piątek, 3 października 2014

Najlepiej zarabiającą kobietą–menadżerką w USA jest kobieta transseksualna


Replika: Wg ogłoszonego we wrześniu rankingu, najlepiej zarabiającą kobietą–menadżerką w USA jest kobieta transseksualna: Martine Rothblatt, założycielka United Therapeutics Corp – farmaceutycznej firmy wartej 6 miliardów dolarów.

„Dorastałam jako chłopak i w procesie wychowania uzyskałam unikalne przywileje przeznaczone dla mężczyzny. Wierzono we mnie, zachęcano mnie, oczekiwano ode mnie, że dokonam wielkich rzeczy – jako od najstarszego syna. Obawiam się, że mogłoby to wyglądać inaczej, gdybym była najstarszą córką” – powiedziała Rothblatt.

Martine Rothblatt ma 60 lat, korektę płci przeszła 20 lat temu. Od 33 lat jest w związku z tą samą kobietą – Biną Aspen Prator, która na pytanie, czy jest hetero- czy homoseksualna, odpowiada: „Jestem Martinoseksualna”.

Razem wychowały czwórkę dzieci (które mimo korekty płci Martine mówią do niej „tato”). Mają czworo wnucząt.

W 1995 r. Rothblatt pisała: „Mamy na świecie 5 miliardów ludzi – każdy inny – i 5 miliardów tożsamości seksualnych – każda inna. (…) Prawny podział ludzi według ich genitaliów jest tak samo niewłaściwy, jak niewłaściwy był podział ludzi według ich koloru skóry”

Wśród 200 najlepiej zarabiających menadżerów/ek w USA jest tylko 11 kobiet – niewiele ponad 5%.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz