niedziela, 13 listopada 2011

Słowo Boże na dziś

Jezus opowiedział swoim uczniom tę przypowieść: „Pewien człowiek, mając się udać w podróż, przywołał swoje sługi i przekazał im swój majątek. Jednemu dał pięć talentów, drugiemu dwa, trzeciemu jeden, każdemu według jego zdolności, i odjechał. Zaraz ten, który otrzymał pięć talentów, poszedł, puścił je w obrót i zyskał drugie pięć. Tak samo i ten, który dwa otrzymał; on również zyskał drugie dwa. Ten zaś, który otrzymał jeden, poszedł i rozkopawszy ziemię, ukrył pieniądze swego pana. Po dłuższym czasie powrócił pan owych sług i zaczął rozliczać się z nimi. Wówczas przyszedł ten, który otrzymał pięć talentów. Przyniósł drugie pięć i rzekł: »Panie, przekazałeś mi pięć talentów, oto drugie pięć talentów zyskałem«. Rzekł mu pan: »Dobrze, sługo dobry i wierny. Byłeś wierny w niewielu rzeczach, nad wieloma cię postawię: wejdź do radości twego pana«. Przyszedł również i ten, który otrzymał dwa talenty, mówiąc: »Panie, przekazałeś mi dwa talenty, oto drugie dwa talenty zyskałem«. Rzekł mu pan: »Dobrze, sługo dobry i wierny. Byłeś wierny w niewielu rzeczach, nad wieloma cię postawię; wejdź do radości twego pana«. Przyszedł i ten, który otrzymał jeden talent, i rzekł: »Panie, wiedziałem, żeś jest człowiek twardy: chcesz żąć tam, gdzie nie posiałeś, i zbierać tam, gdzieś nie rozsypał. Bojąc się więc, poszedłem i ukryłem twój talent w ziemi. Oto masz swoją własność«. Odrzekł mu pan jego: »Sługo zły i gnuśny! Wiedziałeś, że chcę żąć tam, gdzie nie posiałem, i zbierać tam, gdziem nie rozsypał. Powinieneś więc był oddać moje pieniądze bankierom, a ja po powrocie byłbym z zyskiem odebrał swoją własność. Dlatego odbierzcie mu ten talent, a dajcie temu, który ma dziesięć talentów. Każdemu bowiem, kto ma, będzie dodane, tak że nadmiar mieć będzie. Temu zaś, kto nie ma, zabiorą nawet to, co ma. A sługę nieużytecznego wyrzućcie na zewnątrz w ciemności; tam będzie płacz i zgrzytanie zębów«”.
Mt 25,14-30

Słyszymy o talenta, myślimy że nie ma równości dla każdego, ale Bóg mówi nie ma równości, tak jak jest na świecie. Ale tak naprawdę ewangelia mówi coś innego, tu chodzi talent serca odwagę serca, świat należy do herosów. Odwaga serca pozwala nam na pomnożyć talentów, robić nie znakomite rzeczy, walczymy.

Świat należy do odważny, będziemy siedzieć cicho i mówić nie chce mi się, podamy się, to nic nie zbudujemy, musimy mieć odwagę serca i walczyć, gdy upadniemy musimy podnieść i iść dalej, litość tu nie trzeba, gdy będziemy litować, do nic nie uda się nam. Potrzebne nam waleczne serce, gdy dostaniemy w tyłek do podnosimy idziemy dalej, walczymy o godne życie.

Pięć talentów ma Chrystus, dwa talenty ma chrześcijanin, a jeden talent osoby którzy porzucili Chrystusa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz