niedziela, 26 lipca 2015

Wieści chrześcijańskie: Joseph i Joseanne Peregin dla Repliki, transpłciowość empatia prawicy, pastor kontra homofoby ...


Joseph i Joseanne Peregin to żarliwi katolicy, którzy u siebie na Malcie założyli grupę katolickich rodziców dzieci LGBT.

W wywiadzie Marcina Dzierżanowskiego w najnowszej "Replice" mówią m.in. o trudnym procesie akceptacji homoseksualności własnego syna:

"Joseph: Dziś nie mamy wątpliwości, że to doświadczenie nas wzbogaciło i wzmocniło. Dziękujemy Bogu, że dał nam syna geja. To wielka łaska od Boga, że jedno z trójki naszych dzieci jest osobą homoseksualną. Dzięki niemu możemy otworzyć się na inność, lepiej zrozumieć tych, którzy są prześladowani czy krzywdzeni.

Joseanne: Pamiętam dokładnie moment, w którym to zrozumiałam. To była pierwsza parada równości, w której brałam udział, przyznam, że miałam liczne wątpliwości, czy powinnam tam być. Bardzo się bałam, żeby mnie ktoś nie sfotografował, ale jakiś głos z góry kazał mi iść. I nagle zastąpił mi drogę jakiś chłopak. Spytał, czy jestem matką geja. „Dziś potrzebuję wyjść przed tobą z szafy, bo przed swoją matką nie mam odwagi” - powiedział. Ludzie poszli dalej, a ja stałam na ulicy i ze ściśniętym gardłem słuchałam jego historii. Wtedy złożyłam sobie przyrzeczenie, że będę pracować wśród rodziców na rzecz zwiększenia akceptacji osób LGBT."

W zeszłym roku na Malcie - najbardziej katolickim kraju Europy, w którym do niedawna nie było nawet rozwodów - zalegalizowano związki partnerskie (włącznie z prawem do adopcji dzieci).

Joseanne i Joseph Peregin byli w czerwcu w Warszawie na konferencji zorganizowanej przez Kampanię Przeciw Homofobii.

Cały wywiad Marcina Dzierżanowskiego "Dziękujemy Bogu, ze dał nam syna geja" - do przeczytania w najnowszej "Replice".

"To zdumiewające, że prawica, która z taką troską potrafi pochylić się nad losem kilkudziesięciokomórkowej moruli, zamrożonej podczas procedury in vitro, potrafi kompletnie wyłączyć empatię, gdy idzie o człowieka narodzonego. Wystarczyłoby przeczytać jedną książkę (polecam „Przekleństwo Androgyne” autorstwa wybitnych polskich seksuologów Kazimierza Imielińskiego i Stanisława Dulki) lub choćby kilka reportaży o osobach transseksualnych, by zrozumieć, jaki koszmar przechodzą ludzie uwięzieni w obcym, znienawidzonym ciele i ile cierpienia są w stanie znieść, by to zmienić. Może to powstrzymałoby ich od absurdalnych stwierdzeń, że osoby transseksualne korygują płeć, bo takie mają widzimisię, albo żeby dopuścić się jakichś nadużyć." Joanna Podgórska dla Polityki

Kaznodzieja Pastor E Dewey Smithm dał niesamowite kazanie, atakując homofobiczny "hipokrytów" w czarnych kościoła baptystów którzy potępiają małżeństwa homoseksualne.

"To jest hipokryzja mówić o Sądzie Najwyższym i nazywać decyzje Sodomą i Gomorą - jeśli tak jest, pół naszych kościołów są to Sodoma i Gomora".

"Ty cytujesz homoseksualizm że jest obrzydliwością z Księgi Kapłańskiej, ale można powiedzieć, zaraz po tym wy jedzie krewetki, homara".

"Ty cytujesz Kapłańską księgę podczas nosisz garnitur z wielu nici! Jest to także w Księdze Kapłańskiej, nie należy nosić bieliznę wielu nici i mówi to obrzydliwość.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz