piątek, 7 listopada 2014

Wybory samorządowe 2014 kandydaci LGBT


Kandyduje również Marcin Nikrant, jedyny w Polsce wyoutowany sołtys (Leśniewa). Marcin wyoutował się w "Replice" w 2011 r. (nr 32).

Mówił nam wtedy w wywiadzie: "Przy okazji Żywej Biblioteki wyoutowałem się Wójtowi Gminy Puck, czyli gminy, do której należy Leśniewo. Opowiadałem mu ideę tej imprezy, a on na to, że nie zna żadnego geja. No to od razu poznał
(śmiech)."

"Nie mówiłem każdemu z osobna ani nie ogłaszałem wszem i wobec, ale gdy ktoś mnie pyta, czy mam dziewczynę, albo jak ona ma na imię, to odpowiadam: „Mam faceta. On ma na imię Przemek”. Teraz Marcin kandyduje do Rady Powiatu Puckiego. Trzymamy kciuki.

Mariusz Kurc, red. nacz. Repliki: "Udzieliłem krótkiego wywiadu "Faktom TVN" w sprawie naszej akcji dotyczącej wyoutowanych kandydatów/ek. Reporter Maciej Mazur usilnie dopytywał, co wybory samorządowe mają wspólnego z orientacją seksualną. Nie mógł zrozumieć, że życie w zgodzie z własną orientacją jest ważne w k a ż d e j sferze. Dopytywał, po co jest obecna fala ujawnień. Powiedziałem, że po to, by osoby LGBT mogły żyć tak samo otwarcie, jak osoby hetero."

Pokazałem reporterowi... jego własne ślubne zdjęcie, które zamieścił on - uwaga! - na... oficjalnym portalu TVN24 - razem z całym wpisem o swoim ślubie: Maciej Mazur był BARDZO zdziwiony, gdy powiedziałem, że nie mam tych samych praw, co on, że nie mogę zawrzeć nawet związku partnerskiego, że czuję się obywatelem drugiej kategorii i że nie mam tych samych praw, co osoby heteroseksualne.- że sytuacja osób LGBT dyskryminowanych ze względu na orientację seksualną przypomina sytuację innych mniejszości - np. tzw. rasowych.

Co z tego zostanie rzeczywiście na wizji - zobaczymy. Cieszę się jednak, że nasza akcja wzbudza dyskusję. Być może skłoni ona niektóre osoby heteroseksualne do porównywania swej sytuacji do sytuacji osób LGBT.- i wyciągania wniosków".

Wybory samorządowe sprzyjają ujawnianiu własnego homoseksualizmu? Przy okazji nadchodzących wyborów samorządowych jedna z fundacji zaapelowała do homoseksualnych kandydatów na radnych o ujawnianie swoich preferencji. Na ten apel odpowiedziało już szereg osób. Paweł Kukiz pyta: „Po co?” - TVN Fakty.

Replika: „Witam, Chciałbym zgłosić swoją “kandydaturę” do wyoutowanych kandydatów w wyborach samorządowych. Startuję z KWW SLD Lewicy Razem do Rady Miasta Kędzierzyna-Koźla z okręgu 18 (pozycja 3 na liście nr 6) Moja strona: .facebook.com

Mam szczerą nadzieję, że inni “zakonspirowani samorządowcy” wkrótce do nas dołączą, czego sobie i wam życzę. I jeszcze jedno: bardzo dziękuję za tę akcję. Pozdrawiam – Borys Bartczak”

Borys, my też dziękujemy. Jesteś naszym bohaterem – podobnie jak wszyscy inni w tej akcji. Trzymamy kciuki!

Borys jest dwudziestym trzecim wyoutowanym w naszej akcji. To oczywisty rekord – takich wyborów jeszcze nie było. A do głosowania jeszcze ponad tydzień, więc ta liczba może wzrosnąć…

Replika: Następny kandydat. „Jeśli chodzi o wyoutowanych kandydatów w wyborach samorządowych, mogę jeszcze zaproponować dopisanie mojej kandydatury. Startuję z KWW Lubelskiej Lewicy Razem, okręg 2, miejsce 8.
Mój fanpage: https://www.facebook.com/janczuk.a

Swoją drogą, pozytywnie zadziwiła mnie ilość takich osób. O ile wcześniej wiedziałem o paru innych wyoutowanych kandydatach, o tyle nie spodziewałem się, że jest ich aż tak wielu!
Pozdrowienia
Artur Janczuk”

* Trochę statystyki, która może dać do myślenia. Nam w każdym razie dała:

W wyborach startuje łącznie 241 263 kandydatów/ek (plik z wykazem do ściągnięcia tu: http://wybory2014.pkw.gov.pl/pl/pliki).

Jeśli przyjąć, że tylko 1% stanowią kandydaci/tki LGBT (a jest to chyba zaniżone założenie), to daje to liczbę ok. 2 400 osób.

Dotychczas wiemy o 20 wyoutowanych – to niecały 1% z wszystkich kandydatów/ek LGBT.

Mamy dwa wnioski:
- drzemie w nas niesamowity potencjał – gdyby tylko więcej osób zdecydowało się na coming out…
- ta dwudziestka wyoutowanych to ludzie unikalnie odważni, Bohaterowie i Bohaterki przez duże B.

Marta Bartosiak (Zielona Góra, sejmik), Robert Biedroń (Słupsk), Katarzyna Bienias (Kożuchów), Kamil Ciszek-Skwierczyński (Warszawa), Aleksandra Dejnarowicz (Warszawa), Artur Janczuk (Lublin), Krystian Legierski (Warszawa) Agnieszka Łuczak (Tomaszów Mazowiecki), Kacper Marciniak (Włocławek, sejmik), Maciej Mazurkiewicz (Wrocław), Daniel Michalski (Szczecin), Piotr Moszczeński (Poznań), Arkadiusz Pieńkowski (Trzcianka) Małgorzata Rawińska (Warszawa), Eryk Reczyński (Kielce), Piotr Rychły (Czerwionka-Leszczyny), Łukasz Sankowski (Warszawa), Arkadiusz Stachowicz (Warszawa), Janusz Sztyber (Warszawa), Staszek Żukowski (Siedliszcze) - dla Was wszystkich: chapeau bas!

Replika: Nikodem Mrożek - dzięki niemu nasz pochmurny poranek przestał być pochmurny. Oto nowy wyoutowany kandydat w naszej akcji - tym razem z Sopotu:

„Szanowna Redakcjo, Drodzy Czytelnicy.
W ramach Waszej akcji prezentowania "tęczowych kandydatów", przyszła pora na Trójmiasto. Nazywam się Nikodem Mrożek, kandyduję do Rady Miasta Sopotu z KWW "Mieszkańcy dla Sopotu" (okręg 2, miejsce 6).

Jestem doktorem nauk matematycznych, popularyzatorem królowej nauk, podróżnikiem, entuzjastą dobrej architektury (Holandia ♥) oraz oczywiście miłośnikiem mojego miasta. Ale oprócz tego jestem też wyoutowanym gejem oraz członkiem Tolerado - trójmiejskiej organizacji działającej na rzecz osób LGBTQ.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz