wtorek, 21 kwietnia 2015

Babcia odchodzi od Kościoła z powodu homofobii



Replika: 84-letnia babcia geja oświadczyła w oficjalnym liście, że odchodzi z Kościoła Ewangelicko-Luterańskiego, bo nie może zaakceptować homofobii pastora.

Rzecz ma miejsce w Niemczech. 7 kwietnia br. telewizja NDR wyemitowała tam reportaż o stosunku kościołów protestanckich do osób LGBT. Pastor Gero Cochlovius z Dolnej Saksonii zaprezentował swój pogląd na ten temat, czyli m.in. „zgodnie z Biblią praktykowanie homoseksualizmu i ten styl życia są ciężkim grzechem”. Proponuje „leczenie”.

Pani Marie (nazwisko nieupublicznione) napisała w swym liście do kościoła m.in.:
„Szanowni Państwo, piszę do Was z bardzo osobistych powodów, ponieważ właśnie zrezygnowałam z członkostwa w Kościele Ewangelicko-Luterańskim. Nazywam się Marie (…), mam 84 lata i tuż po urodzeniu zostałam ochrzczona, więc przez całe niemal życie przynależałam do wspólnoty luterańskiej. Mam teraz dwóch wnuków o orientacji homoseksualnej, którzy mieszkają niedaleko mnie i widzę, jak żyją. Obaj żyją w szczęśliwym, długotrwałym związku pełni oddania dla siebie. Zajmują się przy tym mną i pomagają w codziennych sprawach. Zawsze mogę na nich polegać”.

Dalej Marie pisze:
„(Wypowiedzi pastora Cochloviusa) pokazują inne rozumienie miłości i związku, niż ja to widzę z mojej perspektywy wiary chrześcijańskiej. Traktują homoseksualistów jako grzeszników i proponują „leczenie”, co jest nieodpowiedzialne i może prowadzić młodych ludzi do destabilizacji i zagubienia. Czy takie są wartości chrześcijańskie? (…) Czy Pan Cochlovius nie nauczył się niczego z naszej historii? Czy na pewno ma w pamięci Żydów, Romów, homoseksualistów i nieuleczalnie chorych skazywanych na prześladowania i śmierć? Jeżeli jest Bóg, w którego wierzymy, to stworzył on ludzi takimi, jakimi są”.

Marie dodaje też, że nie porzuciła wiary, nadal będzie się modlić w domu i tęskni za tym, by Kościół zareagował oburzeniem na tego typu postawy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz