wtorek, 3 lutego 2015

News: Robert Biedroń, India, Omar Sharif Jr, Węgry, Izrael, Marsz równości ...


"Moja babcia zawsze życzyła mi, żebym znalazł dziewczynę. Niestety zmarła, zanim ja zrobiłem coming out i zanim moi rodzice się dowiedzieli" - opowiada w wywiadzie Robert Biedroń, prezydent Słupska.

Zostałem wyautowany przez chłopaka, który się we mnie zakochał. Zadzwonił do mojej mamy i powiedział, że mnie kocha. Moja mama nie rozumiała, o co mu chodzi, bo dzwoni jakiś chłopak i mówi, że kocha jej syna. Dopiero za drugim telefonem zrozumiała, o co mu chodzi, więc nie było wiele okazji z ich strony, żeby życzyć mi dziewczyny. Za to moja babcia zawsze życzyła mi, żebym znalazł dziewczynę. Niestety zmarła, zanim ja zrobiłem coming out i zanim moi rodzice się dowiedzieli - Dziennik.pl.

Mało im Anna Grodzka, prawicowo katolickie media znów atakują Roberta Biedronia, wmawiają że śluby które daje parom są nie legalne. Do następny tak na niego

W najnowszej „Replice” – wywiad z Omarem Sharifem Juniorem, który przeprowadziła w Nowym Jorku nasza stała współpracowniczka Pamela Wells (Pamela jest Amerykanką, ale na stałe mieszka w Warszawie ze swoją dziewczyną).

Omar Sharif Jr. to 33-letni dziś wnuk słynnego aktora Omara Sharifa (zagrał m.in. w filmach „Doktor Żywago”, „Lawrence z Arabii”, był także obiektem westchnień Barbry Streisand w „Zabawnej dziewczynie”).

Omar Sharif Jr. trzy lata temu w liście otwartym do magazynu LGBT „The Advocate” napisał m.in. „Jestem Egipcjaninem, jestem pół-Żydem i jestem gejem”

„W arabskim świecie jestem bodaj pierwszą osobą publiczną, która zrobiła coming out. Nadal otrzymuję mnóstwo – bywa, że i 200 jednego dnia – wiadomości na Facebooku czy Twitterze – od młodych ludzi LGBT z całego Bliskiego Wschodu. Dziękują mi, zadają pytania, proszą o pomoc. Z drugiej strony, wiele osób LGBT w Egipcie, szczególnie tych lepiej sytuowanych, z wysoką pozycją społeczną, nie było, delikatnie mówiąc, zadowolonych z mojego coming outu. Oni żyją sobie spokojnie, nie przyciągając uwagi. Moje wyjście z szafy odebrali jako zagrożenie: jakbym skierował na nich niechciany reflektor. Nagle znaleźli się „na widelcu“ w tych trudnych czasach.“

„Po rewolucji z 2011 r. autentycznie bałem się władzy Bractwa Muzułmańskiego. Oni zdobyli 70% miejsc w parlamencie. Od prawie czterech lat nie mieszkam w Egipcie, tylko w Nowym Jorku, ale zostawiłem w kraju rodzinę i wielu przyjaciół – przyjaciół chrześcijan z kościoła koptyjskiego, przyjaciół Żydów. W pewnym sensie wyraziłem więc obawy wszelkich mniejszości i wykorzystałem, że tak powiem, własną tożsamość, własną historię, do tego, by powiedzieć nowej władzy „sprawdzam“ – zostałem papierkiem lakmusowym, który pokazał, że politycy bardziej tolerancyjnej postawy jednak nie mają w planach.“

Organizacje praw człowieka szacują, że w egipskich więzieniach przebywa obecnie ok. 150 mężczyzn, których jedyna winą jest - prawdziwa lub domniemana – homoseksualna orientacja. Cały wywiad z Omarem Sharifem Juniorem do przeczytania w najnowszej „Replice”.

"Anna Strzałkowska i Przemysław Minta z Tolerado oraz Radomir Szumełda i Andrzej Kowalczys na spotkaniu z Zastępcą Prezydenta Miasta Gdańska Piotrem Kowalczukiem oraz Tomaszem Nadolnym. Omawiamy współpracę oraz kwestie związane z I Trójmiejskim Marszem Równości. Dziękujemy za spotkanie."

 Oświadczenie Tolerado: "Tekst, który ukazał się na temat Anny Grodzkiej w ostatnim numerze „wSieci”, jest wysoce brutalnym i przekraczającym wszelkie granice przyzwoitości aktem nienawiści. Wierzymy, że Anna Grodzka, która była już celem wielu transfobicznych ataków, które znosiła oraz odpierała dzielnie i z godnością, z tego też wyjdzie jeszcze wspanialsza, jeszcze bardziej silna duchem i poparciem wspierających ją ludzi.  Aniu jesteśmy z Tobą całym sercem."

Pierwszy raz odbędzie się wycieczka gejowska po Polsce i do Czech. Izraelska grupa turystyczna Hebro Travel, organizuje wycieczkę do Auschwitz,i inny kulturze żydowskiej.

Oprócz wizyty w obozie, też odbędzie w dniach 7-16 sierpnia - inne żydowskie dziedzictwa, również odwiedzić Kraków i Warszawę, skończy się w Pradze w Czecha uczestniczyć w Paradzie Równości. Więcej informacji na temat wycieczek na stronę internetową Hebro Travel.

Lesbian and Queer Friends:  "On jest gejem i jestem szczęśliwy" - powiedział Pradip Divgikar, który maszerował z synem w tegorosznej Paradzie w Bombaju.

- Chcę by wszystkie dzieci LGBTQ miały takich rodziców jakim jest on" - odpowiedział Sushant, który rok temu reprezetował Indie w konkursie Mr Gay World.

W tegorocznej Paradzie w Indiach wzięło udział blisko 6.000 osób, a wśród maszerujących nie zabrakło najbliższych - ojców, matek, sióstr i braci osób nieheteroseksualnych. W niezwykle barwnym korowodzie uczestnicy tańczyli w rytm wybijanych na bębnach rytmów. Sprzeciwiano się wyrokowi Sądu Najwyższego, który w 2013 roku utrzymał w mocy prawo z czasów kolonialnych czyli sekcji 377 mówiące, że seks osób tej samej płci to przestępstwo przeciwko naturze, karane nawet 10 latami więzienia. Sędziowie uznali wtedy, że tylko parlament może je zmienić.



Po RuPaula, czas na działacza Matta Baume dotyczące ataku Mary Cheney, na drag queen. Prawicowi homo czy nazywają się normalnymi, oni mają problem sam ile razy ofiarą "normalny gejów", nawet do sądu podawali mnie za to że afiszuje się homoseksualizmem.



Pinksixty News wiadomości LGBT


Wieści o równości małżeństw według American Foundation for Equal Rights



Około trzech tysięcy osób protestowało w niedzielę w Budapeszcie przeciwko rządowi premiera Viktora Orbana, żądając jego dymisji. "Wiosna przychodzi, Orban odchodzi!" - skandowali demonstranci - interia.pl.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz