opowieści celtyckich. Ich uwagę przykuwa tajemniczy kielich z Hiszpanii, którego strzegło pewne rycerskie bractwo.

12:00 Jezus: Historia chrześcijaństwa Mesjasze  (powtórka)
13:00 Pradawne archiwum X Krew Chrystusa

Zdecydowanie mniej znana od całunu turyńskiego, ale równie tajemnicza jest chusta z Oviedo. Okrwawiona tkanina została podobno zawinięta na głowie Jezusa Chrystusa. Autorzy postanawiają zweryfikować te informacje. W tym celu jadą do Izraela przeprowadzić skomplikowane śledztwo.

17:00 Tajemnice Biblii W poszukiwaniu Arki Przymierza

Jednym z najbardziej tajemniczych przedmiotów opisywanych w Piśmie Św. jest Arka Przymierza. Ta złocona skrzynia w żydowskiej religii była symbolem obecności Jahwe i traktowana ze szczególną czcią. Przechowywano w niej przedmioty święte dla wyznawców judaizmu pierwotnego, m.in. kwitnącą laskę Aarona i dwie tablice Dekalogu. Izraelici wierzyli, że armia, która posiada arkę, jest niezwyciężona. Po zdobyciu Jerozolimy przez władcę Babilonu, Nabuchodonozora II, Arka Przymierza zaginęła w tajemniczych okolicznościach. Dokumentaliści starają się odkryć naukową prawdę o tym zagadkowym przedmiocie.

18:00 Tajemnice krzyża Templariusze przed sądem

Zakon Ubogich Rycerzy Chrystusa i Świątyni Salomona, czyli templariuszy powstał w 1118 rok. Rycerze-zakonnicy zobowiązali się bronić pielgrzymów i chronić szlaki pielgrzymkowe. W 1147 roku podczas pontyfikatu Eugeniusza III, papież nadał templariuszom godło czerwonego, ośmiokątnego krzyża - symbol męczeństwa. W roku 1307 król Francji, Filip Piękny wydał nakaz aresztowania wszystkich templariuszy przebywających we Francji. Zarzucano im konszachty m.in. z diabłem. W 1312 roku papież Klemens V zawiesił zakon. Twórcy filmu starają się dowiedzieć dlaczego kościół oskarżył ich o herezję.

Niedziela, 31 marca, 23:00 National Geographic Channel
Papież Franciszek: Droga do Watykanu

Służba papieżowi to dla watykańskiego personelu najświętsze zadanie, ale też ogromne zadanie. Autorzy dokumentu przyglądają się rzeczywistości Watykanu, w której musi się odnaleźć papież Franciszek, prezentują reakcje mieszkańców Buenos Aires na jego wybór na stanowisko, a także opinie na temat rosnącej siły krajów rozwijających się w Kościele Katolickim.


Sobota, 30 marca, 13:55 BBC Knowledge
Boskie kobiety odc.: 1

Pisarka i historyk, Bettany Hughes, jedzie do Indii, aby opowiadać o kobietach, które odgrywały ważną rolę w najstarszej religii świata.

Sobota, 30 marca, 15:00 BBC Knowledge
Cuda Jezusa, odc. 1/3

W I wieku cuda były uważane za coś więcej, niż tylko niezwykłe historie. Tworzyły one język pełen symboli. Program opowiada o czterech cudach Jezusa i o tym, jak wpłynęły one na Jego wizerunek.

Sobota, 30 marca, 16:00 BBC Knowledge
Biblia, jakiej nie znamy, odc. 1

Doktor Francesca Starvrakopoulou jest przekonana, że udało jej się odnaleźć rajski ogród, który został opisany w Biblii - tyle że nie jest on kolebką ludzkości.

Niedziela:
13:55 Boskie kobiety odc.: 2
14:55 Cuda Jezusa odc.: 2
16:00 Biblia, jakiej nie znamy odc.: 2

Poniedziałek:
13:55 Boskie kobiety odc.: 3
15:00 Cuda Jezusa odc.: 3
16:00 Biblia, jakiej nie znamy odc.: 3