wtorek, 2 sierpnia 2016

Prasa LGBT do przeczytania: Midlands Zone, Replika, Dirty Boyz, Next, Fenuxe, Liberty Press, David, Hiv Plus, LinQ ...


Marcin Nowacki, pierwszy nauczyciel gej w Polsce, który zgodził się na wywiad: "W wieku 12 lat zacząłem mieć sny homoerotyczne. Pochodzę z małej miejscowości, kościół i ogródki działkowe to są główne atrakcje. W kościele spędzałem bardzo dużo czasu, działałem w przykościelnej wspólnocie młodzieżowej. Gdy więc pojawiły tego typu sny, rozpatrywałem je w kategoriach grzechu, przerażały mnie. Miałem bliskiego, zaprzyjaźnionego księdza. Powiedziałem mu o tych snach, myślałem, że potraktuje to wyznanie po przyjacielsku, udzieli mi rady. No, ale okazał się złym człowiekiem. Ja miałem wtedy 14 lat, a on usiłował nakłonić mnie do bliższych z nim kontaktów. Skończyło się na dotykaniu, przestraszyłem się, uciekłem. (...)"

"Byłem 11 lat w związku z kobietą, z czego 3 lata w małżeństwie. Ale nie mogłem dłużej żyć nie we własnej skórze. (…) Zaczęło się między nami psuć (...). Patrzyłem na siebie w lustrze i myślałem: „Ty gnoju! Kogo ty udajesz? Kim ty jesteś?”. To były naprawdę bardzo trudne chwile."

"Do mamy, która pracuje w Niemczech, po prostu któregoś razu pojechałem z Piotrem, moim chłopakiem. Od tego momentu lody zaczęły pękać. Najpierw obserwowała nas chłodno, z dystansem, aż wreszcie powiedziała: „Marcin, dawno nie widziałam cię tak szczęśliwego. Skoro jest ci dobrze, skoro się spełniasz, to niech tak będzie”. Natomiast cały czas bała się tego, co powiedzą ludzie. Wybraliśmy się na wycieczkę statkiem po Łabie. My z Piotrusiem strzelamy sobie focie, przytulamy się, mama z boku stoi, patrzy i się dziwi: „Kurde! Nikt na was nie zwraca uwagi”. „Mamo, bo tutaj to nikogo nie rusza”. Potem była u mnie w Poznaniu dwa razy i koniecznie chciała zobaczyć, jak funkcjonuje reszta środowiska. Poszliśmy do dyskotek gejowskich, zaprosiłem też do siebie paru znajomych. Rozmawiała z nimi i wreszcie powiedziała im, pół żartem, pół serio: „Jak wy fajnie razem wyglądacie! Ale ja bym wam dziewczyn jeszcze poszukała”."
Nie żałujesz swoich coming outów?

"Nie żałuję, bo wiele dobrego uczyniły dla mojej świadomości i samopoczucia. Nie wyobrażam sobie sytuacji, że miałbym w szkole się ukrywać. Nie byłbym przecież wiarygodnym pedagogiem, byłbym pedagogiem zakłamanym. Wiesz, po rozwodzie, po coming oucie przeżywałem ciężkie chwile. Nie poradziłem sobie z emocjami.

Potrafiłem przesiedzieć kilkanaście godzin, a nawet trzy dni na balkonie, odpalając jednego papierosa od drugiego, Miałem depresję, brałem leki, poszedłem na terapię. Nie umiałem poskładać sobie tego w głowie – jestem gejem, więc seks będę uprawiał z facetami, ale emocje wciąż są przy kobietach. Byłem przekonany, że nigdy nie zbuduję uczuciowej relacji z mężczyzną. W łóżku faceci, ale kobieta jest romantyczna i z nią się chodzi na spacery. To był problem, nad którym bardzo długo pracowałem. Na szczęście, dało się wszystko zintegrować. Myślę, że to jest właśnie kwintesencja szczęścia, gdy można jedno z drugim połączyć."
Cały, bardzo szczery wywiad Bartosza Żurawieckiego z Marcinem Nowackim - do przeczytania w najnowszej "Replice".

Laura Jane Grace, znana wcześniej jako Tom Gabel, wokalistka punkowego zespołu Against Me! - w wywiadzie Malwiny Grochowskiej w najnowszej "Replice".

"Dorastając, miałam w głowie wyraźny obraz tego, jaką kobietą chciałabym zostać, gdy dorosnę. Ale to nie znaczy, że zrealizowanie tej wizji nagle stało się możliwe. Że od danego momentu będę wyglądać i czuć się tak, jak to sobie wyobraziłam. Na to się trzeba się przygotować – to pierwsza nauka z przemiany. Czułam się trochę tak, jakbym ponownie przechodziła proces dojrzewania. Musiałam poukładać sobie wszystko od nowa, bo zmiana płci nie jest sprawą zero-jedynkową, tylko kontinuum, na którym musisz się krok po kroku odnajdywać.
(...)

Tylko dlatego, że jestem osobą transpłciową nie znaczy, że wiem wszystko o byciu osobą transpłciową."
"Już nie mogłam dłużej znieść ukrywania się. Wcześniej próbowałam parę razy. I nie, dziękuję. A gdybym zaczęła pojawiać się na scenie w makijażu, bez wyłożenia kawy na ławę, ludzie byliby dużo bardziej okrutni. „Patrz, teraz lider Against Me! maluje oko gaylinerem”. Mówiąc o tym wprost w wywiadzie dla "The Rolling Stone" 4 lata temu, ucięłam spekulacje."

"Jak miałam 13 lat, po raz pierwszy przeczytałam o kimś, kto zmienia płeć. Była to Renée Richards, tenisistka. Znalazłam tekst o niej w roczniku sportowym. To był jeden krótki akapit. Ale jak go zobaczyłam, poczułam się, jakby wszechświat podsuwał mi rozwiązanie moich problemów. Minęło kolejnych kilka lat zanim usłyszałam o kolejnej osobie trans. Natomiast zanim sama się ujawniłam, jak miałam 31 lat, pojawiło się już więcej osób. I nawet wtedy, gdy o nich czytałam, brałam to za znak, który daje mi wszechświat. Choć nie byłam już nastolatkiem!

Wydaje mi się, że czym więcej osób się ujawnia, tym więcej będzie miało odwagę, aby zrobić to samo. Często ludzie mi mówią: „Przeczytałem/am twoją historię" Cały wywiad - do przeczytania w najnowszej "Replice". W prenumeracie i w klubach LGBT-friendly.


Nowy numer QX Magazine dostępny TUTAJ


Nowy numer Boyz Magazine dostępny TUTAJ


Nowy numer Grab Mag dostępny TUTAJ


Nowy numer Get Out! dostępny TUTAJ


Nowy Gay Times wersja płatna na okładce gwiazda Disney i MTV Gregg Sulkin.


Magazyn Dirty Boyz, wersja tylko dla dorosły, nie które sceny są za bardzo perwersyjne i mogą urazić nie które osoby. Oglądanie materiałów erotycznych nie narusza twojej godności osobistej i nie jest sprzeczne z twoimi przekonaniami światopoglądowymi i religijnymi. Własnej woli i na własną odpowiedzialność chcę zapoznać się z zawartością magazynu Dirty Boyz naciśnij TUTAJ.


Magazyn QX Men, wersja tylko dla dorosły, nie które sceny są za bardzo perwersyjne i mogą urazić nie które osoby. Oglądanie materiałów erotycznych nie narusza twojej godności osobistej i nie jest sprzeczne z twoimi przekonaniami światopoglądowymi i religijnymi. Własnej woli i na własną odpowiedzialność chcę zapoznać się z zawartością Magazyn QX Men naciśnij TUTAJ.

Next Magazine NY

The Gay UK Magazine

Fenuxe Magazine

The Vital Voice Magazine

ION Arizona

LinQ

Liberty Press

Midlands Zone

QNotes

Watermark

Community

Next Magazine

Agenda

Living Out

Wire Magazine

HIV Plus

David Atlanta

Gscene Magazine

Out About Nashville

Fugues

Siegessäule

Pride Austria

QX Szwecja


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz