środa, 3 lutego 2016

News: Grupy wsparcia, Gus Kenworthy, Krzyś i Grześ, Partia Razem, Rodzina mniej tradycyjna, Transnastolatka ...


Wiemy, że coming out nigdy nie jest łatwy. Zawsze jednak jest najlepszą opcją, żeby móc być naprawdę sobą. Dlatego w każdy czwartek zapraszamy na spotkania grupy, która udzieli Wam wsparcia, kiedy zdecydujecie, że nadszedł czas podzielić się z innymi informacją o swojej orientacji seksualnej. Z kolei zmyślą o tych, którzy odkryli, że są nosicielami wirusa HIV, powstała grupa wsparcia, której członkowie udowadniają nam każdego dnia, że życie z wirusem wcale nie jest straszne. Zachęcamy - wpadnijcie do nas, razem jest łatwiej. Zapisy do obu grup przyjmujemy przez telefon zaufania! Tel: 22 628 52 22 (pon. - pt. 18:00 - 21:00). Więcej informacji TUTAJ.

Wiele razy podczas transmisji sportowych pokazuje najbliższych sportowców, najczęściej żony piłkarzy. Podczas X Games stacja sportowa ESPN pokazał chłopaka Gusa Kenworthy`ego aktora Matthews Wilkass.

Gus Kenworthy, wywiadzie dla CNN, mówi że za kilka lat wyznania bycia gejem, będzie normą i nie będzie wielkim newsem.

Aspen dziennikarz Wendell Whiting wyznał że Gus Kenworthy zainspirował go wyjścia z szafy. Whiting pisze, że historia jego podróż do tej pory w życiu może być opisana brak "największego daru życia jaka jest miłość". Jednak jest zdeterminowany, aby zmienić tę narrację i zakochać się i być sobą. Dzięki Kenworthy ujawnienie jego stało się "łatwiejsze dla innych, taki jak ja, którzy zmagają kim są." (Aspen Daily News)

Krzysztof Łoś: „Do spotkania Grzesia moją wiedzę na temat homoseksualności kształtowały dwa komunikaty. Pierwszy: że homoseksualiści to są mężczyźni, którzy przebierają się za kobiety. Drugi, wyrażony przez człowieka, który był wtedy dla mnie autorytetem: że po prostu wszyscy mężczyźni tak mają, że podobają im się inni mężczyźni – to jest zupełnie naturalne i – uwaga! – to nie jest żadna orientacja. Po prostu podziwiasz urodę jakiegoś faceta, jego ciało, ubranie, fryzurę – i tyle. Nie ma w tym ani elementu erotycznego, ani – tym bardziej – jakiegoś romantycznego zakochania się, miłości.
Z taką wiedzą – to stwierdziłem, że nie jestem homoseksualistą, mimo że odczuwałem pociąg w stosunku do mężczyzn. Bo potrzeb w kierunku przebieranek nie miałem, a że mężczyźni mi się podobali? Tak jak wszystkim, więc w czym problem? I tak miałem jedną dziewczynę, potem drugą. Cały czas właściwie byłem w depresji. Bardzo źle funkcjonowałem. Nie byłem asertywny. Dziś nawet niewiele w ogóle pamiętam z tamtego okresu, nie lubię o nim myśleć. Dopóki nie nazwiesz tego, kim jesteś, to tym kimś nie jesteś – tak to w głowie działa. Nie miałem ani narzędzi do analizy mojej seksualnej tożsamości, ani słów, by ją nazwać. Dopiero moja dziewczyna, jako pierwsza osoba w życiu, opowiedziała mi, jak to jest „być gejem” – bo znała Grzesia. Miałem wtedy 20 lat. Powiedziała, że on jest taki biedny ten Grześ. Że nie ma żadnych kolegów, same koleżanki. Pisze wiersze, nie ma chłopaka, samotny, nierozumiany. I stwierdziła, że ponieważ ja też nie mam kolegów, to może powinniśmy się poznać. Zorganizowała specjalną imprezę, byśmy mogli się poznać!"

Fot: Miłość Nie Wyklucza
Grzegorz Lepianka: „U mnie było zupełnie inaczej. Ja od małego dziecka zdawałem sobie sprawę, że męskie ciało na mnie działa, fascynuje mnie. (…) Różne przebłyski z przebieralni, wśród mężczyzn – pamiętam doskonale. Zauważałem, że widok męskiego ciała powoduje u mnie energetyczne spięcie – w przypadku kobiet tego nie czułem. Potem tym spięciom zaczął towarzyszyć lęk, a nawet przerażenie – gdy zaczynałem zdawać sobie sprawę, jak ludzie traktują homoseksualistów. Ale wątpliwości co do kierunku mojego pożądania nie miałem najmniejszych. Krzyś zaś jest przykładem na to, jak bardzo własny popęd można „schować” przed samym sobą i nie dopuszczać do świadomości, blokować. Dopiero przy mnie Krzyś zaczął się otwierać."
"Jak było dalej z Wami?"

Krzysiek: "Najpierw były długie listy pisane tradycyjnie, na papierze i wysyłane między Wolą i Ochotą. (…)"

Grzesiek: "Aż w końcu powiedział mi zdanie, które zapamiętałem na zawsze: „Jestem gotowy na każdą ewentualność naszej znajomości”. Niby tajemnicze, a jednak jednoznaczne (uśmiech).”
Krzysiek i Grzesiek są razem od 13 lat. Od 3 miesięcy biorą udział w tzw. litygacji strategicznej. Stanowią jedną z pięciu par jednopłciowych, które walczą o związki partnerskie na drodze sądowej – zaskarżają odmowy zawarcia związku do sąów kolejnych instancji. W końcu wylądują w Strasburgu – i mają nadzieję na pozytywny wyrok. Idą ścieżką „wydeptaną” przez „analogiczne” pary jednopłciowe z Włoch. Krzysiek, Grzesiek trzymamy kciuki. Cały wywiad z chłopakami – do przeczytania w najnowszej „Replice”.

Jednym z istotnych celów Partii Razem jest zapewnienie wszystkim obywatelkom i obywatelom równych praw i przeciwdziałanie wykluczeniu jakichkolwiek grup społecznych lub jednostek ze względu na ich sytuację majątkową, osobistą, stan zdrowia czy z jakiejkolwiek innej przyczyny.

RAZEM stanowczo sprzeciwia się ograniczaniu praw i wolności obywatelek oraz obywateli ze względu na ich tożsamość i orientację psychoseksualną, co nadal ma miejsce w działaniach polskich instytucji państwowych, w miejscach pracy, placówkach edukacyjnych oraz relacjach społecznych. Państwo musi dołożyć należytej staranności, by zasada równego traktowania była respektowana.

Obecnie prawa i wolności osób nieheteroseksualnych są naruszane już w szkole przez nauczanie wyłącznie o jednym modelu rodziny, dezawuowanie postaw i zachowań niepotwierdzających jasnego określenia płciowego uczennic i uczniów, dyskryminację i przemoc. W celu przeciwdziałania tym sytuacjom wprowadzimy do systemu edukacji formalnej rzetelną edukację antydyskryminacyjną i antyprzemocową, a więc wiedzę i kompetencje, które pozwolą realizować konstytucyjną zasadę równości i niedyskryminacji.

Polska rodzina coraz mniej tradycyjna. Rośnie liczba rozwodów, maleje liczba małżeństw, coraz więcej dzieci rodzi się poza małżeństwami. Główny Urząd Statystyczny przedstawił informacje na temat małżeństw i dzietności w Polsce w 2013 roku.

W 2011 r. w krajach Unii Europejskiej odnotowano prawie 1 mln rozwodów (ponad 100 tys. więcej niż w 2000 r.), a współczynnik rozwodów wyniósł 2,0‰. W odniesieniu do liczby zawartych małżeństw oznacza to, że w 2000 roku na 1 rozwód przypadały prawie 3 nowe małżeństwa, a w 2011 r. już tylko 2. W 2013 r. najwyższe współczynniki rozwodów odnotowano w Łotwie (3,5‰), Danii i Litwie (3,4‰) oraz Szwecji (2,8‰), natomiast najniższe - w Irlandii (0,6‰ w 2012 roku), Malcie (0,8‰) i Włoszech (0,9‰ w 2012 r.). Polska ze współczynnikiem 1,7‰ mieści się wśród dziewięciu krajów o najniższym współczynniku - oprócz wymienionych wyżej należą do nich jeszcze Bułgaria, Rumunia, Grecja, Chorwacja i Słowenia.

Od kilkunastu lat w Polsce systematycznie rośnie udział urodzeń pozamałżeńskich. Na początku lat 90. ze związków pozamałżeńskich pochodziło ok. 6-7% urodzonych dzieci, w 2000 r. – ok. 12% dzieci, zaś w 2013 r. – ponad 23% - Lewica.pl

​Pinksixty News wiadomości LGBT


Nastolatek Brandon Morrison który był bity, zastraszany w szkole przez kolegów z klasy. Dziś zmienił płeć został kobietą o imieniu Brittney Kade, blondynka, 17-latka ona teraz marzy o zostaniu modelką i poszukiwaniu miłości.



A Womb of Their Own, zwiastun dokumentu dotyczące chcą zostać biologicznymi rodzicami osób trans.


Działacz Matt Baume, mówi że Ted Cruz i Marco Rubio oraz kilku inny kandydatów republikański na prezydenta zobowiązali się do podpisania ustawy żeby homofoby mieli prawo odmawiać i znęcać się nad LGBT pod przykrywką religii. Matt wyjaśnia że ofiarami mogą stać hetero, gdy pracodawca nie podoba się co robi pracownik w domu może zwolnić jego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz