niedziela, 20 listopada 2011

Słowo Boże na dziś, Chrystus będzie sądził z uczynków miłości

Jezus powiedział do swoich uczniów:  „Gdy Syn Człowieczy przyjdzie w swej chwale i wszyscy aniołowie z Nim, wtedy zasiądzie na swoim tronie, pełnym chwały. I zgromadzą się przed Nim wszystkie narody, a On oddzieli jednych od drugich, jak pasterz oddziela owce od kozłów. Owce postawi po prawej, a kozły po swojej lewej stronie.  Wtedy odezwie się Król do tych po prawej stronie: »Pójdźcie, błogosławieni Ojca mojego, weźmijcie w posiadanie królestwo, przygotowane wam od założenia świata.  Bo byłem głodny, a daliście Mi jeść;  byłem spragniony, a daliście Mi pić;  byłem przybyszem, a przyjęliście Mnie;  byłem nagi, a przyodzialiście Mnie;  byłem chory, a odwiedziliście Mnie;  byłem w więzieniu, a przyszliście do Mnie«.  Wówczas zapytają sprawiedliwi: »Panie, kiedy widzieliśmy Cię głodnym i nakarmiliśmy Ciebie? spragnionym i daliśmy Ci pić? Kiedy widzieliśmy Cię przybyszem i przyjęliśmy Cię? lub nagim i przyodzialiśmy Cię? Kiedy widzieliśmy Cię chorym lub w więzieniu i przyszliśmy do Ciebie?«.  Król im odpowie: »Zaprawdę powiadam wam: Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili«.  Wtedy odezwie się i do tych po lewej stronie: »Idźcie precz ode mnie, przeklęci, w ogień wieczny, przygotowany diabłu i jego aniołom.  Bo byłem głodny, a nie daliście Mi jeść;  byłem spragniony, a nie daliście Mi pić;  byłem przybyszem, a nie przyjęliście Mnie;  byłem nagi, a nie przyodzialiście Mnie;  byłem chory i w więzieniu, a nie odwiedziliście mnie«.  Wówczas zapytają i ci: »Panie, kiedy widzieliśmy Cię głodnym albo spragnionym, albo przybyszem, albo nagim, kiedy chorym albo w więzieniu, a nie usłużyliśmy Tobie?«.  Wtedy odpowie im: »Zaprawdę powiadam wam: Wszystko, czego nie uczyniliście jednemu z tych najmniejszych, tegoście i Mnie nie uczynili«.  I pójdą ci na mękę wieczną, sprawiedliwi zaś do życia wiecznego”.
Mt 25,31–46 

Zwierzchnik Kościoła katolickiego Anglii i Walii arcybiskup Westminsteru Vincent Nichols wyraził "głębokie rozczarowanie" z powodu rządowych planów zrównania statusu tzw. cywilnych związków partnerskich homoseksualistów ze związkiem małżeńskim.

"Odrębność małżeństwa jest bardzo ważna dla dobrego społecznego samopoczucia, ponieważ jest podstawą życia rodzinnego, w tej postaci, w jakiej je znamy i w jakiej doświadcza go ogromna większość ludzi" - zaznaczył. "Jestem bardzo rozczarowany, że rząd rozważa wybór innej drogi" - dodał.

Wcześniej, bo począwszy od grudnia, geje będą mogli brać ślub w kościołach i miejscach kultu religijnego pod warunkiem uzyskania zgody władzy duchownej odpowiedniego szczebla. Rząd nie przewiduje w tym względzie zmuszenia kościołów na drodze ustawodawczej.

Planom zrównania statusu małżeństw z cywilnymi związkami partnerskimi przeciwny jest także Kościół anglikański i inne Kościoły protestanckie, wskazujące, że jest to sprzeczne z Pismem Świętym i tradycją, w myśl których małżeństwo jest nie tylko związkiem mężczyzny i kobiety zawieranym dla urodzenia potomstwa, ale przede wszystkim sakramentem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz