poniedziałek, 19 września 2016

Jeden założycieli Nowoczesnej wyznał jest gejem


Nigdy wcześniej publicznie Paweł Rabiej o swojej orientacji nie wspominał. Pierwszy raz podczas nagrania programu Beaty Lubeckiej "Pociąg do polityki" w Polsat News.

Jestem gejem, to jest jakiś element mojej tożsamości, ale wspieram ruchy LGBT także dlatego, że one dzisiaj walczą o ważne rzeczy, o równość, o to, żeby były w Polsce związki partnerskie - podkreślił Rabiej.

Dodał, że "nie jest tak, że ta moja tożsamość jest dla mnie jakaś dominująca". - To jest jakiś element mojego życia, ale nie wybijający się na pierwszy plan - zaznaczył.

Jak powiedział, wspierał ruchy LGBT dawniej i "to nie jest nowy rys mojej osobowości". - Byłem na Paradzie Równości dlatego, że byłem na niej przez wiele ostatnich lat. Dziwne byłoby, gdybym się na niej teraz nie pojawił - dodał.

Paweł Rabiej jest dziennikarzem i publicystą. W 2015 r. był jednym z założycieli tworzonej przez Ryszarda Petru partii Nowoczesna. obecnie jest także jednym z jej liderów.  Cała rozmowa z Pawłem Rabiejem na ipla.

Przypomnijmy, że Paweł Rabiej był jedną z osób zaangażowanych w proces konsultacji Nowoczesnej z organizacjami LGBT+ w sprawie regulacji dla par jednopłciowych i mowy nienawiści, w których uczestniczyła również Miłość nie wyklucza.




Paweł Rabiej - Nowoczesna - o apelu smoleńskim podczas obchodów rocznicy Powstania Warszawskiego



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz