Satkurier.pl o media gejowski, "Niektórzy chcą polskiego kanału gejowskiego"
O tym, że mniejszości seksualne są trudną grupą docelową najlepiej świadczy historia francuskiego Pink TV. Powstał w 2004 roku dzięki funduszom min. M6, TF1 i CANAL+. Założenia było ambitne – stacja pokazująca filmy, seriale, dokumenty, reportaże, programy kulturalne i magazyny dla homoseksualistów, biseksualistów i transseksualistów. Wieczorem erotyka. Dostęp do kanału kosztował 9 euro miesięcznie.
Początkowo Pink TV rozwijała się dynamicznie – w ciągu roku 50 tys. abonentów. Nadawca myślał nawet o ekspansji na inne kraje europejskie. Ale oczekiwania biznesowe nie spełniły się. Dodatkowych abonentów Pink TV miało zachęcić niekodowane okno. I to nie pomogło. Po dwóch latach straty sięgały 8 mln euro. Szefowie szukali więc nowej formuły dla kanału. Od 2007 roku z 24-godzinnej ramówki zostało tylko kilka godzin. Obecnie stacja nadaje od 22 do 5 rano. Skupia się niemal wyłącznie na programach erotycznych i pornograficznych. Jest striptiz, gejowskie porno w wersji mangas i ostra erotyka. Ta formuła pozwoliła nadawcy utrzymać się na rynku i poprawić wyniki finansowe.
Mniej szczęścia miał włoski nadawca – Gay TV, dostępny jako niekodowany kanał na satelicie Eutelsat Hot Bird 13E.
Przez niemal cały dzień stacja emitowała teledyski, wieczorami także magazyny lifestylowe i delikatną erotykę. Stacja działała tylko przez sześć lat. Powstała w 2002 roku, zakończyła działalność w 2008 roku z powodu słabych wyników finansowych. Dziś działa jedynie jako portal internetowy. Próba stworzenia niekodowanej stacji nie udała się również w bogatszych Niemczech. Timm wystartował w 2008 roku i liczył na 4 mln niemieckich homoseksualistów. Oglądalności nie zdobył, dlatego właściciel Timm dwa lata później ogłosił upadłość. Wyjątkiem od reguły są Stany Zjednoczone. Tam do 40 mln gospodarstw domowych dociera LOGO TV, związany z koncernem Viacom. Działa nadal i ma się dobrze. (Nie całkiem dziś Logo zmienia swoje pasmo bardziej na ogólne, chcą konkurować z Bravo TV, wiele programów LGBT zniknęło).
Ale nasz kraj to nie USA. W Polsce nie ma szans na gejowski kanał!
W Europie Zachodniej mówi się odważniej o homoseksualistach, abonenci płatnej telewizji mają więcej pieniędzy. U nas nadawca, który uruchomiłby taki kanał lub operator, który włączyłby go oferty mógłby się liczyć z bojkotem środowisk katolickich. Ważniejsze od tego są jednak kryteria finansowe. Na naszym rynku lifestylowe’a stacja po prostu nie utrzymałaby się. Utrzymałby się co najwyżej kanał dla mniejszości seksualnych o charakterze erotycznym. Po początkowych protestach Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz różnych środowisk, kanały erotyczne stały się trwałym elementem naszego rynku.
* W Europie był w Niemcze TIMM TV który z powodu finansowy upadł, nie dziwie się z powodu pasma nie które filmy i seriale nie nadały się do oglądania.
Pierwszy kanał który powstał na świecie dla LGBT jest z Kanady na początku nosił nazwę PrideVision dziś Out TV, jedynie najbardziej przeżył.
Faze TV brytyjski kanał wcale nie powstał z powodu finansowy i kłótni z operatorem cyfrowym SKY, który nie chciał go w pakiecie "family", dla nich był nie moralny.
W Ameryce przed epoką logo tv był kanał QTN przestał regularne nadawać w lutym 2006 wśród zarzutów miedzi innymi niekompetencja kierownictwa i problemy finansowe. Ten kanał miał też programy chrześcijańskie transmisję z mszy.
W Europie mamy jeszcze dwa kanały w Szwecji i Holandii. OUT TV holenderski kanał kablowy dla LGBT odbiór jest w Holandii też dostęp mają w Bergi, oraz powstał odział ich OUT TV w języku Szweckim.
Inny kanał Gaysat.tv Australia rozpoczęła nadawać w dniu 19 grudnia 2008 roku. Mało wiadomo o niej, nie istnieje już i abonentów zostali oszukani.
Proud TV lokalny kanał z Key West na Florydzie. Proud TV zamknięto w 2008 roku. PrideNation właściciel stacji z powodu problemów finansowy.
HERE! tv działa jako wideo na żądanie (VOD) w Ameryce jako premium kanał. Jest znany z produkcji taki jak dante's cove czy the lair.
Na temat stacji Logo TV zmienia się coraz więcej programów nie homoseksualny, już wcześniej gejowskie blogi narzekali idzie w dół miedzi innymi przez programy jak A List. Stacji bardziej interesuje się miliony z reklam i wysokie słupki oglądalność niż wspieranie LGBT. Nieraz narzekają że nikt nie chcę oglądać że wolą konkurencyjne programy inny stacji. Pasmo Logo TV to tylko powtórki szajs, najgorsze nie tylko błąd Logo TV każdej stacji LGBT która myślała że byle co dadzą do będzie super.
Podobnie było np niemieckim kanałem Timm TV umieścili takie programy że nikt nie chciał oglądać np Dynastia. Tylko nikt nie uczy na błędach, można dobre programy wymyślić. Logo TV kiedy zaczęli nadawać miał plan na inne kraje ale szybko uciekło z planu dwa zagraniczne kanały Logo TV Brazylii i Meksyku, zamknięto. Rynek LGBT jest wymagający to nie łatwy rynek i nie kupujemy kota worku, dobry produkt.
Logo TV na początku zaczynał dobrze jak każda nasza stacja, miał takie produkcje jak Noah's Arc serial afro amerykanów gejów. Też Logo TV RuPaul’s Drag Race produkcja ostatnio poszła inną drogę też za ostatni sezon stacja dostała od blogerów LGBT.
Logo TV należy do MTV Networks co pokazuje stacja MTV programy typu reality show. Mnie coraz bardziej większość programów reality show drażnią jeszcze amerykańskie bijatyki, alkoholizm nie ważne czy to LGBT, mężczyźni czy kobiety hetero. Jak Real Hauseview biją kobiety normą i one jeszcze nazywają wyższe sfery i każda musi mieć dodatek obłócz torebki i pieska i koło siebie "pedała".
Cóż ostatnio rzadziej oglądam telewizje, wolę iść na spacer niż głupowate programy obejrzeć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz