piątek, 10 sierpnia 2012

Słowo Boże na dziś, Pobłogosławią małżeństwa tej samej płci w Amerykańskim Kościołem Episkopalnym

Jezus powiedział do swoich uczniów: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeżeli ziarno pszenicy wpadłszy w ziemię nie obumrze, zostanie tylko samo, ale jeżeli obumrze, przynosi plon obfity. Ten, kto kocha swoje życie, traci je, a kto nienawidzi swego życia na tym świecie, zachowa je na życie wieczne. A kto by chciał Mi służyć, niech idzie na Mną, a gdzie Ja jestem, tam będzie i mój sługa. A jeśli kto Mi służy, uczci go mój Ojciec.
J 12, 24-26

Fot: Verbotene Liebe/ARD

Amerykański Kościół Episkopalny zaakceptował specjalną liturgię do użycia przez duchownych błogosławiących małżeństwa homoseksualne. Kościół należy do światowej Wspólnoty Anglikańskiej. Skupia ok. 2 mln wiernych, co daje mu 14 miejsce na liście organizacji religijnych w USA. Błogosławić pary homoseksualne księża episkopalni będą mogli w tych stanach, które zalegalizowały małżeństwa osób tej samej płci. Są to: Connecticut, Vermont, New Hampshire, Iowa, Massachusetts, New York. Za specjalną liturgią najpierw opowiedzieli się biskupi, a później delegaci (stosunkiem głosów 171 za, 50 przeciw) na zjazd Kościoła w Indianapolis. Liturgia dla małżeństw heteroseksualnych pozostaje niezmieniona. W nowym tekście nie pada słowo „małżeństwo”. Biskupi i biskupki episkopalne nie mają przymusu używania go na terenie im podlegającym, za co nie grozi im żadna kara kościelna. Anglikańscy konserwatyści uważają jednak, że de facto Kościół Episkopalny zaakceptował małżeństwa homoseksualne. Nie zaakceptowały ich natomiast amerykańskie wspólnoty zjednoczonych metodystów oraz prezbiterian. Ci ostatni jednak minimalną większością głosów. Ostrożnie poparł małżeństwa homoseksualne prezydent Obama. (Tygodnik Polityka)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz