niedziela, 16 października 2016

Słowo Boże na niedziele Liturgie kościołów Metropolitan, Ewangelicki, Papież, Katedra Hope, Wiara i Tęcza ...


Z Konradem jestem od ponad pięciu lat. Obaj wierzymy, chodzimy razem na msze. Czuję, że w ten sposób Bóg puścił do mnie oko. Ale miłość wyrzuciła nas na margines wspólnoty - rozmowa z Pawłem Dobrowolskim, twórcą kampanii "Przekażmy sobie znak pokoju"

Razem z Kasią Remin (Kampania przeciw Homofobii) i Marcinem Dzierżanowskim (Wiara i Tęcza) chcieliśmy zrobić coś, co zwróci uwagę wierzących na osoby nieheteroseksualne w Kościele albo społeczeństwie. Zastanawialiśmy się, do kogo zaadresować przekaz. Spotykaliśmy się z teologami, psychologami, publicystami katolickimi. Pytaliśmy ich o zdanie. Ciekawiło nas zwłaszcza to, jak zareagują księża. Część z nich ucieszyła się z kampanii. Tym bardziej że zamierzaliśmy oprzeć ją na geście przekazania znaku pokoju. Później zastanawialiśmy się, czy duchowni mogliby wziąć udział w nagrywanych przez nas filmach. Ale zrezygnowaliśmy. Wybraliśmy osoby świeckie.

Kościół rani językiem. W jego dokumentach najczęściej pojawia się „skłonność homoseksualna”, a nie orientacja. A ze skłonnością, czymś tymczasowym, można walczyć. Tak jak z łakomstwem czy alkoholizmem. Przecież Kościół wie, czym jest orientacja. W najnowszej adhortacji o rodzinie papież Franciszek wiele razy użył tego wyrazu. Niestety, potem, już w europejskich tłumaczeniach, orientacja zmieniała się na skłonność.

Zauważ też, że „nieuporządkowanie” to język presji. Skoro ktoś nie ma porządku w życiu, to musi go zrobić. Przykładowo – pójść na terapię. Czasami zastanawiam się, co Kościół powiedziałby o moim życiu. Czy jestem niepoukładany, bo od pięciu lat żyję z partnerem, którego kocham?

Zdecydowaliśmy, że odbiorcami będą osoby świeckie. Przecież Kościół to nie tylko papież, księża i biskupi. Tworzą go przede wszystkim wierni. Też mają swój głos. Poza tym nigdy nie zabiegaliśmy o poparcie Episkopatu.

Staram się tego nie rozdzielać. Nawróciłem się jako nastolatek. Obrałem dość ekstremalną drogę. Co dzień chodziłem na msze. Należałem do wspólnoty i duszpasterstwa. Brałem udział w pielgrzymkach i rekolekcjach. Z domu nie wyniosłem religijnego wychowania, chciałem to nadgonić. Tylko że w pewnym momencie wiara musiała zderzyć się z moją orientacją. Wtedy nie lubiłem siebie za to, że podobali mi się mężczyźni. Walczyłem z tym. Dlatego postanowiłem być wstrzemięźliwy. Dzięki temu nie grzeszyłem. Dopiero po skończeniu 30 lat zorientowałem się, że taka wiara wcale nie zbliża mnie do Boga. Że postawiła mur między nami.

Czułeś się samotny? Cholernie. Całą energię koncentrowałem na tym, by zachować czystość. A to wcale mi nie służyło. Gdy pękłem, spytałem Boga: „Co dalej? Wciąż będziesz przy mnie?”. I wtedy stało się jasne: albo zaakceptuję siebie, albo pozostanę samotny. Wybrałem to pierwsze.

Więc wymyśliłem, że jak spotkam odpowiednią kobietę, to pojawi się pożądanie. I że dzięki temu stracę zainteresowanie mężczyznami. Czekałem, modliłem się o to – i nic. Zero kobiet, zero pożądania.

Z Konradem jestem od ponad pięciu lat. Obaj wierzymy, chodzimy razem na msze. Czuję, że w ten sposób Bóg puścił do mnie oko. Bo zesłał kogoś tak kochanego. Ale miłość wyrzuciła mnie i partnera na margines wspólnoty.

A co powiedzieli wierni z twojego kościoła, gdy dowiedzieli się, że współtworzysz kampanię? Podchodzili do mnie po mszach, ściskali. Przekazywali znak pokoju. Mówili, że modlą się za sukces akcji. Niektórzy przyjeżdżali specjalnie do mojego kościoła, aby tylko to powiedzieć. (...) Całość na Wysokie Obcasy.

Katedra Hope z Dallas



Zbroja - 21. niedziela po Trójcy Świętej. Dlatego weźcie całą zbroję Bożą, abyście mogli stawić opór w dniu złym i, dokonawszy wszystkiego, ostać się. (Ef 6,13)



Reformowany Kościół Katolicki w Polsce, pozdrowienia Biskupa Ricka, Emerytowanego Biskupa ECC, Diecezja Środkowej Ameryki. Rick ma niesamowite poczucie humoru!!! Jest założycielem parafii Św Hieronima w Tulsa, Oklahoma.



Metropolitan Community Church Liturgia Toronto

Metropolitan Community Church Liturgia



Kościół Middle Church



Metropolitan Community Church Boston



Spirit of Hope Metropolitan Community Church Kansas



Metropolitan Community Church Cathedral SunCoast, Floryda



Hillsong



Franciszek na Mszy: strzeżmy się obłudy



Ucieczka z sekty


Dokument sekty


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz