Trwa przyjęcie. Goście uśmiechają się, popijają drinki i konwersują. Młodzi ludzie rozmawiają między sobą o śmierci nastoletniego geja. Jeden z chłopaków mówi, że zastrzelili go rodzice. W rozmowę wtrąca się obecny na przyjęciu wyraźnie poirytowany ojciec nieżyjącego chłopaka, podczas gdy zakłopotana matka spuszcza wzrok: Nie zastrzeliliśmy naszego syna. Z powodu archaicznych przekonań i niezrozumienia, sprawiliśmy, że nasz syn miał wrażenie, że jest z nim coś nie tak i nie czuł się dobrze we własnym domu. Nie zastrzeliliśmy naszego syna. Sam się powiesił. A to jest wielka różnica!
„Czy na pewno?” - na ekranie pojawia się pytanie, na które każdy może sam sobie odpowiedzieć. Kampania posługuje się prostym i krótkim, ale dosadnym przekazem. Nieakceptowanie czy psychiczne znęcanie się, które mogą doprowadzić nastoletniego geja czy lesbijkę do samobójstwa, są przedstawione jako porównywalne z fizycznym znęcaniem się czy zabójstwem.
Ojca, którego syn popełnił samobójstwo, gra komik Todd Glass, który jest homoseksualistą. Kampania „Think Before You Speak” („Pomyśl, zanim powiesz”) powstała po fali samobójstw nastoletnich gejów i lesbijek. Została zrealizowana dla GLSEN (The Gay, Lesbian Straight Education Network – Sieć edukacyjna dla gejów, lesbijek i osób heteroseksualnych). - KampanieSpołeczne.pl
Tweet
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz