środa, 27 lipca 2011

Coming Out znany osób

Kilka coming outów znany osób: 

Michał Głowiński (ur. 1934 r.), wybitny historyk literatury w końcu marca opublikował au­tobiografię „Kręgi obcości”. Tytuł odnosi się do żydowskiego pochodzenia (podczas wojny Głowiński mieszkał w warszawskim getcie, potem ukrywał się po aryjskiej stronie), klaustrofobii i do homoseksualizmu, o którym profesor zaczyna tak: Przyznaję: pisanie na ten temat przychodzi mi z trudem, a od momentu, w którym postanowiłem, że nie będzie to dziedzina osłonięta szczelną kurtyną, muszę przełamywać w sobie silne, niekiedy wręcz paraliżujące opory. Dowiadujemy się, jak Głowiński w młodzieńczych latach zareagował na odkrycie własnego homoseksualizmu: Postanowiłem, iż główne moje zadanie życiowe stanowi ukrywanie tego, co z konieczności stało się moją wielką tajemnicą. Kilka lat później przeczytałem w arcydziele Prousta o tym, jak baron de Charles posiadł sztukę przyglądania się młodym ładnym chłopcom tak, by nie orientowali się, że ktoś na nich patrzy. Też chciałbym zdobyć tego rodzaju umiejętność, przyglądałem się kolegom, a także nieznajomym na ulicy, zależało mi jednak na tym, by nie zostało to dostrzeżone. Głowiński tak tłumaczy swą postawę: Bałem się potępienia i odrzucenia, wstydziłem się siebie, bo przyjąłem homofobiczny sposób myślenia innych, choć pod żadnym pozorem i w żadnym względzie do przyjęcia się nie nadaje. Uważam, że był to największy błąd z czasów mojej młodości, skazywał mnie na samotność, potęgował frustrację. Naukowiec opisuje pierwsze zakochanie się (nieszczęśliwe – w heteryku), pierwszy romans (w 1963 r. w Paryżu) a potem jakby milknie. Pojawia się tylko tajemnicza postać – M. – która przez lata mu towarzyszy Głowińskiemu. Na spotkaniu z czytelnikami profesor chętnie odpowiadał na pytania o bycie gejem – może więc dowiemy się więcej.

 Bezprecedensowy, bo pierwszy w Polsce, jest coming out Karola El Kashifa, który powiedział, że jest gejem i żyje z wirusem HIV. O HIV należy mówić, bo można w ten sposób uratować czyjeś życie – tłumaczył w wyjątkowej rozmowie z Piotrem Pacewiczem (dostępna w internecie i w „Dużym Formacie” „GW” z 4.04.2010 r.). 35-letni El Kashif zaraził się HIV 15 lat temu od „pięknego jak Bóg” Hiszpana, z którym przeżył bajeczny kilkudniowy romans. Obco brzmiące nazwisko ma od ojca – Egipcjanina. Jest biznesmenem, właścicielem sieci warszawskich aptek.

Po latach spekulacji niespodziewanie elegancko z szafy wyszedł Ricky Martin. 29 marca br. na oficjalnej stronie internetowej ukazał się jego list zakończony słowami: Dziś akceptuję mój homoseksualizm jako dar. Być, kim jestem – to dla mnie błogosławieństwo. Ricky był gwiazdą latynoskiego boysbandu Menudo, ale kariera solowa też mu się udała. Portorykańczyk zaliczył takie hity jak „La Copa de la vida”, „Livin’ la vida loca”, „Maria” czy „Be careful” (duet z Madonną). Delikatnie puścił oko do gejów numerem „Shake your bon-bon”, w którym namawiał do tego, co sam potrafi doskonale, czyli do kręcenia tyłeczkiem. Od sierpnia 2008 r. 38-letni Ricky jest szczęśliwym ojcem bliźniaków – Mateo i Valentino, których urodziła mu matka-surogatka. W przeszłości sugerował, że jest hetero (rzekomy związek z Rebeccą de Albą, gwiazdą meksykańskiej TV) albo unikał jasnej odpowiedzi (Nie sądzę, bym musiał komukolwiek mówić, czy jestem gejem czy nie). Teraz tabloidy już tropią przeszłe romanse Martina, wśród których ponoć jest model Eduardo Verástegui znany w USA z udziału w kampanii… przeciw małżeństwom jedno­płciowym. Kiedy któryś polski homoseksualny piosenkarz/-ka weźmie przykład z Ricky’ego?

Daniel Kowalski, australijski pływak, 4-krotny medalista Igrzysk Olimpijskich wyoutował się 16 kwietnia br. Poczułem się naprawdę lepiej, kiedy publicznie ogłosiłem, że jestem gejem, ponieważ było mi naprawdę ciężko żyć z ukrywaniem tego. 34-letni zawodnik przyznał, że zainspirował go Gareth Thomas, od niedawna wyoutowany walijski rugbysta.

Do męskiego grona czterech świeżo wyoutowanych dołączyła kobieta – Anna Paquin – laureatka Oscara za „Fortepian” (1994), gwiazda filmu „Dzieci Ireny Sendlerowej” oraz serialu „Czysta krew”. Aktorka wzięła udział w kampanii założonego przez Cyndi Lauper funduszu True Colors. Nosi ona tytuł „Give a damn” czyli „Niech ci zależy” (na równości). Paquin stwierdziła krótko: Jestem biseksualna i zależy mi!

Coming out były koszykarz drużyny Villanova oraz muzyk Will Sheridan wyznaje że jest gejem dla ESPN. Spójrz na mnie. Jestem czarny. Jestem gejem. Jestem jak czteroosobową mniejszością i czuję się jak kawałek mnie zamieszkuje w każdą z tych mniejszości. Może jest gdzieś tam dzieciak, który nie myśli, że jest ok być gejem, może spojrzy na mnie i powie: jest ok być gejem. Jestem piosenkarzem, a teraz żyje swoim życiem. Teraz on jest, kim chce być taką osobą. To mój obowiązek o tym mówić powiedział Sheridan.

CNN prowadzący Don Lemon wyznał że jest gejem w wywiadzie dla New York Times. Lemon, który mówi, że nigdy nie robił z tego tajemnicy na temat swojego homoseksualizmu w pracy. Najbardziej boi się reakcji czarnej społeczności. Być gejem to najgorsze, co można być w czarnej kultury. Nauczono mnie trzeba być mężczyzna, trzeba być męski. W czarnej społeczności uważają, że można modlić się i wyleczy się z homoseksualizmu. Wyraził przekonanie, to negatywna reakcja na męski homoseksualizm miał do czynienia z historią dyskryminacji, która wciąż dotyka wielu czarnych Amerykanów, jak również czarnych kobiet.

Coming out sportowca Scotta Nortona. Profesjonalny zawodnik kręgli, który został mianowany zawodnikiem roku "Rookie of the Year" wyznał że jest gejem. W swoim pierwszym sezonie kręgli, 2010-2011, Norton wygrał Bowling Tour Professional Association, a następnie został mianowany PBA Rookie of the Year przez kolegów. Jestem bardzo dumny i szczęśliwy z tego, kim jestem i kim jako osoba, dodał, i mam nadzieję, że będzie to wzmocnienie pozycji ze sportowcami - w przeszłości, teraźniejszości czy przyszłości - żeby pogodzili się z prawdą o tym, kim są i kochać siebie za to kim są - powiedział.

Nick Sinckler
Nick Sinckler: Czarnoskóry wokalista nigdy nie miał problemu ze swoją orientacją seksualną. W 2008 roku, gdy brał udział w 'Fabryce gwiazd' w Polsacie, w rozmowie z innym uczestnikiem oraz prowadzącym show Maćkiem Rockiem, przyznał że chciałby ze swoim chłopakiem adoptować dziecko.

Michał Piróg: W show-biznesie pojawił się w 2006 roku jako roztańczony prezenter MTV Polska. Początkowo ani nie potwierdzał, ani nie zaprzeczał doniesień o swojej homoseksualnej orientacji. Gdy rok później został jurorem 'You can dance - po prostu tańcz!' natychmiast stał się jedną z największych gwiazd polskiego show-biznesu, a w jednym z wywiadów potwierdził, że jest gejem.

Geri Jewell amerykańska aktorka która ujawniła się że jest lesbijką. Geri urodziła się porażeniem mózgowym. Znana jest z serialu "Facts of Life", też wystąpiła w filmie telewizyjnym "Two of a Kind", programie "Sesame Street", "21 Jump Street", "The Young and the Restless", HBO serial "Deadwood". Kiedy Geri nie pracuje w telewizji, jest ona mówcą motywacyjnym na temat niepełnosprawności i różnorodności. Pokazuje można żyć normalnie.

Jonathan Knight, napisał na blogu że nigdy nie był przez nikogo ujawniony że jest gejem ale sam ujawnił się. Zrobiłem to prawie dwadzieścia lat temu. Nigdy nie spodziewałem się, że będę musiał zrobić to jeszcze raz publicznie jestem gejem, nie ukrywał się. Nie którzy oczekują że publicznie ma pojawić się na okładce magazynu z napisem 'Jestem gejem'.Ale jestem inny, nie musie krzyczeć że jestem gejem, żyje sobie spokojnie. Też on rzadko publicznie pojawia się z powodu choruje na ataki paniki.

Włoska gwiazda muzyki pop Tiziano Ferro. "Przez długi czas nie czułem się dobrze ... i po wielu trudnych latach ... Doszedłem do wniosku, że chcę żyć lepiej" oraz "chcę zakochać się w mężczyźnie". wyznał piosenkarz. Ferro wydał cztery albumy, jego debiut był w 2002 roku, jego ostatni album, w 2008 roku "Alla Mia Eta", Jego albumy 10x platynowy był we Włoszech, sprzedał ponad 500.000 egzemplarzy płyt. Jego albumy były hitami numer jeden we Włoszech, Meksyku oraz Szwajcarii, też współpracował z takimi gwiazdami jak Mary J. Blige, Kelly Rowland czy Laura Pausini.

Azariah Southworth z Nashville znany jest z Chrześcijańskiego programu dla młodzieży The Remix, publicznie wyznał że jest gejem. "Ja jestem zdolny teraz na lepsze życie i lepszym Chrześcijaninem będę". "Ja kiedyś byłem przerażony, ale teraz Ja już nie jestem obawiam się zapewne moja kariera w mediach chrześcijańskich jest skończona ale wolę żyć uczciwie wobec siebie i innych niż kłamstwie."

Tomasz Raczek i Marcin Szczygielski: Są parą od 1994 roku. Publiczny coming out dokonali w 2007 roku. Raczek we wstępie do kultowej gejowskiej książki 'Berek' Marcina Szczygielskiego przyznał, że od wielu lat jest partnerem autora. Rok po swoim coming oucie para otrzymała nagrodę 'Róże Gali' w kategorii 'para roku'.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz