poniedziałek, 14 lipca 2014

Ian Thorpe pływak australijski przyznał że jest gejem po latach zaprzeczania


Pięciokrotny złoty medalista olimpijski, jeden z najlepszych pływaków w historii, Ian Thorpe, jest gejem. Jak podaje "Sunday Telegraph", 31-latek miał przyznać się do homoseksualizmu w telewizyjnym wywiadzie z sir Michaelem Parkinsonem dla Channel Ten.

O tym, że były pływak jest gejem spekulowano od lat, mimo że Thorpe był związany z kilkoma kobietami. W emocjonalnej rozmowie z Parkinsonem opowiadał też o wieloletnich zmaganiach z depresją. Australijczyk psychiczne problemy miał już w 2006 roku. Wtedy to zmagał się mononukleozą miał, także złamaną rękę. Kontuzje i brak motywacji do dalszych startów przerwały karierę Thorpe'a na kilka lat. Do pływania powrócił dopiero w 2011 roku.

Seksualność Thorpe’a była przedmiotem plotek od lat. W autobiografii wydanej w 2012 r. sportowiec napisał: „By sprawę wyjaśnić raz na zawsze: nie jestem gejem. Wszelkie moje doświadczenia seksualne były z kobietami. Kocham dzieci i chciałbym mieć kiedyś rodzinę”

W wywiadzie Michaela Parkinsona, Thorpe mówi: „Nie, nie jestem hetero. I dopiero od niedawna, naprawdę, to jest kwestia ostatnich tygodni, czuję się na siłach, by to wprost powiedzieć. Myślałem o coming oucie od dawna, ale po prostu nie byłem w stanie. To kłamstwo, które powtarzałem, stało się tak duże, że nie umiałem go odkręcić, bo myślałem: ludzie już w nic mi nie uwierzą. Teraz nabrałem odwagi, by powiedzieć: jestem gejem. Mój przekaz jest szczególnie dla młodych ludzi, młodych sportowców – nie chcę, by oni przechodzili przez to, co ja.”


"Akceptuję, że nie mogę nic na to poradzić. Zawsze znajdą się osoby myślące sceptycznie. Są tacy, którym nie przeszkadza, że jestem gejem i tacy, którzy próbują to wykorzystać przeciwko mnie" wyznaje pływak. Ostatnio wiele czasu spędził na rehabilitacji z powodu problemów z narkotykami i alkoholem.

Karierę definitywnie zakończył w 2012 roku, po tym jak nie udało mu się zakwalifikować na igrzyska w Londynie. Publiczny coming out jest trudny – a publiczny coming out po latach publicznego kłamania – trudny podwójnie. Ian, gratulujemy!

Wiele osób gratulowało jemu miedzy innymi:

"Ujawnienie się musiało być dla Iana Thorpe'a bardzo trudne, ale jestem pewna, że przyniesie mu to spokój i wszyscy to uszanują. Thorpie jest i zawsze będzie dla mnie supergwiazdą!" - napisała Stephanie Rice, australijska złota medalistka igrzysk olimpijskich w pływaniu.

Anthony Venn-Brown, działający na rzecz praw osób LGBT: "Życie jest piękniejsze po tej stronie szafy. Witaj, jesteś sobą", a aktorka Magda Szubański powiedziała, że też bardzo bała się coming outu, ale wszystko się ułożyło. - Żyjemy w homofobicznym społeczeństwie. Czas na zmianę tych postaw - dodała. (TVN24/Replika/gazeta.pl)



Ojciec Iana Thorpe'a, Ken, przyznał, że nie miał pojęcia, jego syn jest gejem, i był wstrząśnięty jego decyzją, aby ujawnić się w telewizji. Ale jest dumny swojego syna i kocha takiego jakiego jest.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz