wtorek, 11 października 2016

Coming Out Day - dzień wychodzenia z szafy


Dziś 11 październiku jak co rok Coming Out Day - dzień wychodzenia z szafy, tym roku wiele wyszło z szafy miedzy innymi Trey Pearson, Amanda Sternberg, Gus Kenworthy, Nyle DiMarco, Holland Taylor, Colton Haynes, Erin O'Flaherty.

Harvey Milk (cytat z filmu obywatel Milk)



Klip HRC



Dzisiaj światowy dzień coming outu! Zaczynamy akcję #szafout od Grupy Stonewall. "Chcemy dodać otuchy wszystkim tym, którzy i które mają ten wyjątkowy, przełomowy moment jeszcze przed sobą! :) Czekamy na Twoją historię! Napisz lub opowiedz o niej w nagraniu, z przyjemnością posłuchamy i poczytamy również te od naszych sojuszników i sojuszniczek, rodziców czy dziadków".

Pamiętaj o oznaczeniu posta hasztagiem #szafout na Facebooku i opublikowania go w trybie 'publiczne'! Wideo i historie można wysyłać również na kontakt@grupa-stonewall.pl


Biskup Grantham (diecezja Lincoln) otwarcie przyznał, że jest gejem i mieszka ze swoim parterem. Oficjalnie Kościół Anglii zezwala na ordynację osób homoseksualnych, które są jednak zobowiązane do życia w wstrzemięźliwości seksualnej. Duchowni mogą zawierać związki cywilne, ale nie są możliwe ceremonie kościelne, choć znane są przypadki księży i biskupów, którzy błogosławili w kościołach podczas liturgii pary homoseksualne. W przypadku biskupów sprawa jest bardziej skomplikowana. 10 lat temu konserwatyści zmusili homoseksualnego nominata do rezygnacji z urzędu jeszcze przed konsekracją. Przypadek bpa Nicholasa Chamberlaina to jednak nowość. - Nie robię z tego wielkiej sensacji. Ludzie wiedzą, że jestem gejem. To część mojej tożsamości, jednak najważniejsza jest służba - powiedział biskup brytyjskiej prasie - Ekumenizm.pl

Królowej kuzyn stał się pierwszym członkiem rodziny królewskiej, który ujawnił się. Lord Mountbatten Ivar, który ujawnił się po długiej walce z swoją seksualnością.

Mountbatten jest królowej kuzynem, wielki pra wnukiem królowej Wiktorii i pra-bratankiem hrabiego Mountbatten Birmy.

Lord Mountbatten Ivar, jest związku z swoim chłopakiem James Coyle. Para spotkała się na urlopie na nartach w marcu.

"Jestem o wiele szczęśliwszy teraz, choć nadal nie jestem w 100% komfortowo z byciem gejem", powiedział dla The Mail on Sunday.

Gwiazda Disneya Bella Thorne, wychodzi z szafy ujawnia jest biseksualna. Wychodzi zaledwie tydzień po tym jak rozstała się z chłopakiem Greggem Sulkin. Jeden z fanów zapytał wprost: Jesteś biseksualna? Bella Thorne odpowiedziała krótko: TAK.

Bella Thorne wyraźnie odczuła ulgę. "Dziękuję wam za te wszystkie tweety poparcia. Kocham was #pride" - napisała aktorka. I rzeczywiście - tuż po tym, jak Bella Thorne przyznała, że jest biseksualna, na Twitterze pojawiło się mnóstwo wpisów gratulujących aktorce odwagi. (PinkNews/ESKA)

Gwiazda WNBA i drużyny Chicago Sky, Elena Delle Donne, ujawniła się publicznie w artykule "Vogue". Koszykarka, która pojechała z amerykańską drużyną na igrzyska w Rio od dawna wspiera swoje homo- i biseksualne koleżanki z boiska. Elena, witamy w drużynie!

Dla wielu osób coming out Eleny nie był czymś zaskakującym: koszykarka od dawna wrzuca zdjęcia ze swoją narzeczoną na Instagrama, ale jednak w artykule "Vogue" po raz pierwszy publicznie Amanda Clifton opisana jest jako przyszła żona.

W rozmowie z "Chicago Tribune" koszykarka przyznaje: "Zdecydowałam, że nie będę nic ukrywać. Najważniejszą rzeczą jest jednak szacunek dla prywatności Amandy. Nie musi być na świeczniku, udzielać wywiadów... Nie chcę, żeby tak się czuła. To nie był też artykuł coming outowy. Jesteśmy razem od bardzo dawna i ludzie nam bliscy wiedzą o tym".

W 2013 roku Delle Donne została wybrana w drafcie WNBA jako numer dwa, w ostatnim sezonie została najlepszą koszykarką w lidze. W Rio zapewne powalczy ze swoją drużyną o złoto - Queer.pl

The Sun donosi, że gwiazda reality TV, która wcześniej ujawniła, jako biseksualista, ujawnia że jest naprawdę gejem.

Nadchodzącym nowym serii Made in Chelsea, Ollie Locke powiedział: "po raz pierwszy widzowie zobaczą mnie jako geja nie jako bi.".

"Żyłem z kobietą w ubiegłym roku, kiedy byłem poza kamerą i mieliśmy dwa psy razem", powiedział. "Wtedy, kiedy rozpadł związek w grudniu, pomyślałem: "To teraz, myślę, naprawdę jestem gejem ".

Pojawiając się na okładce GT w 2014 roku, powiedział, że uważa "seksualność jest na płynna. Jestem gejem na jednym końcu, na drugim końcu hetero, można być wszędzie pomiędzy." (GT)

Amerykański piosenkarz Ryan Beatty, wychodzi z szafy. 20-latek poście na Instagramie (28 czerwca), zamieszczając zdjęcie pary z balonem, "Gay power".

"Zajęło mi 20 lat być w szafie być na tyle komfortowo, aby to powiedzieć, ale teraz mogę wreszcie oddychać. Ja to zrobiłem!".

Inne wpisy na Twitterze jestem "tak szczęśliwy, że jest gejem". "Jestem tak wdzięczny mieć przyjaciół i rodzinę, która mnie wspiera i po prostu chce, żebym byłbym szczęśliwy. To bezwarunkowa miłość."

Edward Pasewicz, pisarz wyoutowany od co najmniej 2007 r. (m.in. powieść "śmierć w darkroomie") nawiązuje w artykule w  "Gazecie Wyborczej" do listu otwartego z zeszłego tygodnia, który podpisało 115 wyoutowanych osób LGBT - do niewyoutowanych osób publicznych z prośbą o zaprzestanie ukrywania się, o coming out. (Gazeta Wyborcza)

Sam Johnson ma 18 lat, ale przez gazety w Seattle już został nazwany jednym z najlepszych piłkarzy w stanie. Sam jest nie tylko świetnym sportowcem: udziela się społecznie, jest lubiany przez rówieśników i... ma szansę stać się wzorem dla młodych sportowców LGBT na całym świecie.

Świat dowiedział się o Samie dzięki jego przyjacielowi z drużyny, Connerze Mertensie. Mertens napisał do Outsport tekst o Johnsonie, podkreślając, że Sam jest jednym z najlepszym piłkarzy młodego pokolenia, który jesienią zacznie sportową karierę w college'u. Już jako ujawniony gej.

Sam postanowił ujawnić się po strzelaninie w Orlando. Chłopak wysłał do rodziny i przyjaciół list, w którym podkreślił, że "milczał przez długi czas".

Słuchałem, obserwowałem i czekałem na najlepszy czas, by to zrobić: zdecydowałem, że to już. Wszyscy wiemy co stało się w Orlando, niezależnie od waszej opinii w tym temacie, mężczyzna wszedł do baru, celował do ludzi LGBT i zabijał ich, to jest fakt. Dorastasz bojąc się tego, kim jesteś, po jakimś czasie przyzwyczajasz się do tej sytuacji. I nagle dzieje się coś takiego i wszystko wraca. Postawcie się na miejscu matek, ojców, bliskich tych ludzi, którzy już nie wrócą do domu po sobotnim wyjściu na imprezę, postawcie się na miejscu ludzi, którzy boją się o swoje życie, żyją w strachu tylko za to kogo kochają - (Queer.pl)

Pierwszy Mister Hiszpanii i Mister Teneryfy Daniel Rodríguez, ujawnił że jest gejem. Który jest pierwszy Misterem który ujawnił się. "Mam nadzieję, że nie jest problem w dzisiejszych czasach" mówi że bycie gejem i misterem. "Mam orientację seksualną w sposób naturalną".

Wcześniej ujawnił w maju hiszpański łyżwiarz figurowy, Javier Raya, brał wielu mistrzostwa też olimpiadzie zimowej, ale z powodu kontuzji musiał wycofać się nie który mistrzostwa. Javier ujawnił się w poście na Instragramie w maju 17 maja opublikował zdjęcie z swoim partnerem.

Nie dawno ujawnił się inny sportowiec Víctor Gutiérrez, piłkarz wodny reprezentacji Hiszpanii na Letnie Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro.

Nie mówić rok temu Patricia Yurena była miss Hiszpanii i Miss Universe. Też przez Instragram oznajmiła światu, że jest lesbijką, z zdjęciem opublikowała z swoją partnerką. (Wychodzimy z ukrycia/Shangay)

 Mara Wilson, znana głównie z ról dziecięcych taki filmach jak Matylda czy Pani Doubtfire. Potwierdziła kim jest poprzez portal społecznościowy mówi że jest bi/queer. (PinkNews)

Wychodzimy z ukrycia: Víctor Gutiérrez, piłkarz wodny w reprezentacji Hiszpanii na XXXI Letnie Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro, wyszedł z ukrycia jako gej na łamach czasopisma Shangay.

Stwierdził: „Moja rodzina wie, że jestem gejem, i wiedzą przyjaciele. Ze swoją seksualnością żyję w tak pozytywny sposób, że poczułem obowiązek, by podzielić się tym z innymi”. Jest świadom, że w jego kraju nadal dochodzi do homofobicznej przemocy, i wyraził nadzieję, że jego publiczny coming-out przyczyni się do przełamywania tabu w obrębie sportu. Gratulacje za piękna postawę!
W wyniku wychodzenia z ukrycia LGBT, zwłaszcza lesbijek i gejów, społeczeństwo Hiszpanii przejmuje się naszymi prawami człowieka. Od 2005 roku prawo tego kraju umożliwia parom jednopłciowym zawieranie małżeństwa i wspólną adopcję dzieci. U podłoża tej legislacji jest wiedza i poszanowanie zasady równości obywateli.

Gwiazda popularnej opery mydlanej kanału ITV wychodzi z szafy, po wielu latach walki i pogodzenia się z swoją seksualnością.  Coronation Street aktor Daniel Brocklebank otworzył się o swoją seksualność, twierdzi, "nienawidził siebie za bycie gejem", gdy był młodszy. (PinkNews)

Gwiazda chrześcijańskiego Rocka Trey Pearson, który jest członkiem zespołu Everyday Sunday. Ogłosił światu, że jest gejem.

"Większość z nas osiągnie co najmniej jeden kluczowy moment w naszym życiu, co określa, kim jesteśmy", Pearson mówi. "Te ostatnie kilka miesięcy były najtrudniejsze dla mnie, ale również zakończyły się uwalniają mnie od miesięcy. Przyszedłem, długą walkę i przyznać się przed sobą i mojej rodzinie, że jestem gejem."

Mówi że wiele lat tłumił swój homoseksualizm, nawet ożenił się z kobietą myślał dzięki temu "wyleczy" się z homoseksualizmu. Wyznał żonie i dzieciom, że jest gejem zaczął akceptować kim jest.

Nie chce już żyć w kłamstwie, nie porzuca Boga nadal jest chrześcijaninem i modli się codziennie. "Nie ma absolutnie żadnego konfliktu z akceptacją kim jestem i naśladowaniem Jezusa," mówi.

Bracia Wachowscy to już siostry Wachowskie. Po tym jak przed czterema laty płeć zmienił Larry Wachowski i wybrał imię Lana, teraz Andy stał się Lilly. (TVN24)

Hollywoodzki kaskader ujawnia jest gejem. Shawn Balentine napisał na FB: "Facet to pojęcie, które ma wiele warstw i choć generalnie jestem otwartym gościem, to bardzo rzadko pokazuję wszystkie warstwy. Zawsze chciałem być tym prostym, uśmiechniętym chłopakiem, który nie ma słabych stron i jest takim pogodnym twardzielem. Zawsze chciałem, by moja siostrzenica i siostrzeńcy z dumą mówili o mnie "wujek Shawn", również siostra, tata i mama...

Przyszedł czas, by zajrzeć do jednej wewnętrznej warstwy. Czekałem, by wyjść z szafy i spokojnie powiedzieć "jestem homoseksualnym facetem" na moich własnych warunkach. Ta chwila nadeszła - jestem gotowy, by to spokojnie powiedzieć. Droga do tej chwili nie była łatwa. Zdarzyło mi się usłyszeć od taty "Kocham Cię nadal, synu, ale co ja zrobiłem źle?" Jakiś czas nie gadaliśmy, teraz znów jestem jego synem. (Replika)

Wyoutował się 19-letni szwedzki piosenkarz Oscar Zia, pretendent do reprezentowania Szwecji na tegorocznej Eurowizji. W czasie trzecich półfinałów, 20 lutego, wykona numer "Human".  "Bez coming outu nie mógłbym zaśpiewać "Human", ten utwór opowiada o byciu sobą i byciu w zgodzie ze sobą. Przez jakiś czas nie mogłem poradzić sobie ze swą homoseksualnością, to się już zmieniło. Po coming oucie wobec samego siebie w naturalny sposób przyszedł coming out wobec moich fanów" - powiedział Oscar w wywiadzie dla szwedzkiego dziennika "Aftonbladet". (Replika)

Comingoutowy fragment wywiadu z Janem Morawickim - petersburskim dziennikarzem polskiego pochodzenia, który niedawno postanowił wyemigrować do Polski (rozmawia Dmitrij Wołczek. Radio Swoboda)

Nie chcę pana namawiać do coming-outu, ale z pana eufemizmów wnioskuję, że niepokoi pana panująca w Rosji homofobia. Czy mam rację? Mówi pan, że bandyci prześladują mniejszości i pierwsze, co przychodzi do głowy, jak słyszy się takie hasła, to prześladowanie mniejszości seksualnych.

Rowan Blanchard, 14 letnia aktorka znana z roli serialu Dziewczyna poznaje świat (Girl Meets World) z kanału Disney Channel, wychodzi z szafy. Poprzez Twitter wyznaje jest "Queer", to też pierwsza gwiazda Disney'a wyznaje wychodzi z ukrycia, kiedy jeszcze emitowany jest serial. (The Advocate)

Aktor Charlie Carver znany z seriali obecnie nastoletni wilkołak, wcześniej z roli gotowy na wszystko jako Porter, ujawnił że jest gejem.  (Replika)

Connor Griffin pływak z szkoły który ujawnił jest gejem, wcześniej w innej szkole poniżano go za to jest gejem, kto robił to zakonnica która wykład homofobiczny. Ale dzięki znalazł inną szkołę katolicką gdzie dostał wsparcie. (Out Sports)

Wyoutował się Bill Kennedy, topowy sędzia amerykańskiej ligi NBA. W wywiadzie dla Yahoo Sports! powiedział: „Jestem dumnym sędzią NBA i dumnym homoseksualnym facetem. Robiąc ten coming out, idę ścieżką wydeptaną przez innych w nadziei, że trafię do młodych mężczyzn i kobiet z przesłaniem: nie pozwól dać się wstydowi. Homoseksualna orientacja to nie jest coś, czego należy się wstydzić."  Dodatkowo Mexico City zawodnik Rajon Rondo w wybuchu wściekłości krzyknął do niego: „Pie…y pedał z ciebie, Billy!” 49-letni Kennedy ma na koncie sędziowanie 1056 meczów NBA w ciągu ostatnich 18 lat. (Replika)

Meksykański tenisista wychodzi z szafy na początku swojej kariery. Andres Bustani, który jest wschodzącą gwiazdą na Lewis Clark stanowy koledżu w Idaho, napisał esej dla Out Sports.

Wyoutowała się córka Stinga - Eliot Sumner, znana lepiej pod pseudonimem I Blame Coco, pod którym nagrała hitową płytę "The Constant" 5 lat temu (z przebojem "Selfmachine"). (Replika)

Aktor znany z serialu współczesna rodzina Reid Ewing wychodzi z szafy, gra Dylana chłopaka Haley. Dodatkowo ujawnia swój problem brak akceptacji do swojego ciała, tak zwane dysmorfofobia, on marzy o wyglądzie Bradzie Pitt, ma swojej koncie też operacje plastyczne. (NewNextNow)

Washington Nationals pałkarz wychodzi z szafy. Spenser Clark, dostał akceptacje od swoi kolegów i szacunek. (OutSports)

Passion Pit wokalista Michael Angelakos ujawnił się jest gejem, mówił o rozdaniu z żoną Kristina Mucci, i walka z swoją seksualnością, dodatkowo Michael cierpi na chorobę dwubiegunową, łatwiej mówić jemu o chorobie, niż o swojej orientacji.  Wiele lat walczył kim jest, chciałbyś hetero, radować swoje małżeństwo, nie chciał dopuszczać że jest gejem. Rozdanie z żoną było dla niego bolesną. (PinkNews)

Narciarz jeżdżący stylem dowolnym olimpijczyk Gus Kenworthy, wicemistrz olimpijski ze Soczi w debiutującym slopestyle'u. Wyznał jest gejem. (ESPN/Replika)

Sam poprosił o wywiad dla magazynu "ESPN" i na początek powiedział dziennikarce: "Chyba zacznę od tego, że jestem gejem"

A dalej było jeszcze lepiej: Kenworthy zdobył srebrny medal na olimpiadzie w Soczi: "W moim rodzinnym stanie Kolorado witały mnie po Soczi tłumy fanów. Czy byłbym dla nich takim samym idolem, gdyby wiedzieli, że jestem gejem? Sponsorzy nadal otwieraliby portfele? A znajomi? Przestaliby używać określenia "to gejowskie!" na wszystko, co im się nie podoba? Po Soczi przyrzekłem sobie dwie rzeczy - chcę zostać nie drugim, tylko pierwszym narciarzem na świecie - i będąc na samym szczycie - chcę się wyoutować."

Pisząc na Facebooku: Gus Kenworthy Jestem gejem.Wow, to dobrze napisać te słowa. Przez większość mojego życia, bałem się przyjąć tę prawdę o sobie. Ostatnio jednak, stałem się do punktu, w którym ból życie w kłamstwie jest większe niż strach, ja jestem bardzo dumny kim jest.

Moja seksualność jest coś co trudno jest pogodzić się, wiedziałem jestem gejem, kiedy byłem dzieckiem, ale dorastałem w mieście 2000 mieszkańców, w klasie 48 dzieci, a następnie stałem się sportowcem, kiedy miałem 16 lat, to nie było coś, co chciałem, aby zaakceptować się. I pchnąłem moje uczucia w nadzieje, że to tylko stan przejściowy. I ciągle czułem niepokój, depresję, a nawet myśli samobójcze.

Patrząc wstecz, to jest szalone, aby zobaczyć, jak daleko doszedłem. Bałem się że ludzie się dowiedzą, że jestem gejem. Teraz, nie mogłem być bardziej podekscytowany, aby powiedzieć całą prawdę o mnie. Być może już podejrzewali, ​​prawdę o mnie, czy dla wielu szok będzie. Tak czy inaczej, jest to dla mnie ważne, aby być otwarty i szczery z wami wszystkimi. Wy wszyscy wspieraliście mnie przez wiele moich wzlotów i upadków, a mam nadzieję, będziecie przy moim boku, jak dokonałem transformacji prawdziwego mnie, zawsze naprawdę byłem tą osobą.

Część z tego powodu, miałem taki trudny czas jako dziecko, nie znałem nikogo takiego jak ja. Mam nadzieję, młodsze pokolenie, dam uczciwość i przejrzystość oraz aby pokazać ludziom, nie ma nic lepszego niż bycie sobą i obejmując rzeczy, które sprawiają, że jesteś wyjątkowy.

Brytyjski chodziarz, trzykrotny rekordzista i nadzieja Wielkiej Brytanii na olimpijski medal, Tom Bosworth, wyszedł z ukrycia. "To duża decyzja, ale nie zmieni mojego życia. Jest mi dobrze, a przez ostatnie cztery i pół roku jestem w szczęśliwym związku" - powiedział 25-letni sportowiec dla BBC.

Homofobia religijna wielu osób LGBT uczy się nienawiść do siebie, ukrywają się, biorą śluby z płcią przeciwną. Wielu osób homoseksualny nauczono nienawiść do siebie, mimo są homoseksualni to mówią publicznie negatywnie o osobach homoseksualny, mimo to mają romanse z jednopłciowe. Wielu po latach walki ze sobą, wychodzą z szafy. Jak stało się dwójkę pastorami Afroamerykanów w wywiadzie Iyanla.

"Wiara chrześcijańska mówi dużo o ludziach odrzuconych, marginalizowanych, ułomnych, ślepych, prostytutkach, wdowach, maluczkich. Chcę być jednym z tych księży, który, mając na uwadze szacunek do nauczania kościoła, może powiedzieć: jestem istotą ludzką, jestem synem - jednym z sześciu, jestem gejem i jestem księdzem, kropka" - powiedział w rozmowie z "The Washington Post" katolicki ksiądz z Chicago, Michael Shanahan. (Queer.pl)

Brian Anderson przeszedł do historii fanów deskorolki i sportu, który wygrał w Thrasher Skater of the Year i World Cup of Skateboarding w 1999 roku, w VICE Sport rozmawiał o swoich doświadczeniach jako geja w sporcie hiper-męski.



Paweł Rabiej członek partii Nowoczesnej o swojej orientacji nie wspominał. Pierwszy raz podczas programu "Pociąg do polityki" w Polsat News.

Jestem gejem, to jest jakiś element mojej tożsamości, ale wspieram ruchy LGBT także dlatego, że one dzisiaj walczą o ważne rzeczy, o równość, o to, żeby były w Polsce związki partnerskie - podkreślił Rabiej.

Dodał, że "nie jest tak, że ta moja tożsamość jest dla mnie jakaś dominująca". - To jest jakiś element mojego życia, ale nie wybijający się na pierwszy plan - zaznaczył.



Student z Alabamy wychodzi z szafy po masakrze w Orlando


Erin O'Flaherty, jest pierwszą lesbijką Miss Missouri, dodatkowo jest pierwszą zawodniczką Miss America.


 Cynthia Meyer pastorka w kościele metodystycznym


YouTube, piosenkarz i artysta Sam Tsui, ujawnił się że jest gejem i ogłosił, że ożenił się ze swoim chłopakiem, YouTuber Casey Breves.


Henry Tadebois transpłciowy 24-latek z Melbourne poprzez YouTube ujawnia się jako transpłciowych do swoich przyjaciół i rodziny. Ale zamiast zwykłego smutku i zagubienia, które często towarzyszy przy wyjściu, Tadebois w inny sposób w stylu humorystycznym.


Kamila Warzecha transpłciowa modelka z Top Model


Znana aktorka Holland Taylor miedzy innymi z serialu "Dwóch i pół" i Słowo na L (The L Word) potwierdza że jest w związku z kobietą, w kobietą w wieku młodszym aktorką Sarah Paulson.


Sztandarowy program ESPN, Sportscenter, wyemitował wzruszającą opowieść o 12-letnim Braeden Lange gracza lacrosse, który znalazł inspirację wznieść ponad zastraszanie i depresję, który ujawnił jest gejem. Jak po wielu upokarzanie, myślach samobójczy, prześladowany w szkole jego ojciec walczył z homofobii. Dał wiele inspiracji innym, idolem dla wielu pisali do niego podziękować za to kim jest.


***