niedziela, 2 sierpnia 2015

Wieści chrześcijańskie: w jednej sieci z grzesznikami, Biskup Raul Vera, Biskup Oslo, kuzyn kardynała Burke ...


"Ludzie mogą kroczyć ku Chrystusowemu zbawieniu, czyniąc wiele moralnego dobra, nawet jeśli tkwią w związkach niesakramentalnych lub pozamałżeńskich. Jeśli nie są uświęceni przez małżeńskie związki, to i tak mogą zmierzać do świętości dzięki wszystkim elementom predysponującym ich do miłości, praktykowaniu wzajemnego wsparcia oraz przyjaźni. Ci, którzy mieli okazję z bliska obserwować ludzi po rozwodach i żyjących w nowych związkach cywilnych lub stałe związki osób homoseksualnych, często są świadkami prawdziwego oddania".
/Jean-Miguel Garrigues OP, teolog, redaktor Katechizmu Kościoła Katolickiego - Tygodnik Powszechny.

Biskup Oslo Per Arne Dahl oświadczył, że nie będzie udzielał ślubu parom homoseksualnym. W poniedziałek biskup Per Arne Dahl oznajmił w prasie, że nie chce udzielać ślubu parom tej samej płci. W ciągu kilku dni jego wypowiedź wywołała wiele komentarzy.

- Nie jest niczym nowym fakt, że jestem za klasycznym modelem małżeństwa jako związku mężczyzny i kobiety - powiedział biskup Oslo.

Prof. Ryszard Krasnodębski – to znany wrocławski matematyk i ekonomista. Ma 90 lat. ”Gazeta Wyborcza” poznała właśnie treść listu, który napisał do prezydium Episkopatu. List jest pełen krytyki pod adresem Kościoła – zwłaszcza biskupów zaangażowanych politycznie i podejścia wobec in vitro. A także PiS. Język polityków tej partii uznał wręcz za ”nieszczęsne pogwałcenie zasad chrześcijańskich”.

List otrzymało prezydium Episkopatu, a także prymas Polski abp Wojciech Polak i kard. Kazimierz Nycz. Profesor napisał w nim, że Epikopat faworyzuje ludzi ”nie dość refleksyjnie wierzących” – czytamy w GW. I dalej: ”Akceptacja ta, w efekcie polityczna, bywa niekiedy bezpośrednia lub aluzyjna, a niekiedy głoszona od ołtarza w czasie Eucharystii". To zaś, jego zdaniem, "umniejsza powagę sakramentu kapłaństwa” - Na Temat.pl

Biskup Oslo Per Arne Dahl oświadczył, że nie będzie udzielał ślubu parom homoseksualnym. Dotychczas duchowny unikał zajęcia jasnego stanowiska w tej sprawie. Jednak postanowił w końcu podzielić się swoimi poglądami na ten temat.

Duchowny podkreślił jednak, że pragnie przyczynić się do tego, by pary tej samej płci, które biorą ślub poza Kościołem i szukają błogosławieństwa, mogły mieć dostęp do „godnych usług" w Kościele. Stwierdził, że we wspólnocie kościelnej wszyscy muszą się szanować i nie można doprowadzić do konfliktu pomiędzy dwoma różnymi stanowiskami.

Nagłe ujawnienie swojego poglądu zbiegło się w czasie z informacją o tym, że biskup Dahl wyświęcił na pastora lesbijkę Hanne Marie Pedersen-Eriksen, by tymczasowo pełniła posługę w kościele Norderhov w Buskerud, co jeszcze bardziej nagłośniło pogląd wyrażony przez duchownego - mojanorwegia.pl.

Jak wiadomo każdej rodzinie ktoś jest LGBT, tak samo wśród homofobiczny. Kardynał Raymond Burke, który zalicza się do największy homofobów w kościele katolickim. Ma kuzyna który jest gejem, napisał do swojego kuzyna kardynała, jak może obrażać osoby homoseksualne.

Sean Burke piszę liście czytałem na przestrzeni lat wiele nienawistnych rzeczy mówiłeś o społeczności LGBT i nie mogę już dłużej milczeć. Kiedy mówisz te nienawistne rzeczy, mówisz też o swojej rodzinie.

Jestem dumny, że byłem wychowywany w rodzinie katolikiej, a nawet uczęszczałem do szkoły, która nosi twoje imię. We wszystkich moich lat chodziłem do kościoła, ani razu nie usłyszałem ani jednego słowa, które doprowadziły mnie do przekonania, że ​​nie byłem kochany przez mojego Pana i Zbawiciela. W rzeczywistości, słyszałem odwrotnie.

Uczono mnie kochać innych tak jak ja kocham siebie. Ale nie mogę zrozumieć, jak przełożyło się na taką głęboką pogardą dla społeczności LGBT. Czy nie kochałem tak samo jak ty? Nie jest nasz Pan Jezus Chrystus współczuje? Czy nie jesteśmy tacy sami w oczach Boga? Myślę, wszyscy jesteśmy kochani przez Boga, nie więcej i nie mniej niż jakiejkolwiek inne osoby na tej ziemi.

Jeśli już, to widziałem wielką odwagę i współczucie w sercach członków mojej wspólnoty. Byłem świadkiem miłość tak głęboko, że sama śmierć nie może go usunąć. Widziałem ludzi stać życia przykłady dobrych Samarytany, otwierając swoje domy, aby dzieci, które zostały porzucone przez rodziny.

Byłem świadkiem niesamowity talentów osób LGBT we wszystkich dziedzinach życia społecznego. Widziałem miłość i współczucie wielu w społeczności spowolnić epidemii, która dotyczy nie tylko społeczności LGBT, ale cały nasz świat. I widziałem, że współczucie uosobione, gdy dwie osoby zobowiązać się do siebie i do Boga, stojąc razem na plaży wyrazić swoją dozgonną miłość i wierność.

Nie mogę powiedzieć, czy naprawdę nas nienawidzisz - ale z pewnością, twoje słowa oczerniają nas. Ale nigdy nie weźmie od nas tego, co Bóg dał nam: naszą godność. Jak trzeba wiedzieć, że są stworzeni na Jego obraz.

Więc następnym razem, gdy demonizujesz nas, pamiętaj, że głoszenie nienawistny słów do też do rodziny. Niech Bóg da ci siłę, aby zobaczył, że jesteśmy stworzeni na Jego obraz i zobaczył, że wszyscy jesteśmy jednym w Bogu. (The Advocate)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz